הפגנת עובדי חיפה כימיקלים (צילום: גיל אליהו)
הפגנת עובדי חיפה כימיקלים (צילום: גיל אליהו)

עובדי חיפה כימיקלים הגיעו להסדר עם ההנהלה

ההסכם עם הנהלת המפעל מסדיר את סיום עבודתם של עובדי חיפה כימיקלים, שנמצאים בחופשה ללא תשלום מאז שהופסקה הפעילות במפעל לפני כשנתיים. עובדי החברה הוותיקים ביותר יפרשו לפנסיה מוקדמת

פורסם בתאריך: 5.8.19 11:40

עובדי מפעל חיפה כימיקלים במפרץ חיפה הגיעו להסכם פשרה עם הנהלת המפעל אשר מסדיר את סיום עבודתם. העובדים, שיצאו לחופשה ללא תשלום לפני כשנתיים, במקביל לאיסור המשך הפעילות של מיכל האמוניה, יקבלו מענקים מיוחדים בהסדר שעלותו הכוללת מגיעה ל-15 מיליון שקל.

לפי ההסדר, שקיבל תוקף על ידי נשיא בית הדין האזורי לעבודה בחיפה השופט אלכס קוגן, עובדים בעלי ותק של שלוש שנים ומעלה יקבלו מענק פיצויים הגבוה ב-42-22 אחוז מסכום הפיצויים המגיע להם בחוק, בהתאם לוותק. עובדי החברה הוותיקים ביותר, שעבדו במפעל 35 שנה ומעלה, ייצאו לפנסיה מוקדמת. העובדים היו מיוצגים על ידי ארגון כוח לעובדים.

 

 

 

"זו בהחלט סגירת מעגל", אומר ישראל ליבוביץ', חבר ועד העובדים שעבד בחיפה כימיקלים במשך 35 שנים, "סגירת המפעל בקיץ 2017 נפלה עלינו כרעם ביום בהיר. עבור רבים מאיתנו מדובר ביותר ממקום עבודה. אנשים נתנו כאן 20, 30 וגם 40 שנה מחייהם, הפכו את המפעל הזה לפרויקט משגשג ולמקור גאווה לאומי, ומצאו את עצמם זרוקים בקיץ 2017. אנחנו גאים בעובדים שנשארו מאוחדים במשך שנתיים לא פשוטות ונתנו לוועד ולארגון כוח לעובדים גיבוי מלא. לא פשוט להסתכל בעיניים למשפחה שאיבדה את מקור הפרנסה שלה, אך הגיבוי מהעובדים נתן לנו את הכוח להמשיך, והיום אנחנו יכולים לומר בביטחון לעובדים – במציאות בלתי אפשרית השגנו את הטוב ביותר שניתן להשיג".

עו"ד סיגל פעיל שייצגה את העובדים בבית המשפט: "אנחנו גאים לייצג גיבורים של ממש שניהלו מאבק ללא פשרות על כבוד העובדים ועל זכויותיהם, מאבק אמיץ, עיקש ונחוש שהצליח. המחיר שעובדי המפעל שילמו היה גדול מדי וחלקו מיותר, ואני שמחה שהצלחנו להוביל להישגים משמעותיים כל כך עבור העובדים. אני מודה על הזכות לייצג אותם".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר