המכתב של היחידה לפניות הציבור
המכתב של היחידה לפניות הציבור

היחידה לפניות הציבור: "העירייה הורתה לא לקיים מדורות קהילתיות"

זה מה שקורה כשיד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה: ראש העיר עינת קליש רותם טענה כי היא מעולם לא ביטלה את מדורות ל"ג בעומר, בעוד שהיחידה לפניות הציבור בעיריית חיפה היתה חד משמעית: "העירייה הורתה למערכת החינוך העירונית ולמוסדות החינוך ולמרכזים הקהילתיים שלא לקיים מדורות קהילתיות בכל מסגרת עירונית"

פורסם בתאריך: 12.5.19 14:18

סערת מדורות ל"ג בעומר נמשכת, ותגובות רבות בעניין ממשיכות להציף את הרשתות החברתיות. כפי שפורסם כאן אתמול (שבת), מינהל החת"ר בעיריית חיפה הורה למוסדות החינוך ולמרכזים הקהילתיים בעיר כי בשל החשש מפני שריפות נאסר על קיומן של מדורות כיתתיות וקהילתיות במסגרת עירונית ובמקומן יש לקיים אירועים קהילתיים או כיתתיים ללא מדורות.

מיד עם צאת השבת פרסמה ראש העיר עינת קליש רותם הכחשה וכתבה בדף הפייסבוק שלה: "מעולם לא ביטלתי את המדורות. ככל שזה תלוי בעיריית חיפה, המדורות יתקיימו השנה כסדרן. במידה ותצא הנחיה אחרת מכיבוי אש, המשטרה, מערכת החינוך או כל גורם ממשלתי אחר – נעדכן את הציבור. למרות שהמדורות גורמות למפגע סביבתי, לעולם לא אבטל מנהגים וחגים דתיים. אדרבה, אני בעצמי אוהבת אותם ואת אווירת החג בהם. תושבי חיפה, אני מבקשת את סבלנותכם. נא לא להיבהל מכל הודעה שמסתובבת בתקשורת".

כעת מתברר שהכאוס שהשתלט על העירייה מאז בחירתה של קליש רותם לראשות העיר מתעצם, ויד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה. הפרשה החלה בעקבות מכתב תשובה של היחידה לפניות הציבור לתושבת העיר נטלי לוי, אם לשני ילדים משכונת כרמל צרפתי, שפנתה בשאלה על הנחיות לקראת ל"ג בעומר.

בפנייתה כתבה לוי: "ל"ג בעומר מתקרב, ולפי הבנתי השנה חל איסור להבעיר מדורה בחלק מהמקומות. האם קיימת רשימה של מקומות שבהם ניתן או אסור להבעיר מדורה? מהו החוק בנושא? אנו גרים בכרמל צרפתי, ובכל שנה מקיימים מדורה ליד בית הכנסת ברחוב אדמונד פלג. השנה הבנתי שאסור. היכן מותר? תודה".

התשובה שקיבלה לוי היתה: "חל איסור מוחלט להבעיר מדורות בשטחים ציבוריים, לרבות חופי הים, גנים ציבוריים ועוד. לפני כשנתיים חיפה חוותה שריפה שהתפשטה במהירות וגרמה לנזקים אדירים ולסכנת נפשות. לפיכך עיריית חיפה הורתה לכל הגורמים הרלוונטיים להימנע ממדורות לטובת שמירה על חיי אדם, וכך גם הורתה למערכת החינוך העירונית ולמוסדות החינוך ולמרכזים הקהילתיים שלא לקיים מדורות קהילתיות בכל מסגרת עירונית. במקום מדורות אנו ממליצים במערכת החינוך לקיים אירועים קהילתיים או כיתתיים ללא מדורות. צוותים מתוגברים של העירייה הכוללים ניידות אבטחה, פיקוח ושיטור קהילתי יסיירו ברחבי העיר על מנת למנוע הדלקת אש והתפשטות שריפות".

 

המכתב של היחידה לפניות הציבור

 

 

על פנייתה מספרת לוי: "אני חברה גם בוועד ההורים בכיתה של בני הגדול וגם בוועד ההורים בגן של בני הקטן. קבענו תאריכים למדורה בל"ג בעומר ורצינו לחגוג במקום שבו אנחנו תמיד עושים מדורה – ברחוב אדמונד פלג ליד בית הכנסת. מישהו מההורים אמר לי ששתלו שם עצים ושיש שלט שבו כתוב כי אסור להדליק אש. אמרתי לעצמי שכדי שלא יהיה מצב שבו אני מביאה 30 ילדים למדורה במקום שבו אסור להדליק אש. אשלח הודעה לעירייה ואשאל באלו מקומות נוספים הציבו שלטים כאלה, ולחלופין שיגידו איפה מותר לערוך מדורה. זו התשובה שקיבלתי מהעירייה".

רקפת לרר מקרית חיים, אם לשני ילדים, פנתה גם היא לעיריית חיפה באמצעות דף הפייסבוק של העירייה ושאלה: "האם מותר לעשות מדורת ל"ג בעומר בקרית חיים?". התשובה שהיא קיבלה היתה חד משמעית: "אסור להבעיר מדורות ברחבי העיר". לרר הוסיפה ושאלה: "מותר רק פיתות בטאבון?". על כך היא נענתה: "במידה והפיתות בטאבון כרוכות בהבערת אש – אסור".

לרר: "עד עכשיו אני לא יודעת אם מותר או אסור לעשות מדורה או לפחות טאבון. ראש העיר אמרה שזה פייק ניוז, אבל אם זה פייק ניוז איך נציגי העירייה ענו ככה גם בפייסבוק וגם במוקד, שאליו התקשרתי נוסף על פנייתי לדף הפייסבוק וקיבלתי את אותה התשובה? אנחנו לא יודעים מה לעשות, וגם בבית ספר לא יודעים מה לעשות כי יש סתירות".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. רני

    הגיע הזמן לחדול מהמנהג הזה שמסכן חיי אדם שלא לדבר על רכוש ולא לדבר על זיהום אויר…
    ניתן לחגוג בפיקניק או משהו דומה…

  2. הציבור בחר, הציבור משלם.

    סגן ראש העיר מייצג את הציבור הדתי. הוא דאג שראשת העיר תצא בהצהרה שמתאימה לו. העירייה עצמה דואגת לצרכי כלל הציבור. הבלגן בעיריית חיפה חוגג בגדול.

  3. יוג'ין

    וואלה לא צריך מדורות. שרק דתיים – שמאמינים שהאלוהים כמו בן אדם ש "רוצה" מדורות ואם לא יהיו מדורות "הנחת רוח" שלו יתערער – שהם ידליקו. ככה זה כשסוגדים לקונצפט- אל שהוא דמויי-אדם. זאת עבודת אלילים, זה מזהם ותמיד יש מקרים של ילדים שמנסים לשרוף בעלי חיים.

  4. אין שום תיאום מראש בעיריה

    להבעיר מדורות מול בתי הזיקוק בקישון כמו שהם עושים לנו מדי לילה מול הפרצוף.
    לגבי תגובת העירייה נחכה לגירסה רביעית וחמישית.
    זה סיפור הכרמלית בעצנאות. ככה זה כשמקיפים את ראש העיר אנשים בלי נסיון.

  5. ימית

    מאז שקליש נכנסה לתפקיד שלה החלה היועצת המשפטית הגב' ימית קליין להמציא חוקים על עובדי עירייה שחלים למעשה על עובדי מדינה תוך מירור חיי העובדים, אנו תושבי העיר וחברים לעבודה של עובדי עירייה לא ניתן לא לקליש ולא לימית קליין לעשות מה שהן רוצות במערכת ולהרוס את הפרנסה של עובדי העירייה!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר