משתתפות הכנס על ביטחון הנשים בעירייה (צילום: ראובן כהן)
משתתפות הכנס על ביטחון הנשים בעירייה (צילום: ראובן כהן)

כנס בנושא ביטחון נשים במרחב הציבורי התקיים בהיכל העירייה

בכנס נדונו סוגיות כגון הצורך בתוספת תאורה ברחובות, חוסר הביטחון בפארקים ובמקומות בילוי וגם נושאים כגון הטרדות מיניות בעבודה והצורך ברשת תמיכה חברתית בשכונות. ראש העיר עינת קליש רותם אמרה בכנס כי תכנון העיר חייב להבטיח את ביטחון הנשים

פורסם בתאריך: 30.5.19 21:24

כנס שארגנה עמותת איתך מעכי – משפטניות למען צדק חברתי, אשר עסק בנושא ביטחון נשים במרחב הציבורי בעבודה ובבית בגישה מגדרית, התקיים אתמול (רביעי) בהיכל העירייה בחיפה. הכנס התנהל על שלוש במות והשתתפו בו אנשי מקצוע, עמותות, תושבות ותושבי העיר.

על הבמה המרכזית התנהל דיון בנושא האתגרים שיש לפתור מבחינת הביטחון האישי של נשים. בהקשר זה הוזכרו בעיות כגון תאורה חסרה ברחובות, הצורך בגיזום וחוסר הביטחון הקשור במקומות חניה, בפארקים ובמקומות בילוי. גם התחבורה הציבורית צוינה כמרחב מסוכן לנשים. כמו כן, אחד מהנושאים הבסיסיים שצוינו כמשפיעים על ביטחון הנשים הוא החינוך, במיוחד בנושאים כמו מין, מגדר, תחושת ביטחון ואלימות נגד נשים. בדיון עלו צרכים שיסייעו להגברת הביטחון של נשים כמו תוספת תאורה, מצלמות אבטחה, נוכחות משטרתית מוגברת ותכנון עירוני מותאם ורגיש למגדר.

ראש העיר עינת קליש רותם, שהשתתפה בכנס, אמרה כי ביטחון הנשים הוא נושא בעל השפעה רבה על איכות החיים בעיר וכי תכנון העיר חייב להבטיח אותו. "אני מאמינה ומקווה שהפעילות שאותה אנו מתחילות היום תהפוך במהרה למודל לחיקוי ליתר הערים בארץ", אמרה קליש רותם.

בבמה השנייה התקיים דיון בסוגיית ביטחון הנשים בעבודה, והטרדות מיניות כנושא מרכזי שיש לטפל בו בהקשר זה, וכן הצורך בתיקון המצב של היעדר שוויון הזדמנויות בעבודה. בבמה השלישית נדון נושא ביטחון הנשים במרחב המשפחתי, וצוינה הבעיה של היעדר רשת תמיכה בשכונות לצורך מתן מענה במצבים שבהם נשים נזקקות לעזרה מידית.

 

 

עמותת איתך מעכי היא היוזמת של התוכנית "עיר לכולן", שנועדה היא לתרום לתכנון ולניהול ערים בגישה מגדרית. התוכנית פעלה עד כה בראשון לציון, בטייבה ובעכו, וכעת הצטרפה אליה גם חיפה. מטרות התוכנית הן פיתוח מודלים לעבודת ראשי ערים ויועצות לקידום מעמד האשה ברשויות המקומיות, התאמת מדיניות העיר לצרכים של קבוצת נשים שונות – יהודיות, ערביות, חרדיות ועוד, הטמעת גישה מגדרית בתהליכי קבלת החלטות עירוניות, קידום מנהיגות נשים בזירה העירוניות, מיצוי זכויות של תושבות העיר וניתוח תוכניות עבודה של הרשויות בגישה מגדרית.

מנכ"לית העמותה עו"ד ענת טהון אשכנזי: "התוכנית 'עיר לכולן' היא הזדמנות לעצב מדיניות עירונית שתכלול את כלל הצרכים והקולות של תושבות בעיר בכל תחומי החיים. שיתוף הפעולה בין הגורמים העירוניים, ארגוני החברה האזרחית, תושבות ותושבים הוא בדיוק הדרך לייצר תוכנית כזאת, שתציב בראש סדר העדיפויות את ביטחונן של נשים בכל מרחב".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שאלה

    רוב הנרצחים (92%) במעשים פליליים בעיר הם גברים
    אולי הכנס צריך להיות הצלת הגברים מאלימות ומרחב בטוח לגברים?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר