נאילה עאיש (צילום מתוך הסרט "נאילה והאינתיפאדה")
נאילה עאיש (צילום מתוך הסרט "נאילה והאינתיפאדה")

משפחות שכולות נגד הקרנת הסרט "נאילה והאינתיפאדה"

ביום שישי יוקרן הסרט "נאילה והאינתיפאדה" במסגרת פסטיבל "ימי תרבות ערבית". משפחותיהם של הנרצחים בפיגוע בקו 37 בשדרות מוריה דורשים מראש העיר עינת קליש רותם למנוע את ההקרנה: "אל תתני יד להגברת ההסתה ולקידום הנרטיב הפלסטיני בחיפה"

פורסם בתאריך: 12.6.19 12:56

משפחות נרצחי פיגוע קו 37 פנו במכתב לראש העיר עינת קליש רותם בבקשה שהיא תמנע את הקרנת הסרט "נאילה והאינתיפאדה" במסגרת פסטיבל "ימי תרבות ערבית" שיערוך בית הגפן בסוף השבוע.

וכך כתבו המשפחות: "אנו, משפחות שכולות ששכלנו את ילדינו ואת יקירנו בפיגוע באוטובוס קו 37 בחיפה במרץ 2003, מוחים על הקרנת הסרט 'נאילה והאינתיפאדה' בחיפה. לטעמנו, טרור הוא טרור הוא טרור והסתה היא הסתה היא הסתה. לא יעזור בכמה ניירות צלופן ורודים יעטפו את הנושא וכמה בושם יתיזו עליו ועל נאילה עאיש, צחנת הטרור וההסתה עולה חזק מסרט התעמולה הפלסטיני שעומד להיות מוקרן בחיפה, בתיאטרון אלמידאן מכל המקומות".

עוד כתבו המשפחות: "אנו, משפחות נרצחי הפיגוע באוטובוס קו 37, קוראים לך לא לאפשר את הקרנת הסרט הנורא הזה בחיפה. הסרט הזה, כשהוא מוקרן בעזה, ברמאללה או בביירות, מקבל את תמיכת הציבור מסיבות מובנות לגמרי – הוא מדבר את שפתם ואת עולם המושגים של הטרור הפלסטיני. אבל כשהוא מוקרן בחיפה זה הכי אצבע בעין לציבור היהודי והישראלי מוכה הטרור, זהו צלם בהיכל של הציונות והישראליות והחיים בישראל והשאיפה לשלום. הקרנתו בחיפה אחרי עזה, רמאללה וביירות אינה מחמיאה לחיפה, בלשון המעטה. לא לחינם מסתיים הסרט בהעלאת הנערה עהד תמימי על נס כממשיכת הדרך של נאילה עאיש. תמימי הואשמה בתקיפה של חייל שלא הגיב וספג את כל התקפותיה ללא כל תגובה. זהו הנרטיב שמבקשים לקדם פה, הפלסטינים הם הגיבורים שתוקפים ללא תגובה ישראלית. המחבלות מצטיירות כפמיניסטיות מתקדמות שכל מעשיהן מיועד לקידום טובת האוכלוסייה. כמובן שזהו מצג שווא, תעמולה שקרית".

 

 

הסרט "נאילה והאינתיפאדה" יוקרן כאמור במסגרת פסטיבל "ימי תרבות ערבית" ביום שישי בשעה 18:00 בתיאטרון אלמידאן. את הסרט ביימה ג'וליה באשה והוא הופק ביוזמת הארגון האמריקאי Just Vision (חזון צודק) שנוסד על ידי יהודים מצפון אמריקה שמתנגדים לכיבוש.

במכתבם לקליש רותם נכתב עוד: "אנחנו, משפחות נרצחי אוטובוס קו 37, שנפגענו אישית מחוליה שבה היו חברים מחבלים תושבי חיפה, גיס חמישי ומוסת נגד ישראל, מסרבים לאפשר עוד הסתה שתביא לתושבים ערבים נוספים שיתגייסו לעזור לטרור כדי לפגוע בילדינו ובתושבי העיר הזו. הדו קיום לא משתפר עם סרט כזה, ההיפך הוא הנכון – הסרטים והפסטיבלים הפלסטיניים מכרסמים בדו קיום השביר שיש בעיר. אל תתני יד להגברת ההסתה ולקידום הנרטיב הפלסטיני בחיפה, מקומו לא בעיר שלנו. תודיעי עוד היום כי לא תרשי את הקרנת הסרט הזה בחיפה".

תגובתה של עיריית חיפה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. חיפאי

    הקרנת סרטים של העם הערבי ליד העברי זה דו קיום. לא כניעת הערבים לחלילן היהודי

  2. אבו נאצר

    קליש הפכה אחת מהעם הערבי הפלסטיני והחיפאים ייאלצו לבלוע את הצפרדע הזו עד הבחירות הבאות לצער כולנו يا خسارة يا كلكوليش.

  3. ראשת.העיר קליש היא אטומה לא מקשיבה ולא משתטפת.פעולה .עושה ככל העולה על דעתההמטורפת.האם אפשרי להיפטר ממנה ?

    ראשת.

  4. יאסר אוב חיפע

    תגובה לחיפאי שלא מבין סיום הכיבוש משמעו שאתה הזמני צריך לחזור לאירופה. בעברית קלה שתבין סיום הנוכחות של היהודים בכל חלקי ארץ ישראל.
    הכיבוש זה סעסמא למדינת ישראל ולא לשטחים של 67. הרי את השטח של 67 ערפאת כבר קיבל עכשיו נלחמים על 48. אולי עכשיו אתה קצת יותר תבין זו המציאות.

  5. טל

    מי שהצביע קליש שיאכל את האבן שהוא לעס ובלע.
    ידעתם מראש שהיא קיצונית ולא ראוייה להיות ראש עיר. אבל היה את ״העיקר לא יהב״.
    פתאום מתגעגעים ליהב הא?

  6. גרונר

    לכל האזרחים הערבים שלא מקבלים את קיום מדינת ישראל
    הפתרון מאוד פשוט. תעברו לאחת מ 22 המדינות הערביות האחרות, שם תקבלו דמוקרטיה וזכויות לסתום את הפה. הסובלנות שלנו היא אינה ללא גבולות, ורק אתם תהיו אחראים לזה שתמצאו עצמכם בעם שלכם. אני בעד סובלנות וכיבוד מיעוט, כל עוד המיעוט מכבד את הרב וזכויותיו. ומי שלא, שיקבל את התוצאות.

  7. הערבים הם עם כובש בארץ ישראל

    הערבים לא מתביישים? גרים בערים יהודיות, הרסו ארכיאולוגיה יהודית. בנו בתיהם מאבני בתים יהודיים ופה בחיפה גרים בהדר בבתי יהודים. הם הכובש את הכיבוש שלהם שיפסיקו. 40 מדינות ערביות לא מספיקות להם?

  8. איזה פלסטינים הייתם רוצים שנהיה

    אני אגב חושב שמאבק אלים הוא הדבר הכי דבילי שאפשר לעשות במאבק נגד הכיבוש הגירוש והגזל, כל מה שנבקש הוא אזרחות, ובזה צריך להתרכז.

  9. נא לא ליחס מעשים של משת"פים לשעבר לתושבי חיפה

    מי שבוגד פעם אחת בוגד גם פעם שניה, נא לא לייחס למעשיו זיקה לתושבי חיפה

  10. חיפאי

    הפלסטינים הם צאצאים של הפיניקים והכנענים שנהפכו ליוונים ואז רומאים ואחר כך ערבים, אנחנו כבשנו אותם גם בימי המקרא

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר