עינת קליש רותם והרב הראשי לישראל דוד לאו בלשכת ראש העיר (צילום מתוך חשבון האינסטגרם של עינת קליש רותם)
עינת קליש רותם והרב הראשי לישראל דוד לאו בלשכת ראש העיר (צילום מתוך חשבון האינסטגרם של עינת קליש רותם)

העירייה כשרה לפסח: החמץ העירוני נמכר

בטקס שנערך בלשכתה מסרה ראש העיר עינת קליש רותם לרב הראשי לישראל דוד לאו שטר מינוי שליחות למכירת החמץ שברשותה של עיריית חיפה

פורסם בתאריך: 18.4.19 12:48

עיריית חיפה מסרה לרב הראשי לישראל דוד לאו שטר מינוי שליחות למכירת החמץ שברשותה. טקס מסירת השטר נערך אתמול (רביעי) בלשכתה של ראש העיר עינת קליש רותם, ונכחו בה סגן ראש העיר וממלא מקומה נחשון צוק, סגן ראש העיר ויו"ר סיעת דגל לתושב מיכי אלפר, חבר מועצת העיר ויו"ר סיעת אגודת ישראל אריה בליטנטל, סגן ראש העיר ויו"ר סיעת מר"צ הרב דובי חיון, גזבר העירייה ג'אקי ואקים ועוד.

מדי שנה עורכות הרשויות המקומיות ברחבי הארץ טקס מכירת חמץ בהסתמך על הפסיקה בהלכה ולפיה חייב יהודי לקראת הפסח שלא יימצא ברשותו חמץ, ולכן עליו לבערו או למכור אותו לגוי. חמץ שנותר ברשותו של יהודי במהלך הפסח נאסרת אכילתו והוא מוגדר "חמץ שעבר עליו הפסח".

 

 

על מנת להימנע מהפסדים כספיים מביעור החמץ התקינו חכמי הדת את שיטת מכירת החמץ לגויים, שעוגנה במסכת פסחים: "שלך אין אתה רואה אבל אתה רואה של נוכרי ושל הפקר". הרבנות היא זו שמופקדת על מכירת החמץ לגוי לכל חג הפסח, והוא משלם עליו תוך התחייבות למכרו חזרה לבעליו עם סיום החג. מכיוון שלהסכם זה יש תוקף משפטי, בטקס מכירת החמץ של מדינת ישראל שנערך על ידי הרבנים הראשיים משתתף גם שר האוצר.

המוסדות הממשלתיים נוהגים למכור את החמץ שברשותם לרב העיר שבו הם שוכנים. הכנסת למשל העניקה לפני יומיים שטר מינוי שליחות לרב הראשי לירושלים אריה שטרן למכור את החמץ שברשותה. בהיעדר רב ראשי לחיפה נמסר שטר מינוי השליחות לרב לאו, והוא ימכור מחר את החמץ העירוני.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר