שדה התעופה בחיפה (צילום: צבי רוגר)
שדה התעופה בחיפה (צילום: צבי רוגר)

רש"ת ביקשה להימחק מהעתירה של רטנר

רשות שדות התעופה ביקשה מבית המשפט המחוזי בחיפה לבטל את היותה משיבה לעתירה המינהלית שהגיש האדריכל החיפאי מיכאל רטנר, שבה הוא ביקש לקדם את הארכת מסלול ההמראה והנחיתה בשדה התעופה חיפה ל-2,400 מטר

פורסם בתאריך: 25.7.19 09:48

מאזן האינטרסים באנדרלמוסיית התשתיות במפרץ חיפה מזמן מעת לעת גם הפתעות. רשות שדות התעופה, האחראית על פיתוחם של שדות התעופה בישראל, ביקשה מבית המשפט המחוזי בחיפה לבטל את היותה משיבה לעתירה המינהלית שהגיש האדריכל החיפאי מיכאל רטנר, שבה הוא ביקש לקדם את הארכת מסלול ההמראה והנחיתה בשדה התעופה חיפה ל-2,400 מטר.

נמל המפרץ נמצא אמנם בשלבי בנייה מתקדמים, בהסתמך על תוכנית מתאר ארצית לייבוש שטחי ים שאושרה בפברואר 2014, אך לא ניתן יהיה להפעילו ללא אישור תוכנית מפורטת שיוזמת חברת נמלי ישראל (חנ"י) ואשר קובעת את השימושים המדויקים בנמל מעל ל-840 דונם של שטחי ים שיובשו.

כיום אורכו של מסלול ההמראה והנחיתה בשדה התעופה חיפה הוא 1,300 מטר. הארכה של המסלול ל-1,900 מטר מסתיימת בקו המים ובעתירה מבקש רטנר, אשר מתמחה בתכנון נמלים, מעגנות ופיתוח צמוד מים, להבטיח שתתאפשר הארכה של 500 מטר נוספים מעבר לקו המים, למרות שבאזור זה יובש שטח ים המיועד לנמל המפרץ.

בחודש מאי דחתה ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה שבעה עררים שהוגשו נגד החלטת הוועדה המחוזית – חיפה מחודש דצמבר לאשר את התוכנית המפורטת, ובהם עררה של העירייה שגם בו נדרש לקדם את הארכת המסלול ל-2,400 מטר. בתחום התעופה הנחת היסוד היא שככל שהמסלול ארוך יותר ניתן להמריא ממנו ליעדים רחוקים יותר.

 

 

נוסף על סעד הצהרתי בדבר ביטולה של החלטת ועדת המשנה לעררים, מבקש רטנר בעתירתו שהוגשה באמצעות עו"ד דביר לנגר שבית המשפט יוציא צו עשה המורה לוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) להטיל מגבלות אשר יאפשרו לפתח את שדה התעופה חיפה עם מסלול באורך של 2,400 מטר. העתירה כוללת התייחסות גם לתוכנית התשתית הלאומית (תת"ל) 80 שיוזמת רש"ת לשדה התעופה בחיפה ואשר מציעה להאריך את המסלול ל-1,850 מטר בלבד.

אלא שלמרות שהציפייה היא כי הגוף המופקד על פיתוח שדות התעופה יביע תמיכה ביוזמה לשדרוג משמעותי יותר של השדה החיפאי, רש"ת הגישה לבית המשפט בקשה למחיקתה כצד בהליך שמנהל רטנר. בבקשה נכתב: "העתירה הוגשה בעקבות החלטת ועדת המשנה לעררים. רש"ת לא היתה צד להליכים שהתנהלו בפני הוועדה בעררים שעקב ההחלטה בהם הוגשה העתירה. לפיכך אין מקום לצירופה של רש"ת להליך זה. רש"ת אמנם מקדמת את תת"ל 80 הנזכרת בעתירה, אך ההחלטות בעניין תת"ל 80 אינן נבחנות במסגרת עתירה זו, והביקורת השיפוטית עליהן מצויה בסמכות בג"ץ. לאור זאת, מבוקש מבית המשפט למחוק את רש"ת מההליך".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. הירוקים

    כנראה משהו ברשות שדות התעופה אוכל טוב מחנ"י .. יהודים או לא יהודים .. לכלוך

  2. טל

    זהו אינטרס של העיר והאזור כולו לא לתת יד לקידום שדה תעופה בינלאומי בתחומי העיר.
    מדובר במפגע אקולוגי גדול מאוד.

  3. אנונימי

    אתה קורא שוב ושוב ולא מבין. חסר לך מילים? למה לא תכתוב באופן ליניארי וההתחלה עד הסוף, או לפחות תבקש עריכה. בכל הכבוד.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר