מתחם בז"ן (צילום: רמי שלוש)
מתחם בז"ן (צילום: רמי שלוש)

התחדש המאבק על חלוקת הכנסות ממתחם בז"ן

הרשויות המקומיות שמקבלות הכנסות מארנונה, מהיטלי השבחה ומתשלומי חובה נוספים שמקורם במתחם בז"ן הן העיריות חיפה, נשר וקרית אתא והמועצה האזורית זבולון. כעת בוחן משרד הפנים באמצעות ועדה גיאוגרפית את האפשרות לחלק את ההכנסות מהמתחם בין עשר רשויות נוספות

פורסם בתאריך: 8.7.19 12:36

המחלוקות על זיהום האוויר שמקורו במתחם בתי הזיקוק במפרץ חיפה מתעוררות מעת לעת, אבל בכל הקשור לזהות הרשויות המקומיות שייהנו מהכנסות המיסוי העירוני שמקורו במתחם נוסק המאבק לשיאים חדשים, כאשר לא פחות מ-14 רשויות מקומיות מועמדות כעת לקבלת הכנסות מהמתחם.

אתמול (ראשון) התחדש המאבק בנושא כאשר הוועדה הגיאוגרפית של משרד הפנים קיימה דיון שעסק בבחינה מחודשת של חלוקת הכנסות המיסוי העירוני מהמתחם, אשר חולש על פני שטח של כ-2,600 דונם.

כיום הרשויות המקומיות שמקבלות הכנסות מארנונה, מהיטלי השבחה ומתשלומי חובה נוספים שמקורם במתחם הן העיריות חיפה, נשר וקרית אתא והמועצה האזורית זבולון. נוסף על ארבע הרשויות הללו בוחן כעת משרד הפנים באמצעות הוועדה הגיאוגרפית את האפשרות לחלק את ההכנסות מהמתחם גם בין עשר רשויות מקומיות נוספות – המועצות המקומיות קרית טבעון, בסמת טבעון, כעביה-טבאש-חג'אג'רה, רכסים, עוספיה ודלית אל-כרמל והעיריות קרית ביאליק, קרית מוצקין, קרית ים ושפרעם.

 

 

בספטמבר 2003 קבעה ועדת חקירה לענייני גבולות שהקים משרד הפנים שההכנסות מהמתחם יחולקו בין ארבע הרשויות הגובלות בלבד – חיפה (45 אחוז), קרית אתא (25 אחוז), נשר (15 אחוז) וזבולון (15 אחוז).

בספטמבר 2010 הציבו המועצות המקומיות קרית טבעון ורכסים דרישה להיות שותפות בחלוקת ההכנסות המוניציפליות מהמתחם, ובעקבות כך הקים משרד הפנים במרץ 2012 ועדת חקירה לבחינה מחודשת של חלוקת ההכנסות מהמתחם. ועדה זו לא הכריעה בסוגיה, וכעת בוחנת את הנושא ועדה נוספת.

לפי רשימת היישובים המועמדים לקבלת הכנסות מהמתחם צפויה לעיריית חיפה מלאכה לא פשוטה למניעת גריעת הכנסות מוניציפליות משמעותיות מקופתה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר