האדריכל מיכאל רטנר (צילום: אורי סבח)
האדריכל מיכאל רטנר (צילום: אורי סבח)

בקשה לאיחוד הדיון בעררים על עתיד המפרץ

הערר של חברת נמלי ישראל על אישור התוכנית להקמת פארק מורד הקישון והערר על אישור התוכנית המפורטת לנמל המפרץ מבטאים שתי דרישות סותרות, טוען האדריכל מיכאל רטנר, ומשום כך הוא פנה לוועדת המשנה לעררים בבקשה לאחד את הדיון בהם

פורסם בתאריך: 14.4.19 14:07

האדריכל החיפאי הוותיק מיכאל רטנר פנה לוועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה וביקש לאחד את הדיונים ואת ההכרעה בשני העררים המתנהלים בימים אלה בפניה באשר לעתידו של מפרץ חיפה.

הערר הראשון הוגש על ידי חברת נמלי ישראל (חנ"י) על החלטת הוועדה המחוזית – חיפה מחודש מאי לאשר את התוכנית להקמת פארק מורד נחל הקישון. בערר מבקשת חנ"י להורות על אישור שלוש תוכניות באופן סימולטני, כך שתוכנית הפארק תאושר רק בד בבד עם אישורן של שתי תוכניות לעורף נמל שהיא יוזמת בסביבת הפארק המתוכנן – תוכנית עורף הנמל במרחב הנחל (כ-450 דונם לאחסון) ותוכנית עורף הנמל במתחם בית הספר הטכני (כ-350 דונם לאחסון).

 

 

הערר השני הוא ערר רבתי המורכב משבעה עררים שונים שהוגשו על החלטת הוועדה המחוזית מחודש דצמבר לאשר את התוכנית המפורטת של חנ"י לנמל המפרץ, תוך דחיית בקשות לקדם את פיתוחם של שדה התעופה בחיפה, פארק הקישון וחזית הים העירונית במערב הנמל.

רטנר, המתמחה בתכנון נמלים, מעגנות ופיתוח צמוד מים, כתב בבקשתו לוועדת הערר כי בו בזמן שחנ"י מבקשת להבטיח פיתוח שטחי עורף נמל רחבי היקף, באותו מרחב דורשת עיריית חיפה לפתח את שדה התעופה. "שתי הדרישות סותרות זו את זו לחלוטין, ולדעתי אין מנוס מלאחד את הדיון בשני העררים לדיון מאוחד", כתב רטנר, שהציע גם לבחון אפשרות "להחזיר את הנושא כולו למליאת המועצה הארצית".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר