עבודות גינון (צילום: ניר קידר)
עבודות גינון (צילום: ניר קידר)

העירייה: "עוברים לגינון מקיים וחסכוני"

ראש העיר עינת קליש רותם הודיעה על שינוי מגמה בתכנון ובביצוע של גינות עתידיות, שיחסוך לדבריה כחמישה מיליון שקל בשנה בפיתוח גינות ונוף ברחבי העיר. קליש רותם: "אני שמחה לבשר שעוד פרויקט שעליו אני עובדת מהחודש הראשון בתפקיד מתחיל לקרום עור וגידים"

פורסם בתאריך: 2.7.19 20:17

ראש העיר עינת קליש רותם הודיעה על שינוי בתכנון ובביצוע של גינות עתידיות, שיחסוך לטענתה כ-100,000 שקל לדונם וכחמישה מיליון שקל בשנה בפיתוח גינות ונוף ברחבי העיר.

מעיריית חיפה נמסר כי ההמלצות שקיבלו הצוותים המקצועיים בעירייה כוללות עיצוב נוף טבעי וים תיכוני המבוסס על נטיעת עצים בעלי צל משמעותי ושימת דגש על בניית מנגנון ניקוז לבתי גידול. נוסף על כך, עצי פרי ישולבו באזורים ייעודיים לטובת תושבי העיר כחלק מהנוף של המרחב הציבורי.

עוד נמסר כי החורשות והוואדיות בעיר יהוו חלק בלתי נפרד מהפארקים, תוך פיתוחם והתאמתם לשימוש הציבור, כולל הצבה של תאורת לילה. משאבי מים כמו מי מזגנים, מי מעיינות ומי מנהרות הכרמל ינוצלו להשקיה, וחלק מהגינון הקיים יהפוך לגינון מקיים וחסכוני, תוך שמירה על האופי הירוק בגנים, בפארקים ובצדי הדרך.

 

 

התפישה החדשה תעשה שימוש בצמחיה חסכונית שצורכת פחות מים, דורשת פחות שעות תחזוקה ותאפשר תנאי גידול ראויים יותר, תוך שמירה על אסתטיקה ועל יופי טבעי של הגינות ואיי התנועה.

קליש רותם: "אני שמחה לבשר שעוד פרויקט שעליו אני עובדת מהחודש הראשון בתפקיד מתחיל לקרום עור וגידים. הגינון הים תיכוני הוא לא רק יפה אלא גם נכון. עם הזמן יודגש היופי הטבעי של העיר באמצעות גינון הולם, סביבתי, מקומי ואותנטי, בדגש על שימוש בצמחייה חסכונית ועל ניצול נכון יותר של מים מבוזבזים. כך נחסוך בעלויות הגבוהות של הגינון בעיר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד. גישה נכונה וראויה. מקווה שהמתכננים גם יעשו שימוש בהנחיות הקיימות להימנעות מנטיעת עצים ושתילת צמחים מעוררי אלרגיה ברחבי הערים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר