המרכז לניהול משברים של עיריית חיפה (צילום: דוברות עיריית חיפה)
המרכז לניהול משברים של עיריית חיפה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

המרכז העירוני לניהול משברים ניזוק מהשריפה בהדר

פעולות הכיבוי של השריפה שפרצה אתמול גרמו להצפתו של המרכז לניהול משברים (מנ"מ) של עיריית חיפה. עובדים פועלים בשטח על ניקוז המים מהמקום. העירייה: "הוזמן שמאי להערכת הנזקים והפעולות הנדרשות להחזרתו בשלב הראשון לפעילות מיידית, ולאחר מכן לתיקון כל הנזקים"

פורסם בתאריך: 28.7.19 19:43

המרכז לניהול משברים (מנ"מ) של עיריית חיפה נפגע אתמול (שבת) כתוצאה מהשריפה שפרצה בהדר. המנ"מ לא נפגע ישירות מהשריפה אלא בעקבות פעולות הכיבוי שגרמו להצפתו. מאז סיומה של השריפה נמצאים בשטח פועלים שעובדים על ניקוז המים מהמקום, והנזקים ייאמדו על ידי שמאי.

המנ"מ הוקם בהשקעה של כשני מיליון שקל במטרה לאפשר לעירייה לתפקד בעתות משבר וחירום – מלחמה, אסונות טבע כמו רעידות אדמה ושיטפונות, ותאונות דרכים רבות נפגעים. יוזם הקמתו של המנ"מ היה ראש העיר הקודם יונה יהב, שקיבל חוות דעת על כך שרעידת אדמה גדולה שעלולה להתרחש בחיפה תפגע קשה בעיר ותגרום לחסימה בין חלקיה. המנ"מ שהוקם סמוך למדעטק הצטרף למרכז דומה שקיים מתחת לבניין העירייה.

המנ"מ, ששטחו כ-600 מ"ר, נבנה במקלט תת קרקעי ששופץ על ידי החברה העירונית-ממשלתית שקמונה, והוא תוכנן לעמוד בפני מתקפה של נשק לא קונבנציונלי, כך שמותקנות בו מערכות מיזוג אוויר וסינון עמידות בפני חומרים כימיים. כמו כן הוא מצויד במערכת טלפונים לווייניים למקרה של נפילת קוי הטלפון והרשתות הסלולריות.

 

 

מאתר האינטרנט של העירייה עולה כי הותקנה בו מערכת "המאפשרת תפעול ודיווח מהשטח באמצעות טכנולוגיות מתקדמות, לרבות טאבלטים וסמרטפונים, וחיישנים בשטח. המערכת פותחה בתשתית הטכנולוגית המשמשת את מערכת כיפת ברזל. המערכת היא פשוטה לתפעול ומספקת תמונת מצב ניהולית בזמן אמת. המערכת מקושרת לאתר GIS עירוני כחלק מכלל המידע העירוני הקיים באתר. תפישה זו מאפשרת ביצוע ניתוחים גיאוגרפיים על שכבות מידע רלוונטיים ביחס לאירוע".

מעיריית חיפה נמסר: "המנ"מ לא נפגע ישירות מהאש אלא הוצף בעקבות פעולות הכיבוי. העירייה פועלת לניקוז המים מהמבנה. הוזמן שמאי להערכת הנזקים והפעולות הנדרשות להחזרתו בשלב הראשון לפעילות מיידית, ולאחר מכן לתיקון כל הנזקים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מנמ מלמ ממרל לרמם.. יותר כמו: כסת"ח

    המרכז לניהול משברים ניזוק משריפה.
    ובשריפה הגדולה בכרמל בכלל התברר שאי אפשר לנהל ממנו כלום.
    יש יותר סמלי מזה לקדנצית החלטורות של יהב?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אחחח. יונה צדק. בעת משבר המנמ יציל אותנו.
    איזה ראש הוא היה…..געגועים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר