במקום סולל בונה - תחנת הדר-עירייה של הכרמלית
תחנת הדר-עירייה של הכרמלית

עובדי הכרמלית מאיימים לפתוח בעיצומים

בעקבות סירובו של משרד האוצר לחתום על הסכם השכר הקיבוצי עם עובדי הכרמלית הודיע ועד העובדים על כוונתו לפתוח בעיצומים, ככל הנראה כבר בימים הקרובים. בית הדין לעבודה דחה את בקשתן של חברת הכרמלית ועיריית חיפה להוציא צו מניעה נגד העובדים

פורסם בתאריך: 4.4.19 17:50

עובדי הכרמלית, המצויים כבר זמן רב במשא ומתן על הסכם שכר קיבוצי, מאיימים לפתוח בעיצומים. הסיבה לטענתם היא סירובו של משרד האוצר לחתום איתם על הסכם השכר. באוצר לא מוכנים לאשר שלושה סעיפים עיקריים בהסכם – העלאה של האש"ל משבעה שקלים ל-18 שקל ביום, מתן רבע שעה למקלחת לפני סיום המשמרת והחלת חופשת מחלה מהיום הראשון.

בעקבות ההכרזה של הוועד פנו הנהלת הכרמלית ועיריית חיפה לבית הדין לעבודה בבקשה להוציא צו מניעה נגד העובדים. השופט טל גולן לא קיבל את הבקשה וקבע שהצעדים הארגוניים שהוכרזו הם מידתיים. כמו כן הורה השופט לשני הצדדים להתייצב ביום שני לדיון בבית המשפט עם נציגות מטעם האוצר. ל"כלבו – חיפה והצפון" נודע שהעובדים מתכוונים להוציא לפועל את העיצומים בימים הקרובים, וייתכן אף שיעשו זאת לפני הדיון שנקבע.

 

 

מוועד העובדים נמסר: "העובדים נאבקים כבר שבע שנים כדי לזכות בהסכם שישפר את תנאי השכר ואת תנאי העבודה. אנחנו ראויים להתפרנס מהעבודה שאותה אנחנו עושים ושמאפשרת לנוסעים לנסוע בכרמלית, ומאמינים שאנחנו לא צריכים לסבול או לחלות כתוצאה מהעבודה שלנו. ההסכם הקיבוצי שאנחנו דורשים הוא צנוע מאוד, אבל לצערנו משרד האוצר מנסה לקצץ גם בו. נדמה שההנהלה עצמה עושה יד אחת עם האוצר בניסיון למנוע את החתימה על ההסכם. לאחר חמישה חודשי משא ומתן מתישים עם האוצר, שבהם הוא לא מפסיק לדרוש קיצוצים נוספים בהסכם, אין לנו ברירה אלא להפעיל עיצומים מידתיים כדי שקולנו יישמע".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "ההסכם שהוצע כולל תשלומים ונורמות חורגות שלא נהוגות בשלטון המקומי ובשירות המדינה, כגון תשלום שכר בגין שעות שאינן שעות עבודה. כמו כן, עלות ההסכם חורגת מאמות המידה שאושרו בהסכם המסגרת האחרון. לאור התעקשות העובדים להמשיך לנהוג לפי הנורמות החורגות, ההסכם לא אושר".

הנהלת הכרמלית מסרה כי היא תמסור את תגובתה ביום שני, לאחר הדיון.

 

על השבתת הכרמלית מחר – מסיבות אחרות לחלוטין – קראו כאן.


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הגזימו עם הדרישות

    כל עובד שני היום מאיים בשביתה וזה מעצבן.העבודה שלהם קלה ונוחה והם רוצים העלאה? נראה אותם עובדים במפעל פרטי או בשמירה כל היום על הרגליים בשכר יותר נמוך לרוב

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר