מתנ"ס נוה יוסף (צילום: מתנ"ס נוה יוסף)
מתנ"ס נווה יוסף (צילום: מתנ"ס נוה יוסף)

הסתיים המשבר בין עיריית חיפה למתנ"ס נוה יוסף

בישיבה בין נציגי המתנ"סים בעיר לראש העיר עינת קליש רותם ונציגי מנגנון העירייה נדונה ההסדרה החוקית של פעילות המתנ"סים. יו"ר מועצת המנהלים של מתנ"ס נוה יוסף עו"ד יונתן פרידלנד: "ראש העיר הבטיחה שהעירייה תעשה את הכל כדי שנוכל להמשיך לתת שירות"

פורסם בתאריך: 29.7.19 11:35

הסתיים המשבר בין עיריית חיפה למתנ"ס נוה יוסף, ובין הצדדים סוכם כי המתנ"ס ימשיך ליהנות מתמיכה כספית עירונית.

ל"כלבו – חיפה והצפון" נודע כי ביום חמישי שעבר התקיימה בעירייה ישיבה בין נציגי כל המתנ"סים בעיר לבין ראש העיר עינת קליש רותם ונציגי מנגנון העירייה, שבה נדונה ההסדרה החוקית של פעילות המתנ"סים בעיר. בישיבה פירט כל מתנ"ס את פעילויותיו לאוכלוסיית היעד שלו ואת הקשיים שהוא נתקל בהם, והציג את הסיוע העירוני המתבקש. בסיומה של הישיבה נקבע שהיועצים המשפטים בעירייה יסדירו על פי החוק את הסיוע העירוני למתנ"סים.

המשבר בין העירייה למתנ"ס נוה יוסף פרץ כשהעירייה החליטה לסיים את ההתקשרות עמו כמפעיל הקייטנות העירוניות. בשל כך נפגעו פעילויות אחרות, בעיקר בשלוחות המתנ"ס השונות, שהסתמכו על עודפי תקציב מהקייטנות. נוסף על כך הודיעה הנהלת המתנ"ס שפסטיבל התיאטרון השנתי שלו נמצא בסכנת ביטול.

קליש רותם לא אהבה את האיומים על ביטול פעילויות והודיעה ליו"ר מועצת המנהלים של המתנ"ס עו"ד יונתן פרידלנד כי אם הם ימשיכו לפגוע בתושבים "אפעל לסיום יחסי העבודה עם המתנ"ס". בהנהלת המתנ"ס הסבירו שמתנ"ס נוה יוסף נותן שירותים מסובסדים לשכונות המוחלשות במזרח העיר, ובהן נוה פז וחליסה, וכתוצאה מכך התקציב הבסיסי שלו לא התאים וההבטחות של ההנהלה הקודמת של העירייה לסיוע לא התממשו.

"כעת המגבלות הוסרו", אמרו בהנהלת המתנ"ס, "קליש רותם אמרה שהיא תפצה אותנו על הפגיעה בנו ושמעמדנו יוסדר. זו בשורה טוב לחינוך הלא פורמלי בעיר. אנחנו יוצאים לדרך חדשה".

 

 

פרידלנד: "ראש העיר מעוניינת שפעילות מתנ"ס נוה יוסף תימשך, והיא הבטיחה שהעירייה תעשה את הכל כדי שנוכל להמשיך לתת את השירות כפי שעשינו בעבר, והכל במסגרת החוק כמובן. בישיבה הרגשתי אווירה חיובית מאוד. יש אצלנו שקיפות ואפשר לראות כל פעולה שאנחנו עושים. הספרים שלנו פתוחים. עכשיו הכדור בצד של המנגנון העירוני, והם צריכים לאפשר את מה שראש העיר רוצה שיהיה".

עד כמה נפגעתם מהפסקת ההתקשרות אתכם כמפעלי הקייטנות העירונית?

"נפגענו מאוד. עד עכשיו לא ידוע לנו למה החליטו להוציא את הקייטנות מהמתנ"ס ומהו הקריטריון שלפיו קיבלו את ההחלטה. אמרו שיש לנו גירעון, וזה נכון. יש לנו גירעון מובנה בתוך התקציב כי אנחנו מתנ"ס ולא חברה בע"מ. אנחנו לא עסק. אף אחד מעובדי המתנ"ס לא הולך הביתה עם דיבידנד בכיס, וכל שארית שנותרת לנו מתקציב שקיבלנו לפעילות מסוימת עוברת מיד לפעילות אחרת".

מה יוצר את הגירעון המובנה?

"פעילויות שאנחנו מראש יודעים שנפסיד עליהם כסף. לדוגמה, תוכניות לגיל הרך שעולות לנו יותר מהסכום שאותו אנחנו גובים או פעילויות של הדרכת מחשבים. אני לא יכול לחייב משפחה אצלנו ב-600 שקל לחודש, אלא ב-30 או ב-100 שקל בלבד. הפעלת הקייטנות העירוניות מכסות את אותם ההפסדים".

לדבריו של פרידלנד. הישיבה היתה עניינית: "ראש העיר אמרה שהפעילות של מתנ"ס נוה יוסף היא חשובה מאוד ושהעירייה תעשה הכל כדי להגן על המתנ"ס ושהוא יוכל להמשיך לפעול".

האם הקייטנות חוזרות אליכם?

"אנחנו עוד לא יודעים. ראש העיר מבינה שזה חשוב, אבל אני לא בטוח שהמנגנון העירוני מבין את זה. אנחנו כמועצת מנהלים מכינים את תקציב 2020 כבר בחודשים ספטמבר-אוקטובר, ואנחנו צריכים תשובה כמה שיותר מהר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ששית

    החיים בקגית ים בלתי נסבלים ואף אחד אינו מוכן אפילו להתערב

  2. זה מתנס או מתקן כליאה?

    בניין המתנס נראה בתמונה כמו בית סוהר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר