מדורות ל"ג בעומר (צילום: גיל כהן מגן)
מדורות ל"ג בעומר (צילום: גיל כהן מגן)

עינת קליש רותם מכחישה, בחת"ר נחושים: לא יהיו מדורות כיתתיות

ראש העיר עינת קליש רותם הכחישה בפוסט בפייסבוק כי היא אסרה על קיום מדורות בל"ג בעומר. במינהל החת"ר נדהמו מההכחשה ואמרו ל"כלבו - חיפה והצפון": "זוהי ההנחיה של החת"ר שהועברה בווטסאפ למנהלי בית הספר. ההוראה היא ברורה - המינהל לא יאשר הדלקת מדורות למוסדות החינוך ולמרכזים הקהילתיים"

פורסם בתאריך: 11.5.19 23:14

בעקבות הפרסום היום (שבת) ב"כלבו – חיפה והצפון" על כך שמינהל החת"ר בעיריית חיפה הורה למוסדות החינוך ולמרכזים הקהילתיים בעיר לא לקיים מדורות כיתתיות וקהילתיות במסגרת עירונית ובמקומן לקיים אירועים ללא מדורות, פרסמה הערב ראש העיר עינת קליש רותם בדף הפייסבוק שלה הכחשה.

"מעולם לא ביטלתי את המדורות", כתבה קליש רותם, "ככל שזה תלוי בעיריית חיפה, המדורות יתקיימו השנה כסדרן. במידה ותצא הנחיה אחרת מכיבוי אש, המשטרה, מערכת החינוך או כל גורם ממשלתי אחר – נעדכן את הציבור. למרות שהמדורות גורמות למפגע סביבתי, לעולם לא אבטל מנהגים וחגים דתיים. אדרבה, אני בעצמי אוהבת אותם ואת אווירת החג בהם. תושבי חיפה, אני מבקשת את סבלנותכם. נא לא להיבהל מכל הודעה שמסתובבת בתקשורת".

במינהל החת"ר קראו את ההכחשה של ראש העיר ונדהמו. גורמים בכירים במינהל מתעקשים כי ההנחיה נשלחה מטעמם לכל אנשי החת"ר ואמרו ל"כלבו – חיפה והצפון": "זוהי ההנחיה של החת"ר שהועברה בווטסאפ למנהלי בית הספר. ההוראה היא ברורה – המינהל לא יאשר הדלקת מדורות למוסדות החינוך ולמרכזים הקהילתיים".

 

 

בכיר בעירייה אמר ל"כלבו – חיפה והצפון" כי העירייה אינה רשאית לומר לתושבים איפה מותר להבעיר מדורות אלא היכן אסור להדליקן, וזאת בעקבות מקרה שאירע בעיר אחרת שבה הוציאה העירייה הודעה איפה מותר לקיים מדורות, וכתוצאה מפגיעה של תלמיד במהלך החג נתבעה אותה העירייה וחויבה לשלם פיצויים. כתוצאה מכך הודיע היועץ המשפטי בעבר עו"ד רשף חן כי מעתה לא תודיע העירייה היכן מותר להדליק מדורות אלא איפה אסור. אותו הבכיר הוסיף ואמר: "אכן בחת"ר הוציאו הנחיה כזו אך הם הסתמכו על ההחלטה של ראש העיר לשעבר יונה יהב שקבע כי לנוכח מזג האוויר הקיצוני ששרר בשנה שעברה אסור להדליק מדורות".

בכיר נוסף אמר כי גם האגף לפניות הציבור הוציא מכתב שהסתמך על הנחיות מהשנה שעברה, והדבר גרר תגובות נזעמות. "המכתב הזה לא היה צריך לצאת", הוסיף הבכיר.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. ירוקה

    קראתי ובשום מקום בידיעה שלכם לא כתבתם קליש אלא עיריית חיפה. והחת"ר כזכור לי הוא עיריית חיפה. אלא אם ראש העיר רוצה לעדכן אותנו התושבים בהתפתחות כלשהי?

  2. פחלוץ יהופיץ

    מה זה חת"ר אני לא יודע.
    אבל אני בטוח יודע מה זה כסת"ח

  3. יוחנן

    לא היו במות בשכונת נווה שאנן הבמה המרכזית בעיר התחתית עיר רפאים אז לא הייה יום העצמאות הייה יום בעצבנות ועכשיו ילדים יקרים אין מדורות שריף העיר החליט ועוד מעט פורים ואין תחפושות קליש בשטח בחרתם אכלתם חיפה עיר רפאים רק זעתרא חוגג

  4. חיפאי מאוכזב

    על פניו נראה שראשת עיריית חיפה זקוקה למצפן יותר מכל דבר אחר נעה במרחב. ללא כיוון ותכנית.

  5. מיקי

    עינת מחליטה ולא אילנה..זהו טרוק לכי הביתה!!!תעבדי כפופה לעינת לא רק ליהב!!

  6. איזה בלאגן

    דבר אחד בטוח הבלאגן חוגג.
    קליש צריכה מסביבה אנשי מקצוע מנוסים במקום ילדים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר