הפארק בכניסה למרכזית המפרץ
הפארק בכניסה למרכזית המפרץ

תופעה מדאיגה: נרקומנים ומזרקים במרכזית המפרץ

בחברת יפה נוף הצטברו תלונות של נוסעים על נרקומנים שיושבים בפארק בכניסה למרכזית המפרץ ועל מזרקים הפזורים במקום. נציגי החברה, עיריית חיפה, המשטרה והמרפאה שנפתחה לפני כשלושה חודשים סמוך לתחנה ושמספקת תחליפי סם נפגשו כדי למצוא פתרון לבעיה

פורסם בתאריך: 18.8.19 07:59

תופעה נרחבת של שימוש בסמים בשטחי תחנת מרכזית המפרץ מתגלה בחודשים האחרונים, ותלונות על נרקומנים שיושבים בפארק ועל מזרקים הפזורים במקום הגיעו אל התאגיד העירוני יפה נוף שמפעיל את התחנה. ביפה נוף לא נשארו אדישים והם מנסים להילחם בתופעה.

בשבוע שעבר נפגשו מנב"ט (מנהל הביטחון) של התחנה אמנון קינרייך והיועץ המשפטי של החברה עו"ד איציק זכאי עם מנהל האגף לפיקוח עירוני בעיריית חיפה אילן חודדה, עם רפ"ק שחר ורדי מתחנת משטרת זבולון, עם נציג חברת אגד שאחראית על האבטחה במרכזית המפרץ יהודה בכר, ועם אנשי המרכז הרפואי בית אלמוג שנפתח לפני כשלושה חודשים סמוך לתחנה ומספק תחליפי סם למכורים, במטרה למצוא דרכים לפתור את הבעיה.

 

מזרקים משומשים במתחם מרכזית המפרץ

מזרקים משומשים במתחם מרכזית המפרץ

 

 

גורם שמעורה בנושא סיפר ל"כלבו – חיפה והצפון": "יש תופעה של שימוש, הסנפות, הזרקות בפארק ליד התחנה המרכזית וגם ברציפים. לכן התקיים מפגש גדול עם כל הגורמים הרלוונטיים, שבו עלו תלונות של נוסעים על כך שבשדרת הכניסה לתחנה יושבים משתמשים בסמים או בתחליפי סם, וזה מבהיל אותם. בשטח נמצאו הרבה מזרקים. במפגש סוכם שייבדקו אופציות שונות כי זה אזור ציבורי ואי אפשר להמשיך כך. נוצר ממשק בין המשתמשים לבין ציבור הנוסעים, וזו בעיה".

גורם אחר הוסיף: "נפתחה באזור מרפאה למתן תחליפי סם (בית אלמוג; ב"כ), והמפעילים שלה צריכים להיכנס לתמונה כי נראה שמדובר בלקוחות שלה ועליה לגרום להם לעזוב את המתחם. בשלב זה נוצר שיתוף פעולה עם המשטרה, אבל אם נראה שאין שיפור ניאלץ לפעול בערוצים המשפטיים. אנחנו חיים במדינת חוק ואי אפשר לעצור סתם כך אנשים, אבל צריך לנצל את החוק כדי להעלים את התופעה".

גורם ביפה נוף אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "אנחנו לא מטילים אשמה בגורם כזה או אחר אלא בודקים מדוע נרקומנים פוקדים את המקום – תופעה שלא היתה קיימת עם תחילת הפעילות של מרכזית המפרץ ושהחלה זמן קצר לאחר פתיחת תחנת החלוקה לתחליפי סם בית אלמוג. בעזרת עיריית חיפה והמשטרה נפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו".

מבית אלמוג נמסר בתגובה "בית אלמוג הוא מרכז רפואי לחלוקת תחליפי סם אשר פועל בשיתוף עם גורמי הרווחה ועם משרד הבריאות, ומספק טיפולים תרופתיים וסוציאליים למאות מתושבי חיפה הנזקקים לשירות חיוני זה. מדובר באוכלוסייה נזקקת מבחינה סוציאלית ורפואית, ומוחלשת מבחינה חברתית. הטיפולים ניתנים בידי צוות מקצועי ומיומן ובפיקוח של משרד הבריאות, תוך עמידה בסטנדרטים המחמירים ביותר ובתנאי סף קפדניים. יצוין כי בית אלמוג אינו מרכז גמילה, כך שהליך הטיפול בו הוא קצר וממוקד. המסגרת היא אמבולטורית, וככל גורם אמבולטורי אחר בית אלמוג אינו אחראי לחיי המטופלים ולהתנהלותם במרחב הציבורי מעבר לזמן שהייתם במסגרת הטיפול. האחריות על אכיפת אירועים פליליים חלה על גורמי האכיפה שעמם אנו מצויים בקשר רציף ופועלים בשיתוף פעולה מלא, ועד כה לא הובא לידיעתנו אירוע פלילי שבו היה מעורב מטופל שלנו באזור המרכז הרפואי מאז הקמתו לפני שלושה חודשים. כל ניסיון לעשות חיבור כזה הוא מופרך מיסודו".

 

בית אלמוג

בית אלמוג

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אזרח ותיק

    אם כבר מטפלים בתחנה, מן הראוי שיתייחסו גם לאכיפת איסור העישון.
    המעשנים עושים זאת תוך זלזול מופגן בחוק, אפילו מתחת למדבקה שמזכירה את האיסור, בידיעה ברורה שאין אכיפה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר