הפנינג הגאווה בגן האם (צילום: דוברות עיריית חיפה)
הפנינג הגאווה בגן האם (צילום: דוברות עיריית חיפה)

צפו: כ-4,000 איש השתתפו בהפנינג הגאווה בגן האם

מצעד הגאווה, המתקיים השנה בחיפה בפעם ה-13, הוזנק מצומת שדרות מוריה-צפרירים על ידי ראש העיר עינת קליש רותם וצעד לאורך השדרה עד גן האם. בשעה 13:30 נפתח הפנינג הגאווה בגן האם שבשיאו הופיע הזמר יונתן מרגי

פורסם בתאריך: 28.6.19 12:25

הפנינג הגאווה, האירוע המרכזי במסגרת מצעד הגאווה שמתקיים היום (שישי) במרכז הכרמל בחיפה, נפתח בשעה המיועדת – 13:30. בשיאו של האירוע יופיע הזמר יונתן מרגי, ועל הבמה יוצגו מופעי דראג וסטים של די.ג'יי.

מצעד הגאווה החיפאי יצא הבוקר לדרך בפעם ה-13 בהזנקתה של ראש העיר עינת קליש רותם. כ-2,500 איש, לפי הערכות המשטרה, יצאו מצומת מוריה-צפרירים לצעוד לאורך השדרות לעבר מרכז הכרמל. ההערכה המעודכנת על מספר הנוכחים בחגיגת הגאווה בגן האם עומדת על כ-4,000 איש ואשה.

לרגל האירוע נסגר ציר מוריה בקטע שבין רחוב צפרירים לגן האם כבר בשעה 9:00. במהלך הצעידה נסגרו קטעים נוספים של הדרכים באזור.

 

 

ראש העיר עינת קליש רותם מזניקה את מצעד הגאווה (חגית הורנשטיין)

ראש העיר עינת קליש רותם מזניקה את מצעד הגאווה (חגית הורנשטיין)

 

 

 

מצעדי הגאווה בחיפה ידעו שנים ללא תמיכתה של עיריית חיפה, ופעילי קהילת הלהט"ב חוו אף התנגדות לעריכתם ותקופות שבהן הם התבקשו לקיים אותם במתחמים סגורים ובאזורים בעיר שלא תהיה להם נראות. בשנים האחרונות אומץ המצעד על ידי הממסד העירוני שהקדיש לו תקציב, והוא צעד במרכז הכרמל, בהדר ובעיר התחתית, ברחובות מרכזיים ובתמיכה עירונית. מלבד ראש העיר משתתף במצעד גם סגן ראש העיר הרב דובי חיון.

 

 

השנה מתקיים המצעד ללא משאיות, ולדברי גורמים בעירייה הסיבה לכך היא שהיתה העדפה להפנות את התקציב לתוכן אחר. תקציב המצעד נמוך השנה מאשר בשנה שעברה, אך חיון טוען כי התקציב עומד על 450,000 שקל, בעוד שבשנה שעברה הוא עמד על 550,000 שקל משום שזו היתה שנת בחירות.

אוהד חזקי, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "היום אנחנו צועדים וצועדות במצעד הגאווה בחיפה במחאה על האפליה כלפי הקהילה הגאה בישראל. בעוד שקמות להן הפגנות בשם 'ערכי המשפחה', אנחנו נזכרים בנחיצות של המחאה הגדולה בישראל לשיוויון זכויות צודק ואמיתי. השנה מתקיימים לראשונה 40 מצעדים ואירועים בכל הארץ – מהצפון ועד הדרום. נמשיך לצעוד בכל עיר, יישוב וכפר עד שנקבל את זכויותנו כאזרחים ואזרחיות שווים".

דפנה פיינברג, נציגת ארגון איגי, אמרה בנאום בגן האם: "למה כשמדברים בבית הספר על אהבה בין גבר לאשה זה אחלה, ולחיי האהבה שלנו אין את אותו המקום? למה כשפוגעים באנשים כמונו אף אחד לא מתייחס לזה ברצינות? למה אנחנו צריכים להרגיש שאנחנו לא בסדר? כשאתם אומרים 'הומו', 'קוקסינל' או 'נקבה' אתם משתמשים בזהות שלנו כקללה. אתם לא רואים למה זה פסול? למה אתם רואים באהבה שלי סטייה? יש בנו אהבה והיא תנצח".

 

מופע דראג בגן האם (צילום: שני מועלם)

מופע דראג בגן האם (צילום: שני מועלם)

 

אמיר, שהציג את עצמו כפלסטיני שגר בעכו, נאם במסגרת ההפנינג בגן האם ואמר: "אני מדריך את קבוצת הנוער והצעירים של איגי בחברה הערבית. כל אחד מאיתנו הוא אני נפרד בתוך קבוצה של אנשים. לפעמים המורכבות הזאת מצליחה לחיות בשלום עם כל המרכיבים שלה ולפעמים פחות. כל אדם נולד למציאות מורכבת, ולפעמים הדבר הזה שנקרא 'אני' יכול להיות הכי קשה. להיות ערבי, פלסטיני, הומו זה להיות בתוך שאלות מתמשכות. בין אם פלסטיני או ישראלי, בין אם ערבי – ומהי בכלל הערביות שלי – בין אם נוצרי, מוסלמי או דרוזי, ובין אם להט"ב או לא להיות. כל השאלות האלה מרכיבות את האני. כל שלב בחיים שלי מוביל לשאלות ולמאבקים. להיות להט"ב ערבי מחוץ לארון לא היה קל ועדיין לא קל, אבל מה שיפה בקהילה שלנו הוא הפוטנציאל שלה לחבר בין אנשים. היא מחברת הומואים ולסביות, ביסקסואלים, טרנסג'נדרים, מבוגרים וצעירים, בני כל הדתות וכל הלאומים. אני יכול להיות גם הומו, גם ערבי, גם פלסטיני, וגם לחנך ילדים לקבלת אהבה ושיוויון. הדרך שלנו היא הדרך של הביחד, של היכולת להכיל את השונה ואת המאיים, גם אם הוא להט"ב או ערבי או חס וחלילה שניהם ביחד, ולראות בכולם בני אדם שרוצים שוויון, קבלה ואהבה".

עדכון (13:35): מדוברות משטרת ישראל נמסר כי כלל הצירים באזור מרכז הכרמל נפתחו לתנועה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. להפגין נגד הארנונה השוחקת

    הארנונה עןלה השנה עוד 3 אחוז
    הגיע זמן שעל זה נחסום את ציר מוריה כדי שהמושחתים יבינו שנמאס לנו!!

  2. איזה עתיד יש למדינה היהודית ולחיפה בפרט?

    הערבים קונים דירות ונכסים ומביאים מלא ילדים.במיוחד בחיפה אבל לא רק.
    והיהודים הופכים הומואים ולסביות ובגיל זקנה יגורו בגפם,
    וקצת לפני בית האבות ימכרו את ביתם..לערבים.
    עצוב מאד מה שקורה

  3. לנואם אמיר שהציג עצמו "פלסטיני שגר בעכו"

    אתה גיבור בין יהודים אהבלים שנותנים לך לעלות ולהתבטא כך ולהנות ממנעמי הדמוקרטיה היהודית ישראלית.
    כולנו יודעים מה יעשו להומואים כמוך בשטחים ובמדינות ערב.
    אם היית גבר היית עובר לגדה או לעזה אבל אתה רק הומו.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נמאס כבר מפסטיבל התחת הדוחה והבלתי נפסק.
    תנו לחיות בשקט.
    אין שום גאווה לחיות שלא כדרך הטבע.
    משבחרתם בדרך זו כבדו את הרוב השקט וחיו את חייכם בשקט ובצנעה.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פלסטינה חולקה על ידי הבריטים החלק המזרחי מעבר לירדן ניתן לערבים להקמת מדינה חדשה – ירדן. החלק המערבי נשאר פלסטינה אבל בעברית הוסיפו הבריטים ראשי תיבות א"י שפירושן ארץ ישראל. ערבים שלא רצו לגור יחד עם יהודים עברו ללבנון, לירדן ולרצועת עזה. אם אמיר רוצה לפלסטינה הדרך פתוחה לפניו לעבור אל אחיו שלא יקבלו אותו באהבה רבה בגלל נטיותיו.

  6. תיקון והתנצלות

    בהודעות מעלה רשמתי שיהודים הופכים הומואים ולסביות ובהודעה אחריה רשמתי "יהודים אהבלים" .
    הדברים נכתבו בלהט הויכוח ואינם מייצגים חלילה את כלל האנשים,ואף לא אדם/אשה אחד.אולי להבנתי היה מצופה שהקהל הישראלי יקבל את דברי "הפלסטיני מעכו" בצורה יותר ביקורתית אבל בוודאי שאף אחד בקהל אינו טיפש חלילה.
    הדברים נכתבו מכאב ומאהבה לעם ולמדינה.ומתנצל התנצלות כנה בפני כל מי שנפגע מדבריי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר