ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: עופר וקנין)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: עופר וקנין)

נתניהו: "נעשה מאמץ גדול להגיע לאמת"

בטקס בבית הנשיא התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למותו של סלומון טקה: "אני מצר על אובדן החיים הטרגי. כולנו שולחים תנחומים למשפחתו". מחלף קרית אתא בכביש 22 נחסם לתנועה על ידי המפגינים שהבעירו צמיגים ואשפה. אנשי מד"א מחלקים בקבוקי מים קרים לתקועים בפקק

פורסם בתאריך: 1.7.19 14:28

בטקס שנערך הערב (שני) בבית הנשיא התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למותו של סלומון טקה ואמר: "הלכידות שלנו ברגעי מבחן וברגעים שמובילים לרגעי המבחן היא המפתח לעוצמה שלנו. אני מצר על אובדן החיים הטרגי של טקה. כולנו שולחים תנחומים למשפחתו. שוחחתי על כך היום עם מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן, והוא הבטיח לי שנעשה מאמץ גדול להגיע לאמת במהירות האפשרית. העדה האתיופית יקרה לכולנו. עשינו מאמץ גדול בשנים האחרונות כדי לשלב אותה היטב בחברה הישראלית, ויש לנו עוד הרבה עבודה לעשות".

עדכון (20:00): צמיגים הובערו ברחוב אח"י אילת.

 

 

עדכון: (17:30): מ"מ מפכ"ל משטרת ישראל ניצב מוטי כהן הגיע למחוז חוף ונפגש עם סגל הפיקוד של המחוז על מנת לעמוד מקרוב על האירועים.

כהן: "משטרת ישראל משתתפת בצערה של משפחת טקה על האובדן הטרגי. מדובר באירוע שתוצאותיו הן קשות, ולפיכך מתחייבת בדיקה מעמיקה ויסודית, ולכן החלה כבר אמש חקירת מח"ש. המשטרה היא חלק מהחברה הישראלית על כל גווניה. אנו נמצאים בקשר רצוף עם גורמי הקהילה גם ברגעים קשים אלה ונעשה כל מאמץ להמשיך בדרך המשותפת".

כהן הוסיף כי "הקשר שמשטרת ישראל בונה ומטפחת בשנים האחרונות עם קהילת יוצאי אתיופיה במגוון צעדים ותהליכים, אשר מתבצעים בתוך הארגון ומחוצה לו, הוא משמעותי, חשוב וחיוני לכל הצדדים, ועלינו לשמר את ההישגים המשמעותיים שהושגו. אני קורא לאיפוק ולאחריות ולהימנע משיח מתלהם. יש לאפשר לגוף החוקר למצות את החקירה עד תום. בנימה אישית, אני פונה להנהגת קהילת הישראלים יוצאי אתיופיה לעשות ככל יכולתם כדי לרסן את הלהט ואת עוצמת הרגשות במטרה להמשיך ולקדם תהליך מרכזי וחשוב של שילוב הידיים בין הקהילה לבין השוטרים, לשם חיזוקם וקירובם של העשייה המשותפת ושל השירות המשטרתי שניתן לקהילה יקרה זו".

עדכון (17:05): ממד"א נמסר כי עשרה אנשים שנתקעו בפקק על כביש 22 בעקבות המחאה של בני העדה האתיופית נזקקו לטיפול רפואי. שישה מהם נזקקו להמשך טיפול ופונו לבתי החולים. חובשים ופראמדיקים של מד"א באמבולנסים ועל גבי אופנועים מסייעים לנהגים שנתקעו בפקק במשך יותר משלוש שעות ומחלקים להם בקבוקי מים קרים. לאנשי מד"א הצטרפו גם פקחי עיריית חיפה שאף הם מחלקים בקבוקי מים קרים לנהגים התקועים בפקקים הארוכים.

 

 

עדכון (16:45): המפגינים הבעירו צמיגים ופחי אשפה באזור צומת קרית אתא.

 

צמיגים בוערים בצומת קרית אתא (צילום: אלה אהרונוב)

צמיגים בוערים בצומת קרית אתא (צילום: אלה אהרונוב)

 

 

עדכון (15:10): ראש העיר עינת קליש רותם בתגובה ראשונה למקרה: "אני מזועזעת מהאירוע הנורא שהתרחש אתמול, שבו מצא את מותו הצעיר סלומון טקה. עיריית חיפה מלווה את המשפחה ותומכת בה, בקהילה ובמסגרות החינוכיות הנלוות. צוותי פסיכולוגים, עובדי רווחה ואנשי חינוך מאיישים את מוקדי התמיכה ונפגשים עם התלמידים ועם בני הנוער בבתי הספר ובמרכז הקהילתי. אני מחבקת את המשפחה ומשתתפת בצערה".

עדכון (15:00): רכב של כיבוי אש הגיע לאזור תחנת משטרת זבולון, ככל הנראה בעקבות שריפה שמקורה בהבערת צמיגים.

 

המפגינים מתחת למחלף קרית אתא (צילום: אלה אהרונוב)

המפגינים מתחת למחלף קרית אתא (צילום: אלה אהרונוב)

 

עדכון (14:28): מחלף קרית אתא בכביש 22 נחסם לתנועה בשני הכיוונים בעקבות מחאת יוצאי אתיופיה על הריגתו של הצעיר סלומון טקה על ידי קצין משטרה. שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומכוונים את התנועה, והנהגים מתבקשים לנסוע בדרכים חליפיות.

 

מפגינים חוסמים את צומת קרית אתא (צילום: אלה אהרונוב)

מפגינים חוסמים את צומת קרית אתא (צילום: אלה אהרונוב)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר