הפגנה בעקבות הריגתו של סלומון טקה בקרית חיים (צילום: רמי שלוש)
הפגנה בעקבות הריגתו של סלומון טקה בקרית חיים (צילום: רמי שלוש)

צפו: מפגינים חוסמים כבישים במחאה על הרג סלומון טקה

קטע התנועה שבין צומת קרית אתא לצומת קרית חיים נחסם בעקבות מחאה על הרג הצעיר ממוצא אתיופי אתמול על ידי קצין משטרה. המפגינים נושאים שלטים שעליהם כתוב "דם אתיופי אינו הפקר". קצין שביצע את הירי נעצר הבוקר ושוחרר למעצר בית

פורסם בתאריך: 1.7.19 08:48

קבוצה של מפגינים חוסמת כעת (שני) את כביש 4 סמוך לתחנת משטרת זבולון בקרית חיים במחאה על הריגתו של סלומון טקה, 19, בן העדה האתיופית, על ידי קצין משטרה אתמול בשעות הערב. המפגינים נושאים שלטים שעליהם כתובות בנוסח "דם אתיופי אינו הפקר" וצועקים קריאות כמו "שוטר אלים צריך לשבת בפנים".

 

מחאה נגד הריגת הצעיר ממוצא אתיופי בקרית חיים (צילום: יעל שניידר)

מחאה נגד הריגת הצעיר ממוצא אתיופי בקרית חיים (צילום: יעל שניידר)

 

מדוברות המשטרה נמסר כי המפגינים חוסמים את קטע התנועה שבין צומת קרית חיים לצומת קרית אתא. לבאים מדרום, התנועה בצומת הצריף מופנית לכיוון כביש 781. רחוב בן צבי נחסם לתנועה לכיוון שדרות ההסתדרות. כמו כן ייתכנו שיבושי תנועה ברחוב אח"י אילת ובצירים הסמוכים. ציבור הנהגים מתבקש להשתמש בדרכים חלופיות.

 

 

 

 

כזכור, טקה נורה אתמול על ידי קצין משטרה ומת מפצעיו. השוטר, שלא היה בתפקיד, טען שהבחין בקטטה וניסה להפריד בין הנצים שתקפו אותו, ומשום שחש בסכנת חיים ירה באחד מהם. הצעירים עצמם סיפרו שהשוטר התקרב אליהם ושאל אותם אם הם היו מעורבים בשוד, וכאשר הם נמלטו הוא ירה בהם. העניין הועבר כבר אמש לחקירת מח"ש, והבוקר נודע כי הקצין שביצע את הירי נעצר.

אמש, לאחר שנודעו פרטי האירוע הראשוניים, פרסם השר לביטחון פנים גלעד ארדן הודעה שבה נכתב: "אירוע שבו מוצא אדם את מותו על ידי שוטר הוא קשה וחמור. יש לחקור אותו בדחיפות ולוודא שיינקטו בעקבותיו כל הצעדים הנדרשים וכי יופקו כל הלקחים".

ממח"ש נמסר: "הלילה נעצר קצין משטרה בחשד להריגה בעקבות אירוע שבמהלכו נורה אתמול בערב צעיר בן 19 בקרית חיים. המחלקה לחקירות שוטרים תבקש להאריך את מעצרו בבית משפט השלום בחיפה".

 

סלומון טקה ז"ל

סלומון טקה ז"ל

 

ניסן כהן, מדריך נוער מקרית חיים שהדריך את טקה, אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "זה בעצם רצח של ילד שבוצע על בסיס של גזענות. פשוט כואב הלב. יש עדויות של הנערים שהיו איתו שמספרים את הסיפור בצורה כנה, וזה פשוט רצח – לא הרג ולא טעות. רבים מהחברים שלו הם חניכים שלי, והם זועמים וכואבים".

גברה (גבי) וורקו הוא פעיל חברתי, יועץ התקשורת לשעבר של ח"כ ד"ר אברהם נגוסה – יו"ר ארצי למאבק להעלאת יהודי אתיופיה. "מזעזע. לא ייאמן מה שקורה פה", הוא זועם, "זה פשוט בוער בנו. יושבים שלושה נערים ומדברים, בחורים טובים, לא עבריינים, ואתה יורה למוות באחד מהם? האצבע היא כל כך קלה על ההדק כשמדובר באתיופים. אני שירתי במשמר הגבול, אני יודע בדיוק מהן הוראות פתיחה באש. גם כשמגיע מולך מחבל אתה לא שולף אקדח ומתחיל לירות בו. מה, הוא איים עליו? הרי לא היה לו נשק, אז מה פתאום אתה יורה כדי להרוג? קרא לתגבורת אם אתה חושב שאתה לא יכול להשתלט בעצמך על המצב, תנסה להרתיע עם טיזר, לשתק אותו, אבל הוא בחר בדרך הכי קלה – להרוג".

הקצין ייחקר במח"ש.

"ומה יקרה? אני טוען שהרצח הבא כבר ידוע מראש, זו רק שאלה של זמן. הרי מח"ש לא בא להגן על האזרחים אלא על השוטרים. הוא ייחקר, יחזור לאותו תפקיד, אפילו לא יורד בדרגה. אלו יהיו המסקנות של מח"ש, בדיוק כמו שקרה לשוטר שירה ביהודה ביאדגה בבת ים. אנחנו משלמים מחיר כבד מאוד, והחיים של השוטרים ממשיכים כרגיל. אני בדרכי להפגנה, אך בגלל חסימות הכבישים אני לא מצליח להגיע וגם זה מתסכל. המשטרה חוסמת את הגישה להפגנה כדי למנוע מבני הקהילה להגיע בהמוניהם. קל להיטפל לאתיופים, אנחנו חלשים, אנחנו שקטים, תמיד נהיה מופלים לרעה במדינה הזו".

 

 

עדכון (11:18): קצין המשטרה שירה בטקה שוחרר על ידי בית משפט השלום בחיפה למעצר בית של 15 יום.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר