זירת השריפה של מיכלית הגז במפרץ (צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף)
זירת השריפה של מיכלית הגז במפרץ (צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף)

פיצוץ גז גרם לשריפה באזור התעשייה בחיפה

צוותים של לוחמי האש מנעו אירוע חמור כאשר הצליחו להשתלט במהלך הלילה על דליקה בעקבות דליפת גז ממיכלית. לשריפה קדם פיצוץ שמקורו בדליפת גז. טכנאי שהיה במקום נפגע מכוויות ופונה לקבלת טיפול רפואי

פורסם בתאריך: 3.5.19 10:06

מיכלית גז עלתה באש במהלך הלילה בחניון באזור התעשייה בלובנד במפרץ חיפה. סמוך לשעה 3:00 לפנות בוקר הוזעקו לוחמי האש של התחנה האזורית חיפה לרחוב קצנשטיין במפרץ בעקבות דיווח על דליקה במיכלית גז, ויותר מעשרה צוותי כיבוי הגיעו למקום כדי לטפל באירוע המורכב.

מפקד האירוע להב בני זכרייב: "מדובר בחצר המשמשת חניון לילה של מיכליות גפ"מ (גז פחמימני מעובה). כמה מיכליות חנו סמוך זו לזו וזיהינו בעירה בחלק האחורי של אחת מהן. נוסף על כך נשמעו שריקות שמשמעותן היא פריקה דרך השסתומים – פועל יוצא של עליית הלחץ במיכלים. כצעד ראשון הוריתי לצוותים לבצע קירור של מיכלי הגז בעזרת כמויות רבות של מים כדי למנוע את עליית הלחץ ואת ההתבקעות האפשרית. לאחר מכן כיבינו את הבעירה באמצעות הסלנת קצף כיבוי".

 

 

כתוצאה מהאירוע ניזוקו שתי מיכליות גז, ושאר המשאיות שחנו בסמוך פונו במהלך האירוע כדי למנוע את מעורבותן. כבר כעת ניתן לומר כי קדם לשריפה פיצוץ שמקורו בדליפת גז. הגז התפשט בחלל הפתוח עד שבעקבות ניצוץ נדלק בבת אחת והעלה באש את המשאית. נזק נגרם גם למבנה המשמש לאחסנה באותה החצר. במקום שהה באותה עת טכנאי שנפגע מכוויות ופונה לקבלת טיפול רפואי עוד בטרם הגעת הכוחות.

חוקרי דליקות מטעם רשות הכבאות הגיעו למקום בזמן אמת והם ממשיכים גם כעת לבחון את הנסיבות אשר הובילו לפיצוץ ולשריפה שבאה בעקבותיו. מדוברות שירותי הכבאות נמסר כי פיצוץ גז הוא אחד מהאירועים המורכבים ובעלי פוטנציאל הסיכון הגבוהים ביותר שאיתם מתמודדים לוחמי האש. במקרה זה מדובר היה בחלל פתוח ואם הוא היה מתרחש בחלל סגור התוצאה היתה חמורה אף יותר. עוד נמסר כי תודות לפעולה המהירה והמקצועית של לוחמי האש, תחת סכנה מוחשית לפיצוץ נפחי, נמנע לפנות בוקר אירוע חמור בהרבה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ספירה לאחור עד שכל העסק שם עולה לאויר וקברי אחים מתחילים להתמלא בתושבי עיר הסמוך עלי יהיה בסדר

    עוד פירוטכניקה של פח הזבל החיפאי

  2. רוני

    אז מה יהיה עים תרבות הסמוך השחצנות יהיה בסדר למה מחכים ?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר