רס"ל זכריה באומל ז"ל על רקע ארונו שהובא לישראל (צילומים: דובר צה"ל)
רס"ל זכריה באומל ז"ל על רקע ארונו שהובא לישראל (צילומים: דובר צה"ל)

גופתו של רס"ל זכריה באומל ז"ל, בן קרית חיים, הושבה לארץ

מדינת ישראל השיבה לארץ את גופתו של רב סמל זכריה באומל ז"ל, שנעדר מאז הקרב בסולטן יעקוב בלבנון לפני 37 שנים. באומל זוהה באופן ודאי במכון לרפואה משפטית באבו כביר ועל ידי הרב הצבאי הראשי תא"ל הרב אייל קרים

פורסם בתאריך: 3.4.19 17:35

רב סמל זכריה באומל ז"ל, מנעדרי הקרב בסולטן יעקוב בלבנון, שב הביתה לאחר 37 שנים. היום (רביעי) לפני זמן קצר הודיע צוות מיוחד של צה"ל בראשות ראש אכ"א אלוף מוטי אלמוז למשפחת באומל כי גופתו של בנם, שנעדר מאז קרב סולטן יעקוב, אותרה, הובאה ארצה וזוהתה בישראל. באומל זוהה באופן ודאי במכון לרפואה משפטית באבו כביר ועל ידי הרב הצבאי הראשי תא"ל הרב אייל קרים.

צוותי מחלקת הנפגעים של אכ"א עדכנו בדקות האחרונות את משפחות שלושת נעדרי הקרב שאירע ב-11 ביוני 1982 – באומל, רב סמל יהודה כץ ורב סמל צביקה פלדמן – בדבר איתורה וזיהויה של גופתו של באומל.

 

רס"ל זכריה באומל ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

 

 

מדובר צה"ל נמסר כי מבצע האיתור שזכה לשם "זמר נוגה", בראשותם של קהילת המודיעין וענף איתור הנעדרים במחלקת נפגעים של צה"ל, נמשך שנים ארוכות, ובמסגרתו בוצעו פעילויות מבצעיות שונות לאיתור נעדרי הקרב. שיאו של המאמץ היה סדרת פעילויות שהוביל צה"ל בחודשים האחרונים בראשות אגף המודיעין, והיא הביאה לאיתורו ולהשבתו ארצה של באומל ז"ל.

הלווייתו של באומל תתקיים מחר (חמישי) בשעה 19:00 בהר הרצל בירושלים.

 

המטוס שהחזיר לארץ את גופתו של רס"ל זכריה באומל ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר