גן הזיכרון בהדר
גן הזיכרון בהדר

הפתעה: במת יום העצמאות – גם בהדר

ראש העיר עינת קליש רותם וסגנה הרב דובי חיון החליטו כי לראשונה אחרי שנים רבות תוקם בגן הזיכרון בהדר במה לחגיגות יום העצמאות. כמו כן הוחלט סופית כי הבמה המרכזית תעבור מרחבת האיצטדיון העירוני לעיר התחתית, כפי שפורסם לראשונה ב"כלבו - חיפה והצפון"

פורסם בתאריך: 8.4.19 18:53

לראשונה אחרי שנים רבות תוקם בשכונת הדר במה לחגיגות יום העצמאות – כך החליטו ראש העיר עינת קליש רותם וסגנה הרב דובי חיון המשמש מחזיק תיק התרבות בעיריית חיפה וקבעו שהבמה תוקם בגן הזיכרון. כמו כן הוחלו באופן סופי שהבמה המרכזית של חגיגות יום העצמאות תוצב בעיר התחתית ולא ברחבת האיצטדיון העירוני. היוזמה לקיים את האירוע המרכזי בעיר התחתית נחשפה ב"כלבו – חיפה והצפון" כבר לפני כחודש, והיום (ראשון) ניתן האישור הסופי לכך.

בכך למעשה נקבע ציר מרכזי שבו יתקיימו החגיגות – העיר התחתית, הדר ומרכז הכרמל – ואל שלושת המוקדים ומהם יוכלו החוגגים להשתמש בשירותי הכרמלית שתפעל לאורך כל הלילה (אם עד אז תיפתר המחלוקת בין עובדי חברת הכרמלית לבין הנהלת החברה, העירייה ומשרד האוצר). בשלוש תחנות – מרכז הכרמל, הדר-העירייה ועיר תחתית – יוקמו מיצגים שבהם תיסקר ההיסטוריה של חיפה.

הסיבה המרכזית להעברת הבמה המרכזית מהאיצטדיון העירוני לעיר התחתית היא רצונה של הנהלת העירייה לחזק את העסקים בעיר התחתית ולהמשיך במיצובה ובמיתוגה כמרכז הבילוי והתרבות של חיפה – תהליך שבו החל ראש העיר הקודם יונה יהב. סיבה נוספת שעליה מצביעים גורמים בעירייה היא הסמליות של לחגוג את יום העצמאות ברחוב הנושא את אותו השם. העברת החגיגות לעיר התחתית מחייבת היערכות לוגיסטית מחודשת שכן הדבר יצריך חסימת כבישים ויצירת מערך אבטחה גדול על פני שטח גדול ומורכב, וכן היערכות תקציבית חדשה מכיוון שההוצאות יגדלו בהתאם.

 

 

בחודש האחרון התקיימו התייעצויות בין בכירי העירייה, אנשי חברת אתו"ס ונציגי משטרת ישראל באשר להוצאתה של היוזמה אל הפועל, ולאחר שהצדדים הגיעו להסכמות נתנה קליש אור ירוק למהלך. בתוך כך, ביום ראשון תיסגר ההרשמה למופעים בבמות השונות, והאמנים המקומיים שנענו לקול הקורא של העירייה ונרשמו צפויים לקבל בקרוב הודעה מי מהם יופיע והיכן.

חיון מסר בתגובה: "יש היגיון רב בהצבת הבמה המרכזית של יום העצמאות בעיר התחתית. כך התושבים יוכלו לנסוע בין שלוש הבמות באמצעות הכרמלית, שתחנותיה יהפכו לסוג של מוזיאון לתולדות חיפה וכל תחנה תציג תקופה אחרת. העלות של קיום האירועים בעיר התחתית תהיה מעט יותר גבוהה, אבל היא תיתן פרנסה לסוחרי העיר התחתית".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עופר דואק

    העיקר שירדנה ארזי,מלכת הזמר הישראלי, מופיעה ביום העצמאות בחיפה

    עופר דואק

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר