שדה התעופה הרצליה (צילום: אייל טואג)
שדה התעופה הרצליה (צילום: אייל טואג)

התקדמות בהעברת התעופה הכללית לחיפה

מעמדו של שדה התעופה של הרצליה כשדה זמני קובע על ידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה, שאישרה תוכנית להמשך הפעלתו באופן זמני בלבד. העברת פעילות התעופה הכללית המתקיימת בו לחיפה תתאפשר תוך חצי שנה בהתאם להסכם בין עיריית חיפה למשרד התחבורה

פורסם בתאריך: 28.8.19 07:58

המועצה הארצית לתכנון ובנייה קיבעה את מעמדו של שדה התעופה הרצליה כשדה זמני לקראת העברת פעילותו לשדה התעופה חיפה.

לנוכח הכוונה להסב למגורים את השימוש בשטח שדה התעופה הרצליה, אישרה המועצה הארצית בישיבתה בתחילת החודש תוכנית שיוזמת רשות שדות התעופה (רש"ת) להמשך הפעלתו באופן זמני בלבד. תוקף התוכנית יפקע בשלב היישום של תוכנית מאושרת למגורים בשטחה או עם קבלת רישיון הפעלה לשדה תעופה חלופי לתעופה הכללית.

שדה התעופה הרצליה משמש כשדה התעופה העיקרי בישראל לתעופה כללית – פעילות הכוללת לימוד טיס, שמירת כשירות טייסים, מכוני בדק ותחזוקה, פעילות של חברות לתעופה קלה, השכרת מטוסים ומסוקים לטיסות פרטיות ושירותים למוניות אוויר.

בהחלטת המועצה הארצית הושם דגש על זמניותו של השדה: "התוכנית מאזנת בין האינטרס הלאומי שבהגדלת היצע יחידות הדיור לבין האינטרס הלאומי בשמירת רצף התעופה הכללית, על ידי אישורו של השדה כשדה זמני. זמניות השדה מודגשת בשם התוכנית, בדברי ההסבר המצורפים לה ובמטרותיה".

 

 

כשבוע לאחר החלטת המועצה הארצית נחתם בין עיריית חיפה, רש"ת, משרד התחבורה וחברת נמלי ישראל ההסכם לתכנון פיתוח שדה התעופה בחיפה ולהבטחת השלמת בנייתו של נמל המפרץ.

ההסכם אמנם מבטיח קידום של פעולות תכנון לפיתוח השדה, כך שתתאפשר הרחבת טווח הטיסה ממנו ואליו באמצעות מסלול שיוארך ל-2,100 מטר, אך הוא לא מבטיח מקורות מימון לעבודות ולא נוקב בלוחות זמנים לביצוען. לעומת זאת, ההסכם מעגן את הסכמתה של עיריית חיפה לפעולה קונקרטית ומיידית: העברת הפעילות של התעופה הכללית משדה התעופה הרצליה לשדה התעופה בחיפה תוך חצי שנה, וזאת בניגוד לעמדתה הקודמת.

כזכור, בתחילת הקדנציה הביעה הנהגת העירייה חשש מבעיות רעש משמעותיות שתיצור העברת פעילותה של התעופה הכללית לחיפה, בניגוד לפעילות תעופה בין לאומית מוגבלת בהיקפה שלטענתה מייצרת פחות רעש.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עד כמה הנהגת עיר, יכולה להיות מטומטמת !! דווקא להעברת הרעש מהרצליה לחיפה, יכלו להתנגד !!
    [הערה: רש'ת כלל אינה חתומה, על ההסכם !]

  2. חיפאי

    אז זה טוב לעיר או לא טוב לעיר? מצד אחד רעש משמעותי אבל מצד שני כל מה שקשור ללימודי טיס, השכרת מסוקים ומטוסים ותעופה קלה יעבור לחיפה.

  3. צביקה

    זה מצוין לעיר. עוד מקומות עבודה, הגדלת התיירות, פיתוח מקומות בילוי. כל הכבוד!!!

  4. אסון

    איזה צעד "מבורך" תגידו אתם הזויים או מה?
    כל המטוסים הקטנים המרעישים ביותר שהרצליה הצליחה לזרוק ממנה עם סגירת השדה שם עוברים לחיפה.
    שוב אותו סיפור חוזר על עצמו הנה עוד דוגמה שאנחנו פח הזבל של המדינה
    כל מה שמזהם ומטרד ומסריח הם דוחפים לחיפה

  5. רואה

    תודה קליש,
    הגדלת את הזיהום בחיפה, את הרעש.
    קליש ממשיכה להנציח את חיפה כפח הזבל של המדינה.
    קליש, שחררי אותנו מנוכחותך.

  6. אזרחית בחיפה

    הורסת את העיר מאז שנבחרה פרויקטים שאמורים לעזור לאיכות חיים נדחים הצידה. מה שקשור לזיהום אויר מקבל עדיפות. מתי באמת תשחרר אותנו מנוכחותה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר