חלק מהשטח המיועד לשמורת הטבע הימית ראש כרמל (צילום: אלה אהרונוב)
חלק מהשטח המיועד לשמורת הטבע הימית ראש כרמל (צילום: אלה אהרונוב)

משרד החקלאות הגיש התנגדות לשמורה הימית ראש הכרמל

משרד החקלאות מביע תמיכה בהמשך פעילות הדיג בחופי שמורת הטבע הימית המתוכננת, שמשתרעת על פני 50,000 דונם במרחב הימי של חיפה. "יש מקום לאפשר פעילות דיג מוגבלת", קבע משרד החקלאות בהתנגדותו, שתידון בוועדה המחוזית בסוף חודש יוני

פורסם בתאריך: 10.6.19 08:07

בהתנגדות שהגיש לתוכנית שיוזמת רשות הטבע והגנים לשמורת הטבע הימית ראש כרמל, הביע משרד החקלאות ופיתוח הכפר תמיכה בהמשך פעילות דיג חופי בשטח השמורה. התוכנית חלה על שטח של כ-50,000 דונם במרחב הימי של חיפה, והיא נועדה לשימור החי, הצומח והדומם בשטח השמורה.

השימושים שיותרו בתחום השמורה הם בין השאר שחייה, צלילה, שיט, מחקר, ניטור וספורט ימי לא מנועי. התוכנית הופקדה לאחר שוועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה דחתה את חמשת העררים שהגישו הדייגים באזור חיפה נגד איסור הדיג שנקבע בשטחי התוכנית, והעבירה את ההכרעה בנושא לוועדה המחוזית, שתדון בתוכנית בישיבתה בסוף חודש יוני.

 

 

במהלך תקופת ההפקדה הוגשה ההתנגדות של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, שבה כתב מנהל אגף הדיג וחקלאות מים במשרד ניר פרוימן: "קידומן של שמורות טבע ימיות הוא מהלך נכון שיוכל להוביל לשמירה ולהתחדשות של משאב הדגה והסביבה הימית, אך עם זאת נדרש ממקבלי ההחלטות לראות את התמונה המלאה ואת ההשלכות הנגזרות ממנה. ככל שיש מקום להכרזה על שמורות טבע ימיות ובאופן ספציפי על שמורה זו, כך יש מקום לאפשר תחת תנאים פעילות דיג מוגבלת, אשר תאפשר מחד את שיקומו ואת שמירתו של שטח ימי זה ומאידך תאפשר לציבור הדייגים החופיים המתפרנסים מפעילות הדיג להמשיך ולפעול בשטח השמורה או בחלקה בשיטות ובהיקף שנוכל להסכים עליו. ההשלכה של הפסקה גורפת של פעילות דיג בכל שטח השמורה המוצעת עלולה לפגוע בפרנסתם של הדייגים ולהוביל להקטנה משמעותית של שלל הדיג הטרי שממנו נהנה כלל הציבור".

יצוין כי עמדת רשות הטבע והגנים, כפי שהוצגה בתגובתה לעררים, היא ש"התכלית העומדת בבסיס התוכנית היא שימור סביבה ימית אקולוגית יוצאת דופן בים התיכון הישראלי, סביבה המכילה בתוכה בתי גידול נדירים וריכוזים גדולים של מינים נדירים. סביבה זו, אם לא תוכרז כשמורה ימית, נתונה לסכנה של הידלדלות במספר הפרטים ממינים אלה והרס בתי גידול ייחודיים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. צולל עם שנורקל

    אני צולל באיזור ראש כרמל ושיקמונה באופן סדיר ב 40 השנים האחרונות ורואה כיצד הים באיזור זה מתרוקן מדגים ומבעלי חיים ימיים אחרים. הדרך היחידה להציל את מה שנותר הוא להפוך את כל האיזור לשמורה ימית ולאכוף בנוקשות ללא פשרות !!! את החוקים לשמירת הים והטבע שבו. את הדייגים שזו פרנסתם צריך לפצות ולהשבית את סירות הדיג. הים שלנו עני מדי לדיג לצורך פרנסה ומאכל. כל הכבוד על היוזמה להפוך האיזור לשמורה ובהצלחה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר