מיכה לינדרשטראוס (צילום: תומר אפלבאום)
מיכה לינדרשטראוס (צילום: תומר אפלבאום)

השופט מיכה לינדנשטראוס הלך לעולמו

השופט מיכה לינדנשטראוס, לשעבר מבקר המדינה ונשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, הלך לעולמו בגיל 82. הלווייתו תתקיים מחר בשעה 12:30 בבית העלמין שדה יהושע. עו"ד יעקב בורובסקי: "לינדנשטראוס היה הוא היה מודל ודמות לחיקוי, זו אבידה גדולה"

פורסם בתאריך: 2.5.19 15:09

השופט מיכה לינדנשטראוס, לשעבר מבקר המדינה ונשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, הלך היום (חמישי) לעולמו בגיל 82.

לינדנשטראוס נולד בברלין בשנת 1937, ועלה לארץ עם משפחתו כשהיה בן שנתיים. הוא למד בגימנסיה ביאליק בחיפה, ולאחר מכן סיים את לימודי המשפטים לתואר ראשון ולתואר שני באוניברסיטה העברית בירושלים.

משנת 1965 ועד 1972 הוא שימש תובע צבאי ויועץ משפטי בשירות קבע בצה"ל. באותה התקופה הוא היה עוזרו של השר דאז לענייני שטחים שמעון פרס. בשנת 1972 הוא נבחר לכהן כשופט ושימש שופט תעבורה, שופט שלום ושופט מחוזי. בשנת 1999 החל מונה לנשיא בית המשפט המחוזי בחיפה. בשנת 2005 מונה לינדנשטראוס למבקר המדינה ונציב תלונות הציבור – תפקיד שאותו מילא עד שנת 2012. הוא זכה באות אביר איכות השלטון לשנת 2009 על פועלו בתפקיד מבקר המדינה.

אחת מהנקודות הזכורות ביותר בקריירה המשפטית של לינדנשטראוס היתה הזיכוי שהעניק לנאשמי פרשת האונס בקיבוץ שמרת. לינדנשטראוס ספג ביקורת רבה על החלטתו שלפיה גרסתה של הנאנסת לא היתה אמינה ושלא היה מדובר באונס משום שלא סירבה במפורש לקיום יחסי המין. בית המשפט העליון הפך את החלטתו לגבי ארבעה מהנאשמים ואף גזר עליהם מאסר בפועל.

 

 

עו"ד יעקב בורובסקי, שכיהן בשנים 2008-2005 כיועץ בכיר ללינדנשטראוס במשרד מבקר המדינה, אמר עם היוודע מותו של השופט לשעבר: "לינדנשטראוס היה מבקר קלאסי. הוא הציב יעד, העלה את הרף במאבק בשחיתות השלטונית במדינת ישראל ועמד בזה בהצלחה. ברמה האישית הוא היה איש מיוחד במינו, חכם ואוהב אדם. היו לו יכולות לעבוד בצוות, לשתף אנשים, לקדם אותם ולהפוך אותם לחברים. הוא היה אדם מיוחד בכל קנה מידה. אנחנו נמצאים ביום השואה, וזה הזמן לומר שהוא בא ממשפחה של ניצולי שואה".

בורובסקי מספר כי הוא שמר על קשר עם לינדנשטראוס גם לאחר שסיים את תפקידו במשרד המבקר: "היינו בקשר בעשור האחרון ונפגשנו אחת לחודש. קשה לי מאוד לדבר עליו בלשון עבר. הוא היה מודל ודמות לחיקוי, איש יסודי ורציני, ואין ספק שזו אבידה גדולה".

הלווייתו של לינדנשטראוס תתקיים מחר (שישי) בשעה 12:30 בבית העלמין שדה יהושע בחיפה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר