מטוס של חברת ישראייר (צילום: אלון רון)
מטוס של חברת ישראייר (צילום: אלון רון)

בגלל סגירת שדה דב: ישראייר תתגבר את טיסותיה מחיפה

לאחר סגירתו של שדה דב מבקשת חברת התעופה ישראייר להגדיל את מספר הטיסות שלה משדה התעופה חיפה לשדה התעופה רמון הסמוך לאילת. סמנכ"ל השיווק של ישראייר גיל סתיו: "נערכנו מראש לכך שנצטרך להכפיל את מספר הטיסות מחיפה ואליה"

פורסם בתאריך: 23.7.19 19:50

חברת התעופה ישראייר מבקשת להגדיל את מספר טיסות הפנים משדה התעופה חיפה לשדה התעופה רמון הסמוך לאילת. ישראייר היא חברת התעופה המסחרית היחידה שמפעילה קווי טיסה משדה התעופה בחיפה ואליו – לאילת לאורך כל השבוע ולפאפוס שבקפריסין פעמיים בשבוע (בימים שני ושישי). מתחילת חודש יולי ועד אתמול (שני) ביצעה ישראייר 60 טיסות לשדה התעופה רמון וממנו לחיפה ו-30 טיסות לפאפוס ומשם לחיפה, וכעת כאמור מבקשים בחברה להגדיל משמעותית את מספר טיסות הפנים ארציות.

הסיבה לרצונה של ישראייר לתגבר את מספר הטיסות מחיפה ואליה היא סגירתו של שדה דב בתל אביב. גורמים בתחום התעופה מצביעים על כך שבשל סגירתו של שדה דב מעדיפים רבים מתושבי הצפון להשתמש בשדה החיפאי על פני נמל התעופה בן גוריון. בישראייר זיהו את המגמה והחלו בשיתוף פעולה עם רשת מלונות פתאל שבמסגרתו עולה הטיסה לכל כיוון 99 שקל, כולל הסעה משדה התעופה רמון לאילת ומהעיר אליו.

 

 

סמנכ"ל השיווק של ישראייר גיל סתיו אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "מאז סגירתו של שדה דב, ואפילו מעט לפני כן, הגדלנו את מספר הטיסות שלנו מחיפה לאילת. נערכנו מראש לכך שנצטרך להכפיל את מספר הטיסות מחיפה ואליה, שכן זוהי האלטרנטיבה המועדפת על מי שמתגורר בחדרה וצפונה. השדה בחיפה מספק חניה בחינם וצ'ק אין מהיר, ונוסף על כך יצרנו שיתופי פעולה עם בתי מלון ועם חברות להשכרת רכב כדי להפוך את כל התהליך לנגיש יותר עבור הלקוח. בשלב זה יישאר מספר הטיסות הבין לאומיות שלנו מחיפה ואליה כפי שהיה, אבל ייתכן שהפעלת הקו לפאפוס תימשך גם לאחר חודשי הקיץ והחגים".

מנהל שדה התעופה חיפה מאיר כהן: "הסיבות לרצון של ישראייר להגדיל את מספר הטיסות הן חודשי הקיץ העמוסים וסגירתו של שדה דב. עד כה הגבירה ישראייר את פעילותה בעיקר בימים ראשון וחמישי, והטיסות הן מלאות יותר מבעבר. ידוע לנו שהחברה רוצה להפעיל קווים ליעדים נוספים בחו"ל כמו קרפטוס ולרנקה, ובשלב זה הנושא נמצא בבדיקה. נכון להיום אין עוד חברות שמתוכננות לפעול בשדה החיפאי. מספר מטוסי ה-ATR – מטוסים שמיועדים למסלולים קצרים – הוא קטן, והחבה היחידה בישראל שמחזיקה אותם היא ישראייר".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. חייבים נמל תעופה בינלאומי בחיפה

    אם היה שדה תעופה בינלאומי רציני בחיפה כל 3 מליון תושבי הצפון היו משתמשים בו לא רק לאילת אלא לטיסות לקרובים ברוסיה אוקראינה מזרחמאירופה קפריסין יוון ועוד. שלא לדבר על מליוני תיירים שהיו באים דרך נמל תעופה חיפה.
    אתם חונקים את העיר הזאת ואת כלכלת צפון ישראל

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מדברים הרבה על נמל תעופה 'משלים לנתבג'. כרגע מסתמן ששדה כזה יקום בנגב, אך למה לא לומדים מהקמת שדה רמון- שחוץ מכמה טיסות פנים עומד ריק? עוד שדה בנגב יעמוד נטוש, מספר התושבים שחיים בדימונה ומצפה רמון לא יכולים להחזיק אותו. לעומת זאת, שידרוג השדה בחיפה יגרום לכל תושבי הצפון לעבור לטוס ממנו לחופשה שלהם- דבר שאוטומטית יכול לגרום להורדת הלחץ בנתבג..

  3. מדינת תל אביב לא רוצה תחרות

    על פי כל התחשיבים הכי מינימליים של שדה משלים לנתב"ג ולא מתחרה ממש בו, שדה תעופה במטרופולין חיפה יגיע כבר בשנת הפעילות הראשונה שלו ל-3 מליון נוסעים ויטפס תוך 5 שנים עד ל-5 מליון נוסעים. זאת ההערכה המינימלית.
    אם יהיה שדה מתחרה לנתב"ג יגיע ל-10 מליון נוסעים תוך 5 שנים.
    מדובר בכח כלכלי ענק שיפרנס בין 5-10 אלף משפחות בצפון.
    כמובן שמדינת תל אביב לא מעוניינת בתחרות הזאת וועד נתב"ג עם פנחס עידן במרכז הליכוד מפחיד את שרי התחבורה לא לאפשר
    להקים שדה בינלאומי מתחרה לנתב"ג, שזה אסון טוטאלי ופוגע קשה בתיירות לישראל

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר