המזכירה בסרטון (צילום מתוך הסרטון של עיריית חיפה על שבוע הספר)
המזכירה בסרטון (צילום מתוך הסרטון של עיריית חיפה על שבוע הספר)

זעם בקרב עולים מרוסיה: "הסרטון שהעלתה העירייה – גזעני"

עיריית חיפה העלתה סרטון ובו נראית מזכירה בעלת מבטא רוסי שמבינה בטעות את המילים "שבוע הספר" כ"שבו הספר" ומזמנת ללשכת ראש העיר את מעצב השיער של ראש העיר עינת קליש רותם. "כמובן שהמזכירה לא יודעת לקרוא עברית. הסרטון דוחה, מתנשא וסטריאוטיפי מאוד", נכתב באחת מעשרות תגובות כעוסות

פורסם בתאריך: 23.5.19 16:34

עמוד הפייסבוק של עיריית חיפה התמלא ביממה האחרונה בתגובות זועמות של מגיבים, בעיקר יוצאי ברית המועצות, על סרטון שהעלתה העירייה. בסרטון נראית מזכירה שלא מבינה את תוכנה של הודעת דואר אלקטרוני ששולחת ראש העיר עינת קליש רותם ומבינה את המילים "שבוע הספר" כ"שבו הספר" (פ' דגושה וקמץ; א"א). כתוצאה מהטעות היא מחליטה לזמן את מעצב השיער האהוב על קליש רותם בדחיפות לעירייה. כשמעצב השיער, המזכירה ועוזר ראש העיר ניר שובר נכנסים ללשכתה של קליש רותם היא מופתעת לגלות את הספר, ואז מעמידה את המזכירה על טעותה ומודיעה על חידושו של שבוע הספר בחיפה במתכונת הישנה.

רבים מאוד ראו את הניסיון להצחיק כמסווה לגזענות. בקבוצת הפייסבוק "רוסיות בלי חוש הומור וחבריהן" כותבת יבגניה גלוחמן: "הסרטון פשוט דוחה. כמובן שהמזכירה לא יודעת לקרוא עברית. למה לה בכלל? בנוסף, מקומם מאוד המסר בסוף הסרטון על חשיבותו של שבוע הספר 'העברי הנוסטלגי', כאילו מי שעומדים לפניה לא מסוגלים להבין את חשיבותו וצריך לפתוח להם את העיניים ולקרב אותם לתרבות הגדולה. דוחה, מתנשא, מגעיל וסטריאוטיפי מאוד".

אנג'לה לוין כותבת באותו שרשור: "המאה ה-21. חשבתי שהתקדמנו". חנה קופסטין אומרת: "כנראה צריכות לעבור עוד 30 שנה עד שנלמד עברית".

 

 

בעמוד הפייסבוק של העירייה זכה הסרטון לקרוב ל-400 תגובות, רובן נזעמות. "איזה סרטון מביך, אלוהים", כותבת דניאלה צירולניק, "אתם אשכרה צוחקים על מזכירה ש'אתם' העסקתם ולא יודעת מספיק עברית כדי לקרוא מיילים כראוי? למה זה הופך אתכם? אגב, אותנו הרוסים לא צריך ללמד מה זה שבוע הספר, למקרה שהתבלבלתם". מאיה ספינסקי כותבת: "הסרטון הזה הוא גזענות לשמה. הרי כמובן שתרבות היא רק 'עברי ונוסטלגי' וצריך להסביר לרוסים הבורים שלא יודעים לקרוא עברית מה זה ספר ומהי תרבות. תתביישו, עיריית חיפה". "תתביישו בכם ובקריאייטיב שחשב שזה מצחיק להנציח סטראוטיפים", כותבת ריטה וולוסין, "העלייה הגדולה הגיעה לכאן לפני כשלושה עשורים. באמת שכבר למדנו לקרוא".

הביקורת נשמעה לא רק מצד יוצאי ברית המועצות. מגיב נוסף, עודד רומנו, כותב: "גברת קליש רותם מנסה לרכוב על גל הדחקות של סרטוני איילת שקד, נפתלי בנט וראש הממשלה. אבל להבדיל, אלו לא ביזו אחרים. היא מבזה את עובדיה כמי שלכאורה לא יודעים לקרוא או להבדיל בין 'שבו' ל'שבוע', ועל הדרך מפרסמת את הספר האישי שלה בפלטפורמה ציבורית שאנחנו משלמים עליה. דרך מאוד לא מוצלחת להשוויץ בשבוע הספר".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. אינגה

    עינת קליש רותם צריכה להתבייש על הביזיון הזה והפגיעה ברגשות הציבור הדובר רוסית. היא הוכיחה עצמה כחסרת רגישות לציבורים שהם לא פריבילגים כמוה, הומור של נער מתבגר והתפעלות משמנדריק -בעל קיוסק לשעבר, שהצטיין במיוחד בלקלל ולטנף את עמודי הפייסבוק העירוניים, כולל את עינת קליש שקילל אותה במשך שנים עד שקיבל ממנה ג׳וב, כנראה כדי להשתיק אותו.
    פשוט תת רמה
    תתביישי גברת ראש העירייה.

  2. אבי לוי

    סרטון מצחיק ללא תקציב. כולנו צחקנו והיו הרבה לייקים. מי שמחפש בכוח לא מוצא.
    מי שלא יודע להפסיד בחירות וחמוץ כל החיים תהיה לו בעיה.

  3. בני א.

    לדעתי הסרטון הזה תת-רמה בלי קשר אם היתה או לא היתה פה התנשאות על יוצאי ברית המועצות. על מה ראשת העיר מבזבזת את זמנה?

  4. שערוריה

    הסרטון דוחה, אבל שהמזכירה לא קוראת עברית סבבה? בושה!! מי סידר לה את העבודה?

  5. Нина

    שטויות במיץ. יש חבורת דוברי רוסית בפייסבוק שייכים לחב"ד וגם קבוצת אוהבי יונה. חרוצים בלחפש אחרי עינת קליש. מכירה היטב את ה"שליחות" שלהם.
    Не надо переживать, пусть развлекаются.

  6. מרינה

    שטויות במיץ. אין שם גזענות. למי שאין לו חוש הומור תנחומים. אני דוברת רוסית מלידה ולא, לא חשבתי לרגע שיש פה משהו לא בסדר.

  7. זיו

    מה יהיה? על כל דבר יש מה להגיד ולמצוא כותרת נגד ראש עיר בתחילת דרכה?
    שמח מאוד שנבחרה ראש עיר חדשה שמאוד אוהבת את חיפה,
    וכן… גאווה שהיא מחזירה אלינו את שבוע הספר העברי.

  8. חחחח

    מקסים פשוט מקסים
    מעניין אך היא התקבלה לעבודה בעיריית חיפה
    מזכירה מינימום ולא משנה עולה מאיפה צרכה להבין ולדעת לקרוא עברית כאילו מההה מינימום
    ועוד כמזכירה
    תהיו מציאותיים ותחשבו

  9. אני לא חושבת שזה דבר קטן. זה מקומם וזה מהכסף שלנו

    ראש העיר צריכה להחליף את הצוות שגורם לה נזק
    הבלאגן כבר הזוי מה שהיה עם הכרמלית בעצמאות??
    והסרטון המביך הזה אולי עדיף מישהי עם רקע בעבודה סוציאלית ולא אחד עם רקע בקללות בפייסבוק?

  10. קסאניה

    איזה משרד פרסום עשה דבר כזה? :))) חייבת לדעת את השם של המשרד לא מקצועי בכל המדינה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר