הרב דוד אריאס וייל (צילום: קהילת מוריה)
הרב דוד אריאס וייל (צילום: קהילת מוריה)

נבחר רב חדש לקהילה הקונסרבטיבית מוריה

הרב דוד אריאס וייל התמנה לעמוד בראש קהילת מוריה במקום הרב דובי חיון שמונה לפני שבעה חודשים לסגן ראש העיר. אריאס וייל, שעלה לארץ לפני חמש שנים מצ'ילה, מתכוון למתג את הקהילה כ"מרחב מוגן" שבו אמורים אנשים מכל הקשת התרבותית והמגדרית לממש את יהדותם ללא אפליה

פורסם בתאריך: 29.7.19 16:21

הקהילה הקונסרבטיבית מוריה הכריזה היום על מינויו של דוד אריאס וייל כרב הקהילה. אריאס וייל הוא רבה החמישי של הקהילה שנוסדה בשנת 1954, והוא מחליף בתפקיד את הרב דובי חיון שנכנס בחודש ינואר לתפקידו כסגן ראש העיר.

אריאס וייל נולד בעיר סנטיאגו בצ'ילה והיה ממקימי רשת ארגוני נוער מסורתיים-קונסרבטיבים באמריקה הלטינית. הוא בעל תואר ראשון במוזיקה מהאוניברסיטה לאמנות ולמדעי התקשורת בסנטיאגו, ולפני כחמש שנים, עם סיום לימודיו, הוא עלה לארץ וכאן הכיר את אשתו לעתיד דייאנה.

 

 

בעבר עבד אריאס וייל כרכז תוכניות ההכשרה של מרום – אחד ממוסדות התנועה המסורתית העוסק בחינוך בלתי פורמלי ובחינוך יהודי-ציוני בקרב צעירים, בוגרים וסטודנטים ברחבי העולם. במקביל הוא החל את לימודיו בבית המדרש לרבנים ע"ש שכטר בתוכנית המשלבת לימודי תואר שני ולימודי מדרש. את התמחותו הרבנית הוא עשה בשתי קהילות של התנועה המסורתית – קהילת נצח ישראל באשקלון וקהילת סוכת שלום ברמת ישי.

בקהילת מוריה מציינים שאריאס וייל מתכנן למתג את הקהילה כ"מרחב מוגן" – מקום רוחני ובטוח שבו כלל הציבור יכול להרגיש, לפתח ולממש את יהדותו באופן שוויוני וללא אפליה. לתפישתו, הקהילה צריכה להיות מקום שבו אנשים מכל הקשת התרבותית והמגדרית מרגישים בנוח.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. סוכת שלום רמת ישי

    איש מקסים נעים וידען אמיתי הרבה בהצלחה לך וקהילת מוריה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר