המבנה ברחוב בית אלפא 27 בקרית חיים המיועד לבית ספר של ארגון שמחת התורה (צילום: יקי לוי)
המבנה ברחוב בית אלפא 27 בקרית חיים המיועד לבית ספר של ארגון שמחת התורה (צילום: יקי לוי)

ביום שני: הפגנה נגד הקצאות הנכסים לחרדים

במחאה על הקצאתם של שישה מבנים למוסדות חינוך חרדיים תתקיים ביום שני הפגנה ברחבת בניין עיריית חיפה. יו"ר סיעת הירוקים במועצת העיר אביהו האן: "לא נאפשר את התחרדותה של חיפה כאתנן שנגזר מההסכם הקואליציוני שעליו חתמה ראש העיר"

פורסם בתאריך: 22.8.19 15:15

ביום שני בשעה 18:00 תתקיים הפגנה ברחבת בניין עיריית חיפה במחאה על הקצאתם של שישה מבנים למוסדות חינוך חרדיים. הסערה פרצה ביום שלישי בעקבות הפרסום ב"כלבו – חיפה והצפון" על כך שמנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן נענה לפנייתו של מנכ"ל עיריית חיפה איתן שטיאסני ואישר את בקשתו להקצות שישה מבנים בבעלות עירונית להקמתם של מוסדות חינוך חרדיים.

ממכתבו של כהן לשטיאסני עולה כי ברחוב ברזילי 8 בהדר תופעל כיתת חינוך מיוחד על ידי ארגון תורת אמת, ברחוב יל"ג 7 בהדר תפעל חטיבת ביניים של ארגון בית יעקב, ברחוב בית"ר 8 בהדר ייפתח בית ספר של ארגון זיכרון מאיר, ברחוב הרב קניאל 11 בשכונת מעונות גאולה תופעל מסגרת לחינוך מיוחד של ארגון ערוגות, וברחובות בית אלפא 27 בקרית חיים וצה"ל 14 בקרית אליעזר יופעלו חטיבות על יסודיות של ארגון שמחת התורה.

 

 

כפי שנחשף היום (חמישי) ב"כלבו – חיפה והצפון", משרד הפנים השהה את האישור שניתן להקצאה ברחוב יל"ג, שם פועל מתחם של עמותת לב ח"ש. נוסף על כך הודיעה חברת מועצת העיר סיגל ציוני, המשמשת מחזיקת תיק החינוך בחיפה, כי "ברחוב צה"ל 14 אין תכנון להקצאה לקהילה החרדית. המתחם ישמש לצורכי חינוך בהלימה למיפוי המרחב החינוכי-קהילתי של תושבי קרית אליעזר, וזאת לנוכח האכלוס הקרוב של מתחם האיצטדיון וגידול התושבים בשכונה".

מארגני ההפגנה זועמים על הכוונה להקצות נכסים עירוניים למוסדות חינוך חרדים. אחד מהמארגנים הוא יו"ר סיעת הירוקים במועצת העיר אביהו האן שאמר: "אנחנו מקיימים את ההפגנה כדי להעביר מסר לראש העיר עינת קליש רותם שלא נאפשר העברת נכסים עירוניים ציבוריים חשובים בצורה חד צדדית לקהילת החרדים הליטאים בחיפה. במשך שנים נשמר האיזון העדין בין חילונים לחרדים בעיר, וכך גם בין הקהילות החרדיות לבין עצמן. לא ניתן לראש העיר להפר את האיזונים העדינים האלה ולא נאפשר את התחרדותה של חיפה כאתנן שנגזר מההסכם הקואליציוני שעליו חתמה ראש העיר. אנחנו קוראים לכל תושבי חיפה להגיע ולהפגין למען מטרה חשובה זו".

תגובתה של עיריית חיפה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. סתם תושב

    מהלך נבון של העירייה.!!
    האוכלוסיה החרדית צריכה פתרון חינוכי ועדיף ( למען שמירה על האיזון ) שיהיה פתרון כזה מאשר שילובם בתיכוני העיר עם דרישות ללבוש צנוע במהלך יןם לימודים, טיולים ושיעורי חנ"ג
    "מבנים אסטרטגיים"….

  2. החרדים מצילים את חיפה והדר ! !

    צעירים יהודים עוזבים את הצפון ובעיקר את חיפה.
    מי שמתכחש לזה משקר את עצמו.
    במקום לעודד את החרדים ולהקל את חייהם בצפון מפגינים ומפריעים להם? טירוף.
    אישית גם אנחנו לא מבקרים בבית כנסת אבל אנחנו יודעים שאם לא יהיו בתי כנסת בסוף יהיו מואזינים..או בתי קפה של סודנים ואריתריאים.
    האם זה עדיף??
    ברחובות נידחים ועלובים שאף בר דעת חיפאי לא יגור כמו ברחוב ברזילי,ילג,סוף הרצל,הקישון לפתע רואים זוגות צעירים חרדיים עם ילדים קטנים שקטים ומחונכים.
    במקום להפגין תרדו לשכונות האלה ותודו להם שהם בחרו בחיפה ובהדר.
    אילולא הם בוודאות זו היתה השכונה הכי עלובה בארץ!

  3. מני

    זה תקדים מסוכן. השלב הבא כבר ידוע, המשך הזליגה מזרחה. מתנ"ס הד ברחוב ירושלים על הכוונת. מי שרוצה להתעורר עוד כמה שנים ולהרגיש כמו בית שמש או מקומות רבים אחרים בארץ, שלא יוכלו להסתובב בהדר בלבוש לא צנוע וכו וכו, שיתעלם מהתהליך.

  4. מיקי

    כל דבר הניתן לחרדים, מחבל במאמץ לשמור על העיר שלנו כעיר חילונית, ללא תכתיבים מרבנים פארזיטים. רעדה לי היד כשבחרתי קליש, לא נחזור על הטעות

  5. דין דין

    לאט לאט העיר הופכת לחרדית לכו לצפת ולטבריה ותראו את התהליך מקרוב.טוב לא יצא מזה.

  6. תשובה ל: "החרדים מצילים את חיפה והדר ! !"

    כל כך שקוף שזו תגובה של מעריץ של קליש.. ולא אתפלא אם בבחירות הכלליות יצביע כנגד השתלטות החרדים.

  7. מיכל

    חבל שהמטרה של כולם זה רק לריב ולנגח. יש איזורים שהם לא חרדים, ואין טעם לתת למוסדות חרדיים להיות שם. זה לא נוח לתושבי השכונה, ולא נוח לתלמידים (שיצטרכו להגיע בהסעות)
    המבנה ברחוב יל"ג, דווקא ממש מתאים מבחינת האיזור, ונכון שיש שם עמותה חשובה, אבל רוב המבנה ריק! אפשר בהחלט להקצות מבנה אחר, קטן יותר ובאזור קצת שונה, לעמותה, ולתת את המבנה הקיים לבית ספר חרדי.
    קצת הגיון. ילדים צריכים כיתות לימוד, במיקום שהכי קרוב לאיזור מגוריהם, ועמותה צריכה מבנה שמתאים לה.
    במקום לריב, צריך למצוא פתרונות שבאמת מתאימים לכולם.

  8. לזה שרשם תגובה לתגובה שפרסמנו..

    אנחנו לא מעריצים את קאליש והיא גרועה בערך כמו הקודם לפניה.
    אנחנו פשוט מתגוררים בהדר ורואים את העזיבה היהודית של השכונה(ושל העיר בכלל) ואנחנו חושבים שהתמקמות החרדים בהדר מבורכת ולכל הפחות היא הרע במיעוטו ביחס למה שקורה ברחובות הנביאים,בן יהודה,יבנה,הרצליה,נורדאו,סירקין,לוד וכו'.
    די כבר לשנאת חרדים ואחים!

  9. מני

    תגובה לתגובה לזה שרשם תגובה לתגובה שפרסמנו..
    די כבר לשנאת חרדים ואחים? כשאתה גזען נגד ערבים אתה לא יכול להתלונן על גזענות ושנאה. זה נקרא צביעות. או חוסר מודעות. או פשוט גזענות. אתה יודע, כמו אנטישמיות למשל. אני מניח שאתה לא אוהב אנטישמיות. שזו גזענות נגד יהודים. אבל גזענות נגד עמים אחרים, ערבים למשל, היא בסדר. כי בטח היא מוצדקת, נכון? תביט קצת במראה, איש גזען. racist. מי יציל אותנו מכם?

  10. דמוגרפיה איננה גזענות

    מדינת ישראל הוקמה עבור העם היהודי ושתכבד גם מיעוטים בני דת אחרים.
    אילולא החרדים שעוברים להדר השכונה היתה הופכת לשכונה עם רוב לא יהודי.
    הדברים הינם עובדתיים.
    דמוגרפיה איננה גזענות.
    היחידי שהזכיר את המילה "ערבים" זה אתה "מני"..
    מעניין למה:)

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר