המתרגמת לשפת הסימנים בפסטיבל הסטודנט (צילום: גלושא צלמים)
המתרגמת לשפת הסימנים בפסטיבל הסטודנט (צילום: גלושא צלמים)

לראשונה: פסטיבל הסטודנט הונגש לחירשים

אגודת הסטודנטים בטכניון שכרה את שירותיה של מתרגמת לשפת הסימנים, שתרגמה את השירים של האמנים שהופיעו בפסטיבל הסטודנט לציבור החירשים. את היוזמה למען לקויי השמיעה שאבה אגודת הסטודנטים מהאירוויזיון שנערך בתל אביב

פורסם בתאריך: 30.5.19 15:28

לראשונה בתולדות פסטיבלי הסטודנט בטכניון הונגשו השירים לטובת הסטודנטים החירשים כפי שנעשה באירוויזיון האחרון. הפסטיבל החל אתמול (רביעי) ויסתיים היום בהפקה של אגודת הסטודנטים בטכניון, ומשתתפות בו גם אגודות הסטודנטים של אוניברסיטת חיפה, האוניברסיטה הפתוחה, המכללה האקדמית אונו, המכללה האקדמית גליל מערבי ומהמרכז האקדמי ויצו.

ההנגשה מתבצעת באמצעות מתרגמת לשפת הסימנים שמתרגמת את שיריהם של האמנים לנוחותם של החירשים. אתמול הופיעו בפסטיבל סטטיק ובן אל, אברהם טל ומשה פרץ, הלהקות מוניקה סקס ו-Clean Bandit ודי.ג'יי סקאזי. היום יופיעו איתי לוי, נטע ברזילי, נתן גושן ואמיר דדון, נצ'י נצ' ולהקת פול טרנק.

מ"מ דובר אגודת הסטודנטים בטכניון רוני זייצב: "פסטיבל הסטודנטים החיפאי הוא אירוע רב שנים והוא פופולרי מאוד בקרב הסטודנטים. הפעם גם הסטודנטים החירשים נהנים ממנו. יש לנו רכז נגישות שאחראי להנגיש את הפסטיבל בכל דרך אפשרית כדי לתת מענה לכולם. לפני הפסטיבל ביקש הרכז מסטודנטים שיש להם קושי או מוגבלות להודיע לו מראש כדי להיערך בהתאם ולתת פתרון אישי לכל אחד. השנה הגיעו כמה בקשות מסטודנטים חירשים לאפשר להם להגיע עם מתרגם אישי לשפת הסימנים שיהיה איתם במהלך ההופעות. הבקשות נבחנו באגודת הסטודנטים, והחלטנו לתת פתרון מערכתי כדי שלא כל אחד יצטרך לבוא עם מתרגם".

 

 

לדבריו של זייצב, את ההשראה לפתרון הם שאבו מהאירוויזיון שהתקיים לאחרונה בתל אביב ושהונגש גם לחירשים: "אנחנו שמחים על המהלך כי גם ענינו על הצורך של הסטודנטים וגם ניצלנו את הפסטיבל כדי להעלות את המודעות להנגשה לחירשים".

איך היו התגובות בתום היום הראשון ההופעות?

"התגובות היו נלהבות ומפרגנות, וגם האמנים פרגנו. היה מעניין מאוד לראות את תגובת הקהל שנחשף בפעם הראשונה למוזיקה בשפת הסימנים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר