ההפגנה נגד הקצאת נכסים עירוניים למוסדות חינוך חרדיים (צילום: בועז כהן)
ההפגנה נגד הקצאת נכסים עירוניים למוסדות חינוך חרדיים (צילום: בועז כהן)

צפו: הפגנה נגד הקצאת נכסים למוסדות חינוך חרדיים

חברי מועצת העיר מהאופוזיציה הובילו עשרות מפגינים שהתאספו ברחבת עיריית חיפה במחאה על הקצאת שישה נכסים עירוניים למוסדות חינוך חרדיים. גם סגן ראש העיר לזר קפלון הגיע כדי לוודא כי נכס שמשמש את המגזר הרוסי לא יוקצה למגזר החרדי

פורסם בתאריך: 26.8.19 18:47

כמה עשרות מפגינים, ובראשם חברי מועצת העיר מהאופוזיציה – אביהו האן והילה לאופר מסיעת הירוקים, וחדוה אלמוג, סופי נקש ויוסי שלום מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה – הפגינו הערב (שני) ברחבת בניין עיריית חיפה במחאה על הקצאתם של שישה מבנים למוסדות חינוך חרדיים.

המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב "עמותת חסד החוצה, אתנן פוליטי ברוך הבא", "ילדי קרית חיים לא פחות שווים כשלב ח"ש נתקל בלב של אבן", "הפרד ומשול?! לא בחיפה", "גם לנזקקים מגיעה ארוחה חמה" ו"מדיניות השלטון היא אין תגובה".

אל מקום ההפגנה הגיע גם סגן ראש העיר לזר קפלון, שחושש כי אחד מהנכסים שמשמשים את המגזר הרוסי יוקצה לטובת מוסד חינוך חרדי.

אלמוג: "אני כאן כדי להגן על עריצות השלטון החדש נגד השכבות המוחלשות ועל התנהלות לא שקופה ועל מינהל לא תקין לכאורה. הפניתי מכתב למנכ"ל משרד הפנים ולממונה על המחוז מטעם משרד הפנים, ואני דורשת שתוקם ועדת חקירה או ועדת בדיקה כדי לבדוק את התנהלות העירייה ואת ניסיון ההטעיה שלה את משרד הפנים".

 

 

כזכור, הסערה פרצה ביום שלישי שעבר בעקבות הפרסום ב"כלבו – חיפה והצפון" על כך שמנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן נענה לפנייתו של מנכ"ל עיריית חיפה איתן שטיאסני ואישר את בקשתו להקצות שישה מבנים בבעלות עירונית להקמתם של מוסדות חינוך חרדיים. ממכתבו של כהן לשטיאסני עולה כי ברחוב ברזילי 8 בהדר תופעל כיתת חינוך מיוחד על ידי ארגון תורת אמת, ברחוב יל"ג 7 בהדר תפעל חטיבת ביניים של ארגון בית יעקב, ברחוב בית"ר 8 בהדר ייפתח בית ספר של ארגון זיכרון מאיר, ברחוב הרב קניאל 11 בשכונת מעונות גאולה תופעל מסגרת לחינוך מיוחד של ארגון ערוגות, וברחובות בית אלפא 27 בקרית חיים וצה"ל 14 בקרית אליעזר יופעלו חטיבות על יסודיות של ארגון שמחת התורה.

 

 

בינתיים השהה משרד הפנים את האישור שניתן להקצאה ברחוב יל"ג, שם פועל מתחם של עמותת לב ח"ש, והממונה על מחוז חיפה במשרד אף ביקר במקום כדי לבחון למה משמש הנכס בפועל. נוסף על כך הודיעה חברת מועצת העיר סיגל ציוני, המשמשת מחזיקת תיק החינוך בחיפה, כי "ברחוב צה"ל 14 אין תכנון להקצאה לקהילה החרדית".

 

 

 

 

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. דקל

    עלק עשרות אנשים חחחח……יש שם חמש אנשים שכל מה שקליש תעשה או לא תעשה הם יפגינו נגדה!!!!! זה אותם אנשים שראינו אותם במעוצת העיר מתנהגים כמו חיות פרא צורחים על ההוא עם הכיפה הסרגוה !! לכן אין צורך להתייחס בכלל אליהם קליש האלופה המשיכי להוביל את חיפה למקומה הראוי ביותר!!!

  2. רונן

    כל הכבוד לאביהו האן ולחברי חברי סיעת הירוקים, כבר שנים אני רואה אותכם כל פעם נותנים מזמנכם לטובת העיר הזו!!! אני רוצה לחזק את ידכם ולומר לכם, תושבי חיפה מאחוריכם

  3. משועממים ותמימים

    ללא קשר פוליטי לראש העיר שבינתיים מוכיחה שהיא גרועה כמו הקודם לפניה.
    התמקמות החרדים בהדר היא חשובה ביותר.
    בעשור אחרון או אפילו לפני זה יהודים עוזבים את הדר ובכלל את חיפה ומזל שלפחות החרדים פה ושם מאזנים את הדמוגרפיה אחרת המקום היה נראה הרבה יותר גרוע ממה שהוא עכשיו.
    האנשים שמפגינים הם כנראה פוליטיים ולא מבינים את הבעייתיות הקשה של הדמוגרפיה בחיפה.

  4. תגובה לדקל

    ראשית..למד עברית. אבל לגופו של עניין, דרכה של קליש לא ברורה לחלוטין. ומתקבל הרושם שהיא מונהגת באופן מוחלט על ידי שותפיה הזוטרים לקואליציה ביחד עם סגנה צוק. היא מאכזבת ורבים מחברותיי וחבריי נטשנו אותה. לא תיארנו לנו שנלכדנו בהבטחות שווא. בינתיים נראה שהעיר מתדרדרת..
    ואנחנו מוצאים את עצמנו מתגעגעים ליונה יהב.. עברה כבר כמעט שנה והנזקים נראים בכל רובד. נכון שבהנהגת עיר יש תהליכים ארוכי טווח שמחייבים סבלנות. אבל יש גם נושאים שניתנים לטיפול מיידי..כגון ניקיון והזנחה. העיר כבר שנים רבות לא נראתה מלוכלכת כל כך.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר