"מתחם 95 דונם" (צילום: רשות נחל הקישון)
"מתחם 95 דונם" (צילום: רשות נחל הקישון)

היום: דיון נוסף בתוכנית עורף הנמל במרחב נחל הקישון

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה - חיפה תדון שוב בתוכנית השנויה במחלוקת לעורף נמל בשטח של 450 דונם הגובלים בפארק מורד נחל הקישון, שבה מבקשת חברת נמלי ישראל להקים מחסנים, בתי קירור, מרכזים לוגיסטיים ו"כל מבנה הדרוש לפעילות נמלית"

פורסם בתאריך: 27.5.19 08:01

המהלך השנוי במחלוקת להצפת מפרץ חיפה במחסני ענק ממשיך להתקדם. היום (שני) תקיים הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה דיון נוסף בתוכנית שיוזמת חברת נמלי ישראל (חנ"י) לעורף נמל בשטח של כ-450 דונם במרחב נחל הקישון. בשטח זה מציעה התוכנית שימושי עורף נמל הכוללים מבני מחסנים, בתי קירור, מרכזים לוגיסטיים, שטחי אחסון פתוח למכולות ו"כל מבנה, מתקן או שימוש הדרושים לתפעול הנמל או לפעילות נמלית".

450 הדונם גובלים בשטחים המיועדים לפארק מורד נחל הקישון בתוכנית שיוזמת רשות נחל הקישון. תוכנית עורף הנמל במרחב נחל הקישון היא התוכנית המקומית המפורטת הראשונה שמהווה מימוש המדיניות שנקבעה בתוכנית המתאר הארצית לעורף נמל אשר מאפשרת הקמת מחסנים על שטח עצום של כ-4,800 דונם במפרץ חיפה, בין העיר התחתית לקרית חיים.

 

 

חנ"י רואה מבחינתה חשיבות רבה לתוכנית המפורטת, שבדברי ההסבר המצורפים לה צוין כי היא "נועדה לאפשר פיתוח שטחים עורפיים איכותיים לטובת השרשרת הלוגיסטית ולחיזוק הכלכלה המקומית, כערך מוסף של הפעילות הנמלית". יצוין כי היום תדון הוועדה המחוזית פעם נוספת בעוד תוכנית של חנ"י המייעדת כ-350 דונמים לעורף נמל במתחם בית הספר הטכני, אך זוהי תוכנית מתאר בלבד ולא ניתן להוציא מכוחה היתרי בנייה.

הדיון יהיה הראשון בשתי תוכניות עורף הנמל מאז שדחתה ועדת הערר של המועצה הארצית את הערר שהגישה חנ"י, ובו ביקשה להורות על אישור שלוש תוכניות באופן סימולטני, כך שתוכנית הפארק תאושר רק בד בבד עם אישורן של שתי תוכניות עורף הנמל.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר