מדחן בחניון סמוך לחוף (צילום: שושן מנולה)
מדחן בחניון סמוך לחוף (צילום: שושן מנולה)

העובדים אשמים? קליש רותם הורתה להציב מדחנים עד 1 ביוני

יממה לאחר הפרסום על הצבת המדחנים בחניוני החופים הורתה ראש העיר עינת קליש רותם לעובדי עיריית חיפה לעצור את הצבת המדחנים והאשימה אותם בסערה. אלא שמפרוטוקול דיון שנערך ב-28 באפריל ושבו השתתפה גם קליש רותם עולה כי היא זו שהנחתה את מינהל התפעול להתקין שני מדחנים עד 1 ביוני

פורסם בתאריך: 10.6.19 19:31

סערת החניה בחופי הים לא שוככת, ומחר (שלישי) תתקיים ישיבת מועצת העיר שלא מן המניין, שאותה דרשו לכנס חברי האופוזיציה העירונית. כזכור, יממה לאחר הפרסום על הצבת המדחנים בחניונים של חוף דדו ושל תחנת הרכבת חוף הכרמל ועל העצומה שיצרו תושבים זועמים ושקראה לא לשלם תמורת חניה בחופים, שלחה ראש העיר עינת קליש רותם מייל לעובדי עיריית חיפה, הורתה להם לעצור את הצבת המדחנים בחניונים והאשימה אותם בסערה.

וכך היא כתבה: "למרות שביקשתי בישיבות שקיימנו להתחיל את השינויים בהסדרי החניה בשטח רק לאחר תיאום עם לשכת ראש העיר, וזאת כדי שנוכל לצאת עם הסברה מסודרת, לצערי הרב נקבעו עובדות בשטח (מדחנים) שהביאו לרעש ציבורי גדול ומיותר. לאור ההתעלמות מההנחיות שנכתבו כאן במייל זה, אני מבקשת לעצור כל התקדמות עם סימון כחול-לבן בשטח ועם התחלת גביית כספים על החניה עד שיהיה כרטיס תושב לכל החיפאים, גם אם מדובר בחודשים רבים של עיכוב. רק לאחר שנצא עם תוכנית מסודרת לציבור ועם הסברה, נתחיל ביישום המדיניות החדשה".

אלא שמפרוטוקול של דיון המשך בנושא חניה בחופים ובמת"ם שנערך ב-28 באפריל עולה כי ניתנו הנחיות מטעמה של ראש העיר עצמה לשינויים בהסדרי החניה לפי לוחות זמנים מפורטים, ובהם גם הצבת מדחנים בחניונים. בפרוטוקול שהגיע לידי "כלבו – חיפה והצפון", תחת הכותרת "הנחיות ראש העיר לקידום ולהשלמה לפי הלו"ז" נכתב בסעיף 3 "העתקת שני מדחנים מהעיר התחתית והתקנתם בחניוני החוף עד 1 ביוני" באחריותו של אגף התפעול בראשותו של דוד לוריא.

שני הסעיפים הנוספים תחת הכותרת "הנחיות ראש העיר לקידום ולהשלמה לפי הלו"ז" מתייחסים לחניון אינטל ולשילוט שיוצב בחניונים השונים. באשר לחניון אינטל נכתב "השלמת הכשרת החניון לשימוש ופתיחתו יעד 1 יוני”. בהקשר זה נכתב עוד כי העברת תוכניות להכשרת החניון באמצעות האגף לתכנון דרכים אל מינהל התפעול יתבצע עד 5 במאי וכי ביצוע הכשרת החניון ופתיחתו כולל שילוט עד 1 ביוני יהיו באחריות מינהל התפעול. באשר לנוסח הסופי של הכיתוב והשילוט על התמרורים בחניונים השונים נכתב כי על האגף לתכנון דרכים להעבירם לשירות המשפטי של העירייה עד 2 במאי, ו"לאחר אישור השירות המשפטי ויידוע ראש העיר" יועבר הנוסח לאגף פניות הציבור ולאגף הדוברות אשר "יטפלו בכל הקשור ליידוע הציבור ולפרסום באמצעים השונים כולל עיתונות מקומית ומדיה". לפי לוחות הזמנים, פעולה זו תתבצע לאחר יום העצמאות.

 

 

יצוין כי בישיבה שאליה מתייחס הפרוטוקול נכחו קליש רותם, עמרי שפר, רות בונה ורוזי חכמה מלשכת ראש העיר, מנכ"ל העירייה איתן שטיאסני, ולד זסלבסקי ויהודית בן שחר ממינהל ההנדסה, דוד לוריא, מיכאל פרלמוטר ואשר עטיה ממינהל התפעול וימית קליין ומוריס יעקובי מהשירות המשפטי. עוד יצוין כי בפרוטוקול נכתב כי "סיכום זה הוא מסמך פנימי חסוי לצורכי מעקב בלבד ואין הוא מקים כל זכות או התחייבות משפטית או שלטונית".

פרוטוקול הדיון נמצא גם בידיה של חברת מועצת העיר סופי נקש מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה, והיא מתכוונת להציגו מחר בישיבת המועצה. לדבריה של נקש, "מהפרוטוקול עולה בבירור כי הישיבה התקיימה בנוכחות ראש העיר שהיתה מודעת ואף הנחתה להעתיק את המדחנים מהעיר התחתית לחופי הים עד 1 ביוני. לא מדובר פה בגחמה של עובדים אלא בהנחיה ברורה של ראש העיר".

עם זאת, גורמים בסביבתה של קליש רותם טוענים כי לאחר הדיון ב-28 באפריל התקיימו דיונים נוספים שבהם ניתנו הנחיות אחרות, אך גורמים אחרים בעירייה טוענים כי זה היה הדיון האחרון בנושא זה ובפורום רחב.

ובתוך כך, היום התייחסה קליש רותם לקיום ישיבת המועצה שלא מן המניין וכתבה בפוסט בפייסבוק: "מצוקת החניה בחיפה היא מהבעיות המורכבות הנמצאות על שולחני ודורשות פתרון רחב היקף. נכון הדבר במיוחד לחופי הים, שם יש התנגשות בין צרכים שונים של באי החוף, העסקים, הרכבת והנוסעים לחו"ל. על מנת לאזן בין צרכים אלו, לדאוג לעסקים, למנוע מהתושבים קנסות מיותרים ועוד, עלינו לוודא שנעשה שימוש יעיל במשאב החניה. בקרוב תפורסם תוכנית להסדרת החניה בעיר, שבמסגרתה יונפקו כרטיסי תושב אשר יעניקו קדימות והטבות לתושבי חיפה בנושאים רבים, ובהם גם נושא החניה. ניהול משאב החנייה דורש כי חלקים ממנו יתומחרו, כפי שקורה בכל מקום בעולם. בכל תרחיש תהיה לתושבי חיפה קדימות לחניה בחינם ובהטבות באמצעות כרטיס התושב. לצערי, אנשי האופוזיציה מנצלים טעות של העירייה (הצבת המדחנים בטרם יצאה הסברה ציבורית) כדי לעשות הון פוליטי זול. לדרישתם, מחר תתקיים ישיבת מועצה שלא מן המניין, וזאת על אף שבעוד כשבועיים תתקיים ישיבת מועצה מיוחדת שבה נושא החניה ידון ממילא. תושבי חיפה היקרים, למרות הסחות הדעת המגיעות מכיוונים שונים אנו ממשיכים בדרכנו למימוש החזון לרווחתכם, הכולל גם חזון לחניה".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

21 תגובות
  1. שמואל ברלב

    היא מאבדת את זה, בחרתי בה בספק גדול.
    לא מקצועית ועצוב מאוד שהטייטל דוקטור לתכנון ערים עבד עלי. הונאה גדולה.

  2. חסרי נסיון

    תאוריות אקדמיות לחוד ופרקטיקה מעשית לחוד.
    צריך להתחיל בניהול ועד בית ואז להתקדם.

  3. דוד

    כל כך שקוף שמנסים להפיל אותה.
    כאילו שאפשר להבין אץ התמונה המלאה משברי מידע.
    אולי הורתה על היעד הזה אבל בתנאי שיהיה בתיאום ושתקדים אותו משימה אחרת?
    אז מה עושים?
    מדלגים על המשימה המקדימה, עושים מתקינים את המדחנים ומנסים להפיל אותה.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בושה וכלימה , ראש עיר וקואלציה עשקנית. שנים התקיימה העיר מארנונה שהיא אחת הגבוהות בארץ.והחניה לפחות באיזורי הרחצה חינם. דבר אחד שהיה נורמלי.
    באו חבורת עושקים ובינהם נשים רבות כפי שאני קוראת פה, ומחרבים את הכל.

  5. שילת

    עשיתי טעות קשה וכמוני רבים אחרים ועכשיו אנחנו משלמים עליה.
    להבא לא העיקר להחליף….

  6. אזרחית

    ראש עיר הזויה ועכשיו אפשר לומר גם לא דוברת אמת.
    הסדרי החניה כביכל נועדו למלא את קופת העיריה, לאור ההתנהלות הכושלת. שום סיפור אחר ושום חשיבה לעזור לאזרח ולשפר את נושא החניה.
    מדובר אך ורק בכסף שיגיע לקופת העיריה!!!
    גב' קליש טענה כנגד החשיבה לקחת כסף על חניה בשנת 2015,. כשיונה יהב היה בשלטון. הציגה את בעית האנשים שנוסעים יום יום לעבודתם.
    מה קרה עכשיו??.
    בקיצור אזרחים נפלנו קשה.

  7. רון

    מה זה לעצור את העבודות,
    צריך להוציא מיד את המדחנים,
    ולהחזיר המצב לקדמותו,כל עוד המדחנים שם
    יבוא יום ויפעילו אותם.

  8. כרמית, שכונת הדר

    חניה היא משאב יקר ולשמחתי עינת מקדמת את צמצום השימוש בו שהפך בעיני נהגים רבים לדבר מובן מאליו.
    עינת נוקדת בצעדים לא פופוליסטיים שבטווח הארוך כל התושבים יפיקו מזה תועלת רבה.

  9. יהב וחבורתו

    מנסים להלהיט את הרוחות. השארתם עיר פקוקה, עם בעיות חנייה, תכנון ללא מעוף! במות ביום עצמאות במוריה, עם רעשים צורמים, חניות על המדרכות בגבעת דאונס ובסביבתה. זה מה שקיבלנו מיהב. ריחות מאיזור התעשייה, העדפת בעלי הון ופגיעה באזרחי חיפה. העלאת ארנונה מדי שנה בשנה. עוד ועוד. עכשיו תמשיכו להתלונן…..

  10. דניאל קאהן

    כפי שאמרתי ביום הבחירות הגברת עינת קליש תואם עמרם מצנע וכך אכן יצא.
    רחובות העיר מלוכלכים סוחרי הדר ברחוב הרצל מוציאים את השמטס על המידרכה מתחנים עמרם מיצנע הקים יהב עם תחילת הקדנציה שלו הוריד חיפה חוזרת לאחור למה שהיה לפני 15 שנים.בושה שאין מחאת הציבור.

  11. למנות אנשי מקצוע

    ראש העיר קליש הצוות שלך מורכב מאנשים ללא נסיון והם נכשלים כל הזמן למשל הכרמלית ביום העצמאות
    הגיע זמן למנות אנשי ניהול מקצועיים מנוסים
    כשמישהו היה נמחץ למוות בכרמלית מה היית אומרת?
    מביך שאת מאשימה את העובדים ולמה צריך פרוטוקולים חסויים?

  12. רביד

    זה מצטייר כמו ניסיון זול לעשות ספין, קליש כבר הצהירה בראיון שנתנה לא מזמן על החזון שלה לגבי חנייה, וכן, הוא כולל גבייה. מגיע מתוך ראייה שחניות צריכות להיות מוגבלות בתוך החלל העירוני. כמובן שזה לצד שיפור התחבורה הציבורית והלוואי שזה יקרה. בתור תושבת, לא אגיד שאני מתה על הרעיון, לפני שיהיה שיפור משמעותי בתחבורה. בכל אופו, היא לא מתנערת מההחלטה, אלא מאופן הביצוע

  13. הבעיה באנשים סביב קליש

    מדיניות חניה לא מנהלים בהצבת כמה מדחנים והסדרת חניון אינטל למשל עןשה הפוך מעודדת הגעה ברכב.
    נראה שחד אחת בעיריעה לא יודעת מה השנייה עושה
    והראש שמפעיל את הידיים איבד שליטה עליהן
    קליש מי שהיו טובים לבחירות לא טובים לניהול עיר

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חסרת נסיון. הגיעה רק כדי לאנלל את התושבים. עליה לשנות את דרכה בדחיפות.

  15. האשמה רק שלה

    לא בושה להחליף את הצוות באנשי מקצוע מנוסים
    אחרכך לומר כמו במשפט הטעו אותי לא ידעתי לא שמתי לב הבנת שזה לא תופס בהרשעה שלך
    אפשר לצפות שאחרי הרשעה תהיי זהירה לא תמני מנהלים יועצים ועוזרים ללא נסיון וחלקם ללא השכלה
    אבל חזרת על טעויות אז אשמתך

  16. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה נסגר עם ראשי ערים ועניין החניות של הרכבת?!
    דבר אחד טוב קורה כאן, אנשים נוסעים בתחבורה ציבורית, זה רצוי וראוי. אני נוסעת שנים ובתדירות גבוהה ברכבת. כן, לפעמים צריך ללכת 5-10 דקות מהרכב לרכבת כי, מה לעשות, כמוני עוד כמה אלפי אנשים רוצים לעלות על הרכבת ואף אחד לא הבטיח לי חניה בטאבו קרוב לרכבת. זה בסדר, לא שמעתי אנשים מקטרים על זה, אנחנו מגיעים מספיק זמן מראש ומחנים איפה שניתן. דווקא בחוף הכרמל אין לעולם מצוקת חנייה כי רצועת החוף ארוכה ויש מספיק מקום לכולם. אז הכל בסדר – מה את באה עכשיו לעשות בלאגן?!
    נגמרה מצוקת החניה בהדר? בשוק תלפיות? בעיר התחתית? במרכז הכרמל? באחוזה? ברמב"ם? המקום היחיד שאין בו מצוקה כי אין בו כמעט מגבלת מקום זה בחוף הים – משם את מתחילה? ובמה – בגביית כסף על החנייה? לא נשמע לי שמה שעומד לנגד עיניך זאת מצוקת חניה…

  17. Yb4954

    זה לא היגיוני,ולא נורמלישאין מקומות חניה למתרחצים בים,שחופי הרחצה מלאים עד אפס מקום ברכבים של עובדים,שתופסים את החניה.
    אין מקומות חניה למתרחצים,זה שערוריה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר