הפגנת ראשי רשויות בעמק נגד שדה התעופה (צילום: דוברות המועצה האזורית עמק יזרעאל)
הפגנת ראשי רשויות בעמק נגד שדה התעופה (צילום: דוברות המועצה האזורית עמק יזרעאל)

"הקמת נמל התעופה בנבטים – החלטה מכוננת בתולדות המדינה"

במכתב ששלחו 28 ראשי רשויות מהאזור ומהדרום לראש הממשלה בנימין נתניהו בעד הקמת השדה בנבטים ולא בעמק יזרעאל הם קוראים לו: "ממש את סמכותך כראש ממשלה וקבל את ההחלטה ההיסטורית הנכונה"

פורסם בתאריך: 4.4.19 10:59

28 ראשי רשויות מקומיות, ובהם שבעה מאזור העמקים ו-14 מאזור הדרום, הביעו במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו תמיכה בהקמתו של שדה תעופה משלים לנתב"ג בנבטים ולא בעמק יזרעאל. במכתב צוין: "סוגיית הקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג בנבטים שבנגב ממתינה להכרעתך. בעינינו זו החלטה מכוננת בחיי מדינת ישראל ואזרחיה. לא פחות. אנו מאמינים כי בבחינה פרטנית ומקצועית חלופת נבטים היא עדיפה משמעותית".

באוקטובר 2014 החליטה הממשלה לקדם הקמת שדה תעופה אזרחי לטיסות בין לאומיות כשדה תעופה משלים לנתב"ג. הממשלה אמנם הורתה על תכנונו במרחב קיבוץ רמת דוד בעמק, אך בהמשך החליטה המועצה הארצית לתכנון ובנייה לקדם גם אפשרות נוספות. בישיבתה בתחילת נובמבר 2017 קבעה המועצה הארצית כי שני האתרים שנבחנו כחלופות להקמת שדה תעופה משלים – רמת דוד ונבטים – הם "אתרים אפשריים", ובהמשך לכך "תוכנית מפורטת לשדה המשלים תקודם במועצה הארצית על כל המשתמע מכך".

 

 

על המכתב לנתניהו חתומים כאמור שבעה ראשי רשויות מקומיות מאזור העמקים – ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר, ראש המועצה האזורית מגידו איציק חולבסקי, ראש המועצה המקומית רמת ישי עפר בן אליעזר, ראש המועצה המקומית קרית טבעון עידו גרינבלום, ראש המועצה המקומית בסמת טבעון ראיד זבידאת, ראש המועצה המקומית רכסים דן כהן וראש המועצה המקומית זרזיר אמיר מזאריב.

במסגרת הנימוקים להעדפת הקמה של שדה התעופה המשלים בנבטים ולא בעמק יזרעאל צוין במכתב: "הקמתו של נמל תעופה בין לאומי גדול בנגב מהווה נקודת זינוק כלכלית אשר תאפשר לנגב להפוך למוקד משיכה ולאלטרנטיבה ראויה עבור צעירים רבים אשר מחפשים מקורות פרנסה יציבים ומאתגרים. זאת ועוד, תמיכה בחלופת נבטים תהווה גם הכרה חד משמעית בחשיבות שמירה על ערכי הטבע והמורשת של עמק יזרעאל. אנו, 28 ראשי רשויות מקומיות המייצגים כשליש מתושבי מדינת ישראל, קוראים לך לממש את סמכותך כראש הממשלה ולקבל כעת את ההכרעה ההיסטורית הנכונה – הקמת נמל תעופה גדול בנבטים, התואם את צרכיה התעופתיים הדחופים והעתידיים לעוד עשרות שנים של מדינת ישראל".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. מעניין איזה שפן קליש תשלוף עכשיו ?

    אבל באמת מקווה שמישהו כבר יצליח להוריד אותה מהעץ הגבוה שטיפסה עליו… פשוט טירוף

  2. וואיי, וואיי, נראה שמישהו בבנין העירייה עומד לקפוץ מהחלון... חחח

    תשלחו את האבטחה לעצור אותה…

  3. צפוני מתוסכל

    אתם פשוט חבורת כלומניקים שלא מעניין אותה דבר זולת חלקת האדמה הפרטית שלה ולעזאזל הכלכלה והפיתוח.
    נמל תעופה בינ"ל זה קרש ההצלה של הצפון. אם אינכם מבינים זאת, אין לכם מה להיות ראשי רשויות. לא שאלתם את עצמכם מדוע ראשי הרשויות בדרום תומכים כל-כך בהקמת הנמל אצלם? מה הם יודעים שאתם לא? אולי הם מבינים איזו צמיחה כלכלית תבוא לאזור כולו ולכן מייחלים לשדה ואתם, פחדנים שכמותכם, לא מצליחים להתעלות מעל לטובה האישית של המושבניקים המפונקים שבחרו בכם…?

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא רוצים לבנות מלונות בצפון לא שדה תעופה לא ולא ולא ולא כלום !!!!! יאללה סעו לאםריקה וזהו !!! מאזור חדרה נתניה כל הארץ הכל פורח מתקדם נבנה ….ורק פה בחיפה והצפון הכל נשאר אותו דבר!!! בהתחלה חשבתי שזה הממשלה אבל הנה זה לא אלא התושבים המסכנים והפרימיטיביים (לא החרדים אלא חילונים פרימיטיביים) הם אלו שעוצרים את הקידמה של האזור!!!!!!!!!

  5. Dr No

    https://www.youtube.com/watch?v=fzzsoTvXHDI
    ראו וידאו בעברית על רכבת מהירה (350 קמ"ש !). אם נבנה קו כזה בין חיפה ל ת"א ולנתבג זה יחסוך לנו בניית שדה תעופה כאן. כמו"כ זמן נסיעה של 15 דק' לת"א יביא הנה אוכלוסיה צעירה ויציל את חיפה הגוססת.

  6. חבורת רשעים שפוגעים במליוני תושבים

    חבורת קשישים חנטארים שמתנגדים לפתח את כל הצפון, הורסים ל-3 מליון תושבים עשרות אלפי מקומות עבודה בשדה, בתיירות ובלוגיסטיקה נלוות. גועל נפש, מעודדים לבנות שדה בדרום במקום לשרת את הצפון.
    מזעזע.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר