נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין (צילום: מוטי מילרוד)
נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין (צילום: מוטי מילרוד)

איגוד לשכות המסחר נגד העלאת הארנונה

נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין קרא לשר האוצר משה כחלון ולשר הפנים אריה דרעי לבלום את העלייה הצפויה בארנונה בשנת 2020 בשיעור של 2.58 אחוזים, משום שלדבריו הארנונה היא "גורם מרכזי בסגירת העסקים בישראל" והתייקרותה עתידה "לדחוף מעלה את יוקר המחיה"

פורסם בתאריך: 24.5.19 10:21

איגוד לשכות המסחר קורא לשר האוצר משה כחלון ולשר הפנים אריה דרעי לבלום את העלאת הארנונה בשנת 2020 בשיעור של 2.58 אחוזים בכל הרשויות המקומיות, ובהן עיריית חיפה. שיעור ההעלאה נקבע ביחס לשנה הנוכחית והוא חל על כל סוגי הנכסים בתחומן של הרשויות המקומיות. העלאת הארנונה הצפויה תואמת את נוסחת העדכון הקבועה בחוק ואשר מורה על עדכון הארנונה בשיעור של הסכום המתקבל מחיבור של מחצית שיעור עדכון מדד המחירים לצרכן ומחצית שיעור עדכון מדד השכר הציבורי.

ייקור הארנונה המתוכנן לשנה הבאה נובע בעיקר מעלייה במדד השכר הציבורי שרשם גידול של 3.85 אחוזים ומחציתו – 1.93 אחוז – מהווה את רוב שיעור העלאת הארנונה. "עליית השכר במגזר הציבורי היא הגורם הדוחף את מס הארנונה מעלה", נמסר מאיגוד לשכות המסחר.

 

 

נשיא האיגוד עו"ד אוריאל לין: "מס הארנונה הוא גורם קריטי ומהותי אשר משפיע ישירות על יוקר הדיור ועל יוקר המחיה, והוא גורם מרכזי בסגירת העסקים בישראל. כל העלאה בארנונה מהווה נדבך שעל בסיסו מחשבים את ההעלאה הבאה. כתוצאה מכך נוצר מס שעולה בהתמדה ובשיעור גבוה מדי שנה".

לין קרא לשר האוצר ולשר הפנים "להיאבק מיידית נגד ההעלאה המתוכננת במס הארנונה בשנת 2020, אשר תביא להתייקרות של קרוב ל-800 מיליון שקל במס הארנונה לכל המגזר העסקי והציבור הרחב. התהליך הנמשך של ההעלאות במס הארנונה ימשיך לדחוף מעלה את יוקר המחיה ויהרוס עסקים. יש הכרח לנקוט פעולה דחופה ולבצע שינוי דרמטי של כל שיטת מס הארנונה הנוכחית המבוססת על ההעלאות השנתיות".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר