נחשון צוק (צילום: בועז כהן)
נחשון צוק (צילום: בועז כהן)

"שוקלים לעתור נגד ההחלטה לדחות את ערר נמל המפרץ"

מ"מ ראש העיר נחשון צוק אמר ל"כלבו - חיפה והצפון" כי עיריית חיפה שוקלת להגיש עתירה לבית המשפט נגד החלטת ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה לדחות את הערר שהגישה העירייה בנושא נמל המפרץ

פורסם בתאריך: 20.5.19 14:01

עיריית חיפה שוקלת להגיש עתירה לבית המשפט נגד החלטת ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה לדחות את הערר שהגישה העירייה בנושא נמל המפרץ. מ"מ ראש העיר נחשון צוק מסר ל"כלבו – חיפה והצפון": "האפשרות להגשת עתירה נמצאת כעת בדיונים, ואנחנו שוקלים לעתור. ההליכים עדיין לא מוצו ויש לנו זכות להגיש עתירה".

הערר שנדחה הוגש על החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה מלפני כחמישה חודשים לאשר את התוכנית המפורטת שיוזמת חברת נמלי ישראל (חנ"י) לנמל המפרץ, תוך דחיית בקשתה של העירייה לקדם בחינה של הארכת מסלול ההמראה והנחיתה בשדה התעופה של חיפה ל-1,900 מטר, עד לקו המים לשעבר.

בערר הציגה העירייה עמדה תובענית יותר בנושא פיתוחו של השדה ודרשה להאריך ל-2,400 מטר את אורכו של המסלול, אך ועדת הערר קבעה כי "קבלת הדרישה לעכב את אישור התוכנית בשלב זה על מנת לבחון חלופות תכנון תפגע בוודאות וביציבות התכנונית".

שדה התעופה בחיפה, שאורך מסלולו הוא 1,300 מטר, מאפשר כיום טיסות פנים ארציות, כמו גם טיסות בין לאומיות ליעדים קרובים באזור אגן הים התיכון כמו קפריסין, רודוס וכרתים. בתחום התעופה הנחת היסוד היא שככל שהמסלול ארוך יותר ניתן להמריא ממנו ליעדים רחוקים יותר. ההנהגה החדשה של העירייה בראשותה של עינת קליש רותם משוכנעת שפיתוח של שדה התעופה ימריץ קדימה את כלכלת העיר, בעיקר בתחומי התיירות והתעסוקה, וזאת בהתבסס על ההערכה שלפיה הגדלת טווחי הטיסה תהפוך את חיפה גם למוקד התיור של התיירים הבאים מחו"ל.

 

 

בשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון" אמר צוק כי העירייה מבקשת ליישם את תוכנית המתאר הארצית לתפרושת שדות התעופה (תמ"א 15), המאפשרת להאריך את המסלול בשדה החיפאי ל-2,400 מטר, אבל היא תסתפק במסלול של 1,900 מטר בלבד שיאפשר הרחבה של יעדי הטיסות לשלוש מדינות – איטליה, הונגריה ואוקראינה.

צוק: "העמדה שלנו היא שיש להאריך את המסלול כך שתתאפשר באופן משמעותי תיירות נכנסת לחיפה. אנחנו מוכנים למסלול של 1,900 מטר בלבד אם תתאפשר באמצעותו נחיתת מטוסים מתאימים לתיירות נכנסת משמעותית. הרחבה של יעדי הטיסה לאיטליה, להונגריה ולאוקראינה היא בהחלט נוסחה לצמיחה עירונית משמעותית בחיפה".

צוק הוסיף כי הארכת המסלול ל-1,900 מטר מחייבת ביצוע של הפרדה מפלסית בינו לבין תוואי מסילת הרכבת שתיכנס לנמל המפרץ. "ההפרדה תאפשר למסלול להמשיך כמעט עד לקו המים", אמר צוק.

רשימת הדרישות של העירייה בהליכי אישור התוכנית המפורטת לנמל המפרץ כללה קידום שדה תעופה משמעותי, חיובה של חנ"י בהקמת שוברי גלים בחופי חיפה הדרומיים ובחופי קרית חיים, התניית הפעלתו של נמל המפרץ באי מעבר של רכבות משא ממנו ואליו בתוואי עילי בתוך חיפה, והעברת תחום השיפוט המוניציפלי של הנמל החדש לחיפה. כל הדרישות נדחו. מהי המסקנה שלכם מכך?

"אין לנו מסקנות כי ההליך עדיין לא מוצה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אבנר

    די..די… נחשון צוק. הצלחתם עד כה לעכב/לעצור תוכניות שכבר יצאו לדרך. די! תתחילו לעבוד בתוך העיר. לשיפור בתוך חיפה…ולא להתעסק ברעיונות הזויים. הכיוונים שבחרתם בהם עד כה גם עולים למשלם המסים…וזה בזבוז משווע.

  2. מתי

    כשהמחלקה המשפטית עסוקה כל הזמן בעתירות מיותרות מטעם ראש העיר, אז מה הפלא שאין לה זמן ורצון לעשות את עבודתה השוטפת המוגדרת..

    http://bit.ly/2YDw8fr

  3. דניאל

    אם יאריכו ל1900 אז נלך ללמוד איטלקית. הונגרית ואוקראינית. אז נא להוציא ממערכת הלימוד החיפאית. אנגלית וצרפתית. וגם גרמנית/אידיש.
    מסקנה או מסלול שמאפשר המראת מטוסים לכל יעד או כלום.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר