עמדת הטענה לרכב חשמלי
עמדת הטענה לרכב חשמלי

24 עמדות לטעינת רכב חשמלי יוצבו ברחבי העיר

מענק בסך 234,000 שקל יועבר ממשרד האנרגיה לעיריית חיפה לצורך הקמת עמדות הטעינה. העירייה אמורה לפרסם מכרז לקביעת הזכיין שיתקין את העמדות. לפי ההערכה, עד לאמצע שנת 2020 יותקנו כל העמדות ויתחילו לפעול

פורסם בתאריך: 17.6.19 13:26

משרד האנרגיה יעביר לעיריית חיפה מענק של 234,000 שקל לצורך הקמה של 24 עמדות טעינה לרכב חשמלי ברחבי העיר. העמדות יוצבו על המדרכות ובחניונים עירוניים, בין השאר בגרנד קניון, בקניון עזריאלי חיפה, באחד מחניוני הרכבת ובמתחם PORTOWN בעיר התחתית.

בשלב הבא אמורה העירייה לפרסם מכרז לקביעת הזכיין שיתקין את עמדות הטעינה מבין תשע חברות שזכו לאחרונה במכרז שפרסם משרד האנרגיה. לפי ההערכה, עד לאמצע שנת 2020 כל העמדות יותקנו ויתחילו לפעול.

 

עמדה להטענת רכב חשמלי (צילום: מילגם-Evedge)

עמדה להטענת רכב חשמלי (צילום: מילגם-Evedge)

 

 

במשרד האנרגיה מציינים כי על מנת לסייע לרשויות המקומיות להיערך לקראת המכרז להקמת העמדות במרחב המוניציפלי-ציבורי, פורסם בחודש מרץ מדריך לרשויות שפירט את ההכנה שכל רשות אמורה לבצע כדי לעמוד בדרישות, ובהן התשתיות שלהן צריכה כל רשות מקומית לדאוג, עלותו של כל המהלך, מודלים לפרישת העמדות, דוגמאות להתקשרויות עם זכיינים, עקרונות ליישום, היערכות ארגונית והתמודדות עם התנגדויות שונות אם יצוצו.

33 רשויות מקומיות מרחבי הארץ ניגשו למכרז וזכו. הסבסוד שיעביר המשרד הוא של 75-66 אחוז מעלות ההקמה של עמדות ההטענה, בהתאם למצב הסוציו-אקונומי של הרשות המקומית. יצוין שעמדות ההטענה הרגילות הן מסוג AC וכי בשבועות הקרובים יפרסם משרד האנרגיה את הזוכה במכרז להקמת עמדות טעינה מהירות מסוג DC. הפרויקט מתבצע בשיתוף עם מינהלת תחליפי הדלקים והתחבורה החכמה במשרד ראש הממשלה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לקרוא בין השורות

    ובקיצור: משרד התחבורה מממן את הקניונים בהם הגרנד קניון. האם בעליהם העשירים לא בעלי אינטרס בעצמם להתקין עמדות.. איך בעצם נבחרו המיקומים? איזו יד וקומבינה בחשו במיקום?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר