פארק ציבורי (צילום: מגד גוזני)
פארק ציבורי (צילום: מגד גוזני)

תקנות חדשות מאפשרות גביית דמי כניסה לגנים ציבוריים

תקנות חדשות שגיבש משרד הפנים מאפשרות לרשויות מקומיות לגבות דמי כניסה לגנים ציבוריים. לפי התקנות יוכל שר הפנים לקבוע גובה דמי כניסה שונים למי שהוא תושב הרשות המקומית ולמי שאינו תושב הרשות המקומית או לאשר גביית דמי כניסה רק למי שאינו תושב הרשות המקומית

פורסם בתאריך: 14.5.19 11:18

תקנות חדשות שגיבש משרד הפנים מאפשרות לרשויות מקומיות לגבות דמי כניסה לגנים ציבוריים. התקנות ייכנסו לתוקף חודש לאחר אישורן והן יחולו בתחומי כל העיריות והמועצות המקומיות.

לפי טיוטת התקנות יוכל שר הפנים, לאחר התייעצות עם ועדה מייעצת, לתת היתר לרשות מקומית לגבות דמי כניסה לגן ציבורי ולקבוע את גובה דמי הכניסה לגן. בתקנות המוצעות, הטעונות אישור של ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, הוגדר גן ציבורי כגן, גינה ומקום נופש לשימוש הציבור. לפי התקנות יוכל שר הפנים לקבוע גובה דמי כניסה שונים למי שהוא תושב הרשות המקומית ולמי שאינו תושב הרשות המקומית או לאשר גביית דמי כניסה רק למי שאינו תושב הרשות המקומית.

התקנות קובעות גם כי רק אם יתקיימו כמה תנאים מצטברים יהיה רשאי שר הפנים לתת היתר לרשות מקומית לגבות דמי כניסה: שטח הגן הציבורי הוא 100 דונם לפחות, מסופקים בו שירותים מיוחדים המטילים על הרשות המקומית עלויות חריגות, בקרבת הגן הציבורי יש גנים ציבוריים אחרים שהכניסה אליהם אינה כרוכה בתשלום, ניתן לבצע את הפעולות הנדרשות לשם גביית דמי הכניסה ביעילות, וגביית דמי הכניסה לא תפגע בזכות המעבר של הציבור במרחב הציבורי שאינו חלק מהגן הציבורי. התקנות מאפשרות מתן הזדמנות לכל המעוניין להעיר הערות לכוונת הרשות המקומית לבקש היתר לגביית דמי כניסה.

 

 

מעבר לכך שיישום התקנות עלול להוביל לחיובם של תושבי חיפה בתשלום דמי כניסה לגנים ציבוריים ולפארקים מחוץ לעיר, נראה כי משמעות התקנות בתוך העיר כוללת פוטנציאל להשפעתן רק בעתיד. הסיבה היא ששטחם של הפארקים המשמעותיים הקיימים בחיפה הוא פחות מ-100 דונם, למשל פארק הכט שהוקם על שטח של 75 דונם. נוסף על כך, כיום אין כל כוונה לגבות דמי כניסה לפארקים הקיימים.

הגם שכיום לא קיימת כל כוונה לתכנן ולהקים בחיפה פארקים עתידיים שהכניסה אליהם תהיה בתשלום, לא מן הנמנע שתוכניות עתידיות בעיר יכללו פארקים בשטח של 100 דונם. תוכנית המתאר של חיפה שאושרה לפני כחודשיים וחצי כבר קובעת שבשכונת נאות פרס יוקם פארק עירוני-רובעי "ששטחו לא יפחת מ-100 דונם".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יואל פרידג'ון

    חבל שבעיר כל כך יפה כמו חיפה יש כל כך מעט פרקים ציבוריים.ראש העיר הקודם לא הקים שום פרקים חדשים.נקווה שראש העיר החדשה קליש שנבחרה תעשה יותר למען הגדלת שטחם של הפרקים הציבוריים ותגדיל את השטחים הירוקים.יותר עצים וריאות ירוקות=פחות זיהום אוויר.אני מאחל לה הצלחה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר