קבלת שבת קהילתית של הישיבה החילונית בבת גלים (צילום: יח"צ)
קבלת שבת קהילתית של הישיבה החילונית בבת גלים (צילום: יח"צ)

ישיבה חילונית נפתחה בבת גלים

ארגון בינ"ה, המפעיל ישיבות חילוניות בירושלים, בתל אביב ובבאר שבע, פתח ישיבה חילונית בבת גלים. במסגרת הפעילות יתקיימו במקום טקסי קבלת שבת, קבוצות לימוד לנושאים הקשורים ליהדות וסיורים בעיר. הישיבה פועלת במרכז הקהילתי בשכונה, ואם הפעילות תגדל היא עשויה לעבור למבנה משלה

פורסם בתאריך: 14.4.19 18:45

ישיבה חילונית נפתחה לאחרונה בחיפה, במרכז הקהילתי בבת גלים, על ידי ארגון בינ"ה (בית יוצר נשמת האומה). בכך מצטרפת חיפה לתל אביב, לירושלים ולבאר שבע שגם בהן פועלות ישיבות חילוניות. ארגון בינ"ה, שהוקם לאחר רצח ראש הממשלה יצחק רבין בשנת 1995 על ידי חברים מהתנועה הקיבוצית, עוסק בחינוך לזהות יהודית ולתרבות ישראלית.

על הפעילות בחיפה אחראים עשרה צעירים בשנת שירות שלומדים בבוקר בישיבה לימודי יהדות, ועובדים עם הקהילה לאחר מכן ביחד עם רכז קהילה מטעם בינ"ה, תושב השכונה. במסגרת הפעילויות לציבור החיפאי מתקיימים בבת גלים טקסי קבלת שבת חילוניים ואירועי חגים בשיתוף עם הציבור.

לאחר חג הפסח תיפתח הישיבה קבוצות לימוד לצעירים בגילאים 35-20, שילמדו נושאים כמו מבוא לארון הספרים היהודי והיכרות עם התלמוד ועם ספרי הפילוסופיה היהודית. כמו כן, הם יסיירו בחיפה, ילמדו על העיר ועל החברה ויקיימו מפגשים עם דמויות חיפאיות.

 

 

בבינ"ה מציינים כי כל ישיבה חילונית מבטאת את אופי המקום שבו היא נמצאת, ולכן חשוב לארגון שצעירי שנת השירות יכירו את חיפה ואת קהילותיה.

ניר ברוידא, סמנכ"ל בינ"ה המשמש ראש רשת הישיבות החילוניות בארגון: "הגענו היום למצב שבו יש ישיבה חילונית אחת בכל עיר גדולה בישראל. בבת גלים, כמו בשאר המקומות שבהם אנחנו פועלים, מתבצעת עבודה בשיתוף פעולה עם הגורמים הרלוונטיים בעיריית חיפה. בשבת האחרונה קיימנו קבלת שבת קהילתית, ואל תושבי השכונה הצטרפו גם רבים משכונות אחרות. בחג שבועות נקיים כאן אירוע תיקון שבועות שיהיה פתוח לכלל הציבור. האירועים בחג ובשבת פתוחים לכולם בכל גיל וללא עלות, ואילו שאר הפעילויות, שמכוונות בעיקר לצעירים, יהיו בתשלום סמלי".

האם יש לבינ"ה כוונה לפתוח ישיבה במבנה נפרד?

"בשלב זה אנחנו יושבים במרכז הקהילתי בבת גלים, ואנחנו מרוצים. זה פועל לפי המודל שלנו של להתחיל לפעול בתוך מרכז פעיל. אם נראה שלפעילות שלנו יש ערך ושהעיר מעוניינת, נחשוב הלאה. ככל שהפעילות תגדל כך זה יוביל אותנו לחפש מבנה משל עצמנו".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. קובי סורוזון

    לפני שאתם נופלים בשקרים של הדת, ממליץ לכם לבקר באתר הפייסבוק / טוויטר / האינטרנט של דעת אמת.
    תמצאו שם את האמת על התלמוד הבבלי, חזל וההלכות .

  2. שבילי אופניים בקרוב

    חזית הים הוותיקה של העיר בת גלים לאט לאט, בשקט בשקט, הופכת להיות הדבר החם הבא, המקום הכי שווה בחיפה. רק שהנדל"ניסטים לא יהרסו ויהפכו אותה לחלק המפוחלץ של יפו.

  3. חיפאי שאכפת לו

    יופי של דבר משמח את הלב
    הדור של יחדי 73 הבינו שאנחנו קודם כל יהודים
    רורים את סה בהרבה מקומות בארץ בעיקר בקיבוצים
    וזה משמח שגם חיפה מץחילה להבין את מה שהבינו הבית השיטה מרחביה ירושלים ותל אביב.
    יש תקווה לחיפה… ……..

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא משנה מה בסוף כולם מבינים שהיהדות זה הכי טוב ( כל אחד בסגנונו הוא)

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר