שוק הפשפשים (צילום: צבי רוגר. למצולמים אין קשר לכתבה)
שוק הפשפשים (צילום: צבי רוגר. למצולמים אין קשר לכתבה)

"אני לא יודעת מה ימצאו שם אבל בטח שלא אותי"

הבוקר, ימים אחדים לאחר שנודע על ביטול יריד הווינטג' המסורתי, הודיעה עיריית חיפה על קיומו של יריד הפשפשים ואף פרסמה את שמות החנויות המשתתפות. אלא שחלק מבעלי החנויות אומרים שהם כלל לא ישתתפו בו וטוענים להטעיה. מי ביקש פייק ניוז ולא קיבל?

פורסם בתאריך: 18.4.19 14:06

עיריית חיפה פרסמה היום (חמישי) בדף הפייסבוק שלה כי במהלך חול המועד פסח, בימים ראשון-רביעי, יתקיים בשוק הפשפשים אירוע בשם יריד הפשפשים. למי שהעניין נשמע מוכר נזכיר כי רק ביום שני פורסם ב"כלבו – חיפה והצפון" על ביטולו של יריד הווינטג' שהתקיים בארבע השנים האחרונות בחול המועד סוכות ובחול המועד פסח. עוד נזכיר כי זהבה אהרון מיוזמי היריד הציעה לקיים את היריד בשוק הפשפשים, אך סגן ראש העיר ומחזיק תיק התרבות בעירייה הרב דובי חיון הודיע כי התקציב שהוא הקצה לקיומו לא הספיק וכי אהרון נדרשה לגייס מימון נוסף. לאחר שהדבר לא עלה בידיה היא הודיעה על ביטולו והפנתה טענות קשות לעירייה ולחיון.

היום כאמור פרסמה העירייה את דבר קיומו של יריד הפשפשים, וציינה כי הוא "יארח את מיטב חנויות פריטי היד שנייה מכל רחבי הארץ, ובהן הבוטיק, סודות מהארון, שנייה אחת, בובה זהבה, ברונית, what i like, talma's work&shop, take2, ורוד ירוק, דליתי, עליית הגג, אוצרות בארונות, PoZ – Vintage & Second hand, חנותקא, קרם שניט, יפה שתיים וינטג' ושעטנז". מעבר לעובדה שרבות מהחנויות הן אותן החנויות שהשתתפו בעבר ביריד הווינטג' והיו אמורות להשתתף בו גם השנה, מבירור שערך "כלבו – חיפה והצפון" עולה כי חלקן כלל אינן משתתפות ביריד שיזמה העירייה ודורשות להסיר לאלתר את שמן מהפרסום.

 

 

שירלי גיל, מחנות הבוטיק בקיבוץ שער העמקים: "אני מצפה שיורידו את שמי מהפרסום. דרך אגב, גם התמונה בפרסום היא תמונה שלי מוכרת שם. מבחינתי מדובר בהטעיה. כל מה שהם מנסים לתאר לא יהיה. מעבר לזה, החנויות שהיו אמורות להשתתף ביריד הווינטג' שהתבטל יהיו פתוחות בחול המועד ומצפות שיבואו אליהן ולא לשוק הפשפשים. אני חוזרת ואומרת – יש כאן הטעיה".

יפה עטיה מחנות יפה שתיים בקרית אתא: "הופתעתי לגלות ששמי מופיע בהודעה, שבכלל מתקיים יריד ושאני מזמינה אנשים אלי לשם, וכל זאת בזמן שאני מודיעה כבר שבוע לקהל הלקוחות שלי שלא אהיה ביריד שבוטל אלא בחנות שלי. מאז הפרסום של העירייה אני מקבלת טלפונים ששואלים לאן לבוא. החנויות שלנו הן לא חנויות רגילות אלא חנויות של אספנים. אנחנו נוסעות בכל העולם ואוספות וינטג' וחפצי אמנות, אז כשהשם שלי מפורסם במודעה ליריד פשפשים זה פוגע בי. הפריטים שאני מביאה לא מביישים אף בוטיק בפריז. מהבוקר אני מתמודדת עם 500 טלפונים ולא מסוגלת לעשות כלום חוץ מלענות לטלפונים. עכשיו הנזק הוא כפול – אחרי שכבר הזמנו אנשים ליריד הווינטג' היינו צריכים לפרסם שהוא בוטל, ומה שיקרה זה שכל הלקוחות שהיו צריכים לבוא אלינו לחנות בחול המועד ילכו לשוק. אני לא יודעת מה הם ימצאו שם אבל בטח שלא אותי".

חיה גולדמן מעליית הגג במודיעין: "קורה פה משהו שהוא לחלוטין לא תקין. כבר ארבע שנים שיריד הווינטג' מתקיים ומארגנות אותו נשים רציניות והוגנות, ופתאום העירייה מודיעה שהיא מבטלת אותו. למרות שהודענו על הביטול ללקוחות שלנו בצער רב, היום פתאום ראיתי שמשתמשים בשם שלי כדי לפרסם יריד אחר. זה לא מקובל בכלל. אני לא משתתפת ביריד הזה ולא רוצה להטעות את הלקוחות שלי. זה לא תקין ומישהו צריך להפסיק את זה".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 

הפרסום בדף הפייסבוק של עיריית חיפה

הפרסום בדף הפייסבוק של עיריית חיפה

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר