העצרת לזכרו של סלומון טקה (צילום: אלה אהרונוב)
העצרת לזכרו של סלומון טקה (צילום: אלה אהרונוב)

"ראש הממשלה, תן לילדים האלה תקווה"

כ-250 איש השתתפו בעצרת לזכרו של סלומון טקה שנערכה בגן בית העם בקרית חיים. האב וורקה טקה קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו: "בוא לראות את המשפחה הקרועה. תקן את העוול, מגר את הגזענות ומנע את שיטור היתר"

פורסם בתאריך: 10.7.19 21:59

כ-250 איש התאספו הערב (רביעי) בגן בית העם בקרית חיים לעצרת לזכרו של סלומון טקה. העצרת אורגנה על ידי פעילים חברתיים בקהילה האתיופית וארגון השומר הצעיר, והוצב בה דוכן לממכר חולצות עם תמונות של טקה ועם כיתובים כמו don't shoot.

ברחבי הגן נתלו טקסטים אישיים ושירים של משתתפי העצרת, ועל במת הנאומים הועמד דיוקן של טקה שאותו צייר אמן הגרפיטי שמעון וונדה.

"רצינו להביע את המחאה שלנו בצורה של שיח – אירוע שקט ומכובד שיעלה את בעיית הגזענות והאלימות המשטרתית", אומרת גל פילבסקי, מקיבוץ מחנכים של השומר הצעיר בחיפה וממארגנות העצרת.

העצרת נפתחה בהדלקת נרות ובדקה דומייה לזכרו של טקה, ואחר כך נאמו פעילים חברתיים, נציגי השומר הצעיר, האב וורקה טקה וח"כ פנינה תמנו שטה (כחול לבן).

תומר טיאצ'ו, פעיל חברתי: "לא יכול להיות שמח"ש תסגור תיק עוד לפני שהוא נפתח. להיות יוצא אתיופיה הפך להיות קשה יותר, ואנחנו מרגישים נרדפים על ידי המשטרה. לא ייתכן ש-11 אזרחים אתיופים נרצחו, ואף שוטר לא שילם מחיר. לא נסכים עוד לשיטור יתר. משטרת ישראל, כשלתם בתפקידכם. התפקיד שלכם הוא לשמור על אזרחים ולא לרצוח. ראש הממשלה, להזכירך, אנחנו גם אזרחי מדינת ישראל. איך ייתכן שאתה מתעלם מאיתנו? השר לביטחון פנים גלעד ארדן, בכהונה שלך קרו שלושה מקרי רצח. איך ייתכן שלא שמענו ממך אף מילה? לא ניתן לאף אחד לזלזל בנו ולרצוח אותנו. אנחנו רואים מסע הכפשה מתוזמן של המשטרה כדי להוציא את המאבק שלנו באור שלילי. שמעתי הרבה אמירות כמו 'איבדתם אותי'. איפה הייתם כשאתיופים נרצחו ברחוב או בגן משחקים? לכולנו מגיע לחיות בביטחון במדינת ישראל".

 

העצרת בגן בית העם בקרית חיים (צילום: אלה אהרונוב)

העצרת בגן בית העם בקרית חיים (צילום: אלה אהרונוב)

 

 

וורקה טקה סיפר כי חינך את בנו לערכים עוד באתיופיה: "הדם של סלומון נשפך פה, הוא נפל פה, לא רחוק מהאנדרטה לנופלים של קרית חיים". האב ציין את רצח האופי שנעשה לבנו ברשתות החברתיות בעוד שאיש לא יעז לעשות רצח אופי לשוטר. הוא דרש למצות את הדין עם השוטר היורה ולהקים ועדת חקירה חיצונית, הבטיח שהמדינה תרעד כאשר תתגלה הגזענות הממסדית, וקרא למקבלי ההחלטות לקחת יוזמה ואחריות: "ראש הממשלה בנימין נתניהו, בוא לראות את המשפחה הקרועה. לא שמעתי אותך. לא נוותר על צדק ועל שוויון. אם לא תקום ועדה חיצונית, לא צריך אף ועדה אחרת. תן לילדים האלה תקווה, תקן את העוול, מגר את הגזענות ומנע את שיטור היתר".

ח"כ תמנו שטה אמרה: "דמו של סלומון זועק מהקבר. צריך הרבה אומץ כדי לומר את הדברים שאמר אביו. לכל אחד מגיע שלא ישפטו אותו לפי צבע עורו. אני מבקשת סליחה מקהילת אתיופיה על כך שסלומון רצה רק לצאת מהבית ושוטר שלף מולו אקדח. סליחה ילדים שלנו שאתם חשופים כל כך וממלאים את בתי הכלא. סליחה שאין מי שיקשיב לכם. מדינת ישראל לא רוצה לבקש סליחה. מה ביקשנו, משפט צדק? לא ניתן שדור שלם ילך לאיבוד".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. דוד

    מתברר שהשוטר אמר אמת.מי שמנסה לשדוד וזורק אבנים שיכולות להרוג אשם במה שקרה ולא שוטר שניסה רק להרתיע.האתיופים חייבים להבין שעבריינים שמנסים לפגוע באחרים ועלולים להרוג אותם נמצאים בסכנה ושעדיף שיחנכו אותם.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    "…סליחה ילדים שלנו.. וממלאים את בתי הכלא…"
    אז עכשיו גם בתי המשפט אשמים ?
    אולי כדאי שגם בקהילה האתיופית יעשו בדק בית, .

  3. להפסיק את פסטיבל המסכנות

    לעשות גיבור מחבורות פגישה והצקה?
    כולנו מכירים את החבורות האלו, מאפיות אתיופיות של משועממים או עבריינים שמהלכים אימים
    על זה כבר מפחדים לדבר כי אז מיד יתייגו אותך כגזען. אם יש פשיעה צריך לטפל בה כלפי כל אחד, בלי פחד.

  4. מכירה את השכונות

    פנינה והפעילים החברתיים נכבדים.
    בואו נדייק בכמה דברים …
    "הילד רק רצה לצאת מהבית .."
    הילד הזה (בן 19 , לא חייל, מן הסתם…) היה חייב לשבת במעצר בית ולא לרצות "רק לצאת". ועם ההיסטוריה המפוארת שלו בעבירות על החוק , הוא כבר לא יכול להתאים להגדרה "ילד".
    "רוצחים אותנו ברחובות והגנים.."
    אני בשעות החשיכה לא אתקרב לרחובות ולגנים האלה ולא בגלל צבע העור של הנערים השוהים שם אלא בגלל העבריינות המובהקת והמסוכנת .
    ואיפה אתם, כולכם, ההורים, חברי הכנסת, מלומדים , פעילים חברתיים בני הקהילה ??? למה לא באותם הגנים והרחובות החשוכים והמלאים עבריינות והמסוכנות ? מדוע לא עושים משהו בעניין ? מדוע דורשים צדק ובעצמכם לא מוכנים לעשות מעשה חוץ מלתמוך בהפגנות אלימות ?
    תתארגנו, תתחלקו בתפקידים, תעשו פטרול בני הקהילה באותן השכונות ואז , אולי, יהיה פחות צורך בלהזמין משטרה.
    כי אם הדבר לא ישתנה ואתם לא תתחילו לקחת אחריות – האזרחים ימשיכו לפנות למשטרה כי כולנו רוצים להיות מוגנים.

  5. אורי

    השוטר חייב לתת את הדין כדין אזרח ואף כפול … אם ישוחרר מ"חש נותנת אור ירוק לרצוח בחסות החוק ופעם הבאה זה יכול להיות הילד שלכם המגיבים פה למעלה , והשוטר לא יידע שהילד בן של שוטר אין אמון במ"חש ולא במשטרה ובטח לא בממשלה. אם הוא דובר אמת מה הבעיה לשחרר את הסירטון ??? איפה "הילד שנשדד ? מלא שאלות נורו 2 יריות השוטר הזה הוא כחבה פחדן זה הפרצוף של המשטרה שלנו חבורת ילדי כאפות מסכנים שהתעללו בהם וחזרו לנקום בעולם על הילדות חסרת החברים לא סתם נתנו להם את השם הנרדף למשטרה מנאייק!

  6. ארץ אוכלת את יושבייה

    נראה שכל האתרים עובדים עם המשטרה מפרסמים רק תגובות של שוטרים כדי לשנות דעת קהל

  7. אבי גרין

    אולי גם ימחקו – את מה שפורסם ברשת: השוטר היה עם ילדיו ואשתו שגם הותקפו כשניסה לעשות סדר. ואז נטז פגה בטקה ולא ירי ישיר…טקה שהוא עצמו התפרע במרפאה תקף אחות וכו'. אני מבין את הכאב הכללי של הקהילה אבל מניפים כאן על נס אלימות כפתרון? לאן נגיע עם לא נתעורר? לעולם שבו הרמת ידיים היא תרבות? רוצים להפוך גם את חלקת גן עדן הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון לעוד סניף של סוריה? ולגבי גזענות-מאד חשוב לכבד כל אדם. אבל סובלנות לאלימות לא!

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למי לתת תקוה לעבריינים האלה שהפכו את העבריין טאקה לקורבן מצידי שיחזרו לאפריקה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר