דוד לוריא (צילום: קובי פאר)
דוד לוריא (צילום: קובי פאר)

"הבשורה שאנחנו מביאים היא הצבת הנכה במרכז"

ראש מינהל התפעול בעיריית חיפה דוד לוריא מתמודד על תפקיד יו"ר ארגון נכי צה"ל בצפון. אם הוא ייבחר, בכוונתו לעזוב את תפקידו בעירייה. אחת ממטרותיו היא לסייע לנפגעי הקישון שלא נכללו בהסכם עם משרד הביטחון

פורסם בתאריך: 30.4.19 16:50

ראש מינהל התפעול בעירייה דוד לוריא מתכוון להתפטר מתפקידו אם ייבחר לתפקיד יו"ר ארגון נכי צה"ל בצפון בבחירות שיתקיימו בחודש יוני. לוריא, 66, תת אלוף במיל', לשעבר סגן מפקד חיל הים, הוא אחד מחיילי צה"ל שנפגעו בנחל הקישון. לדבריו, אם ייבחר הוא יתמודד לאחר מכן על תפקיד יו"ר הארגון במישור הארצי.

ארגון נכי צה"ל הוא עמותה המאגדת בתוכה גם את נכי המשטרה ושירות בתי הסוהר. זהו הארגון היחיד המייצג את נכי צה"ל והוא מונה 57,000 חברים שמאוגדים בחמישה מחוזות. פעילותו דומה לפעילות של ועד עובדים, ותפקידו הוא לייצג את הנכים מול אגף השיקום במשרד הביטחון, משרדי הממשלה האחרים והכנסת. בבחירות במחוז הצפון ישתתפו 15,000 חברים שיבחרו את נציגיהם למועצת המחוז אשר מונה 28 איש והיא זו שתבחר את העומד בראשה.

 

 

לוריא: "בין הסיבות לכך שאני מתמודד נמצאות התנהלות הארגון, דאגה לזכויות הנכה באשר הוא וסיוע לנכי צה"ל מנפגעי הקישון להיכלל בהסכם שנחתם בין הארגון למערכת הביטחון. כעת, מכיוון שהם אינם נכללים בהסכם הם לא מוכרים כנפגעים. הבשורה שאנחנו מביאים היא פעילות בשקיפות והצבת הנכה במרכז, ובכלל זה דאגה לתעסוקתו ומתן עדיפות בקליטה לעבודה במוסדות הארגון כמו בבתי יד לבנים. כיום אין לנכים עדיפות כזו".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ערן

    בהצלחה , הגיע הזמן לעשות שינוי ולהחליף את הנהגת הארגון שויתרה על זכויות הנכים . מאחל הצלחה ותומך בך לתפקיד

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר