הדרך לתל אביב
הדרך לתל אביב

חיפאים שעוברים לתל אביב מעדיפים את מרכז העיר

השנתון הסטטיסטי של תל אביב-יפו מגלה שמתוך 829 תושבי חיפה שעברו לתל אביב בשנת 2016, 499 עברו להתגורר ברובעי מרכז העיר המהווים מוקדי בילוי, תרבות ותעסוקה. 216 תושבים עברו להתגורר בדרום תל אביב ורק 114 עברו לצפון העיר

פורסם בתאריך: 18.6.19 09:21

לנוכח העובדה שההנהגה הקודמת של עיריית חיפה נמנעה מקיום בחינה מעמיקה של הסיבות לתופעת ההגירה השלילית מהעיר, דווקא נתונים שפורסמו לאחרונה בשנתון הסטטיסטי של תל אביב-יפו מייצרים זווית חדשה לניתוח התופעה הכואבת. לפי השנתון, שהוכן על ידי המרכז למחקר כלכלי וחברתי בעיריית תל אביב-יפו, רוב החיפאים שמהגרים לתל אביב-יפו בוחרים להתגורר באזור המורכב מארבעה רובעים במרכזה של העיר – בין נחל הירקון בצפון לרחובות אילת ודרך יפו בדרום (נהוג להגדיר את החלק הצפוני של אזור זה כצפון הישן).

בחודש ספטמבר 2017 דיווח "כלבו – חיפה והצפון" כי לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) חיפה מפסידה לתל אביב-יפו תושבים רבים בסיכום המאזן בין יוצאים לנכנסים: ב-2016 נרשם מאזן הגירה שלילי של 338 תושבים בין חיפה לתל אביב-יפו, כתוצאה מכך ש-829 מתושבי חיפה עברו לעיר הגדולה לעומת 491 תושבים בלבד שהובילו את מיטלטליהם בדרך ההפוכה.

כעת מפרט השנתון הסטטיסטי החדש של תל אביב-יפו לאן בדיוק בתל אביב-יפו עברו בשנת 2016 אותם מאות חיפאים. לפי השנתון, 499 חיפאים עברו להתגורר בארבעת רובעי מרכז העיר, אשר כוללים בין השאר את הרחובות בזל, דיזנגוף, בן יהודה, ארלוזורוב, אלנבי, רוטשילד ושינקין. רובעים אלה נחשבים לאזור השוקק יותר של העיר לנוכח מיקומם של מוקדי תעסוקה, בילוי ותרבות רבים בתחומם, ולכן המשימה של ההנהגה החדשה של עיריית חיפה היא לתת מענה הולם לצרכים אלה גם בחיפה על מנת לצמצם את תופעת הנטישה לתל אביב-יפו.

 

 

מאפיין נוסף של מרכז תל אביב הוא חיבורו הישיר אל הים. גם בחיפה תוכנן פרויקט שאמור לאפשר לתושביה סוף סוף לצעוד ממרכזה אל הים – פרויקט חזית הים העירונית במערב הנמל שצפוי ליצור גם מרכז תעסוקה משמעותי – אך תושבי העיר עדיין מצפים למאבק ציבורי בהובלת ההנהגה החדשה של העירייה למימוש הפרויקט.

מהשנתון הסטטיסטי החדש של תל אביב-יפו עולה גם כי לא מעט חיפאים עברו בשנת 2016 להתגורר באזור דרום תל אביב. לאזור זה, הכולל בין השאר את השכונות פלורנטין, שפירא, קרית שלום והתקווה, עברו 216 חיפאים. לאזור צפון תל אביב (עבר הירקון, כהגדרת השנתון), הכולל בין השאר את השכונות רמת אביב, הדר יוסף ורמת החי"ל, עברו 114 חיפאים בשנת 2016.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. ניר

    בתקופת יהב ברחו מחיפה הרבה יותר חיפאים, אגב לא כולם צעירים. דווקא מאז שעינת קליש הגיעה יש ירידה בכמות הבורחים מהעיר.

  2. אריה

    אדון יהב הזמין משקיעים מליונרים מתל אביב לקנות את כל הדירות הזולות והקטנות בחיפה כדי שירויחו עלינו בשכירות. הזוגות הצעירים שיכלו לקנות את הדירות האלה במחירים שהיו בורחים וימשיכו לברוח מחיפה לנוכח עצירת הבנייה החדשה שיזמה קליש.ציטוט מקאליש: "אסור לבנות שכונות חדשות"….

  3. למגיב הקודם:תשכח מזה

    הצעירים של היום לא מחפשים דירות קטנות כמו הדור(הטוב) שלך .
    מעניין אותם לשבת במסעדות,להשתכר,להחליף פרטנר כל חודש,ובעיקר לא לחשוב נכון.
    את מקומם כמו שרשמת בצדק תופסים משקיעים שקונים את הדירות כהשקעה וכעסק פטור ממס וגם..זוגות צעירים ערבים וחרדים שהם הרבה יותר יציבים וצנועים ומעוניינים להקים משפחות

  4. חיפאי אמיתי 100%

    ההגירה של חיפאים לתל אביב קטנה. דווקא צריך לתת את הדעת על ההגירה של חיפאים לערים סמוכות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר