השמש (צילום: AP)
השמש (צילום: AP)

משרד הבריאות מזהיר: גל חום כבד מיום שלישי

לפי דיווח של השירות המטאורולוגי, בימים שלישי-חמישי צפוי לפקוד את הארץ גל חום כבד. משרד הבריאות קורא לציבור להימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש, להקפיד לשתות מים ולהימצא ככל האפשר במקומות ממוזגים

פורסם בתאריך: 11.8.19 13:45

משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) כי לפי דיווחי השירות המטאורולוגי, גל חום כבד צפוי לפקוד את ישראל בימים שלישי-חמישי. גל החום עתיד ליצור עומסי חום כבדים ברוב חלקי הארץ, ובמשרד קוראים לציבור הרחב, ובפרט לאוכלוסיית הקשישים ולחולים במחלות כרוניות, להימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש, להקפיד לשתות מים ולהימצא ככל האפשר במקומות ממוזגים.

לפי אתר משרד הבריאות, באזור החוף ובשפלה יש לשים לב לא רק לטמפרטורות אלא גם לשיעור הלחות, אשר מוסיפה על ההכבדה בעומס החום. המשרד ממליץ להימנע מלצאת החוצה בשעות החמות, להגביל את הפעילויות מחוץ לבית לשעות הבוקר או הערב, ולצמצם פעילויות גופניות מאומצות בשעות החום. אם פעולות כאלה נדרשות בכל זאת, יש להקפיד לשתות מים במהלכן. כמו כן מזהיר משרד הבריאות שאין להשאיר אדם ברכב שחלונותיו סגורים.

 

 

בהנחיות שפרסם משרד הבריאות מצוין כי מאווררים יכולים להקל על תחושת החום, אך כאשר טמפרטורת הסביבה עולה על 35 מעלות אין ביכולתם של המאווררים לקרר את הגוף ולמנוע פגיעה בריאותית. לכן ממליץ המשרד לשהות במקום ציבורי ממוזג.

בשעות החום ממליץ משרד הבריאות להגיף את התריסים או את הווילונות כדי לצמצם את חדירת קרינת השמש, שכן תריסים מוגפים יכולים להקטין את חדירת החום לדירה ב-80 אחוז. עם זאת, יש להשאיר את הבית מאוורר.

בהנחיות משרד הבריאות מצוין עוד כי רחצה במים קרירים במקלחת או באמבטיה עוזרת בקירור הגוף. מומלץ ללבוש בגדים בהירים, קלים ונוחים ולהשתמש בקרם הגנה מפני השמש.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר