ניידת של השיטור המשולב
ניידת של השיטור המשולב

מיום ראשון: תופסק פעילות השיטור המשולב בחיפה

בעקבות הנחיה של המשטרה הודיעו תחנות חיפה וזבולון לעיריית חיפה שב-1 בספטמבר תופסק פעילותו של השיטור המשולב. בעירייה שוקלים לעבור למתכונת של שיטור עירוני

פורסם בתאריך: 28.8.19 13:20

תחנת משטרת חיפה ותחנת משטרת זבולון הודיעו לעיריית חיפה כי הן מפסיקות לקחת חלק בשיטור המשולב, שאותו הן מפעילות בשיתוף עם העירייה בתחומי סמכותן – חיפה, קרית חיים וקרית שמואל – החל ב-1 לספטמבר. ההודעה הגיעה בעקבות הנחיה של המשטרה – על כך עדכן מנהל אגף הביטחון והחירום בעירייה יאיר זילברמן את הוועדה למיגור אלימות שהתכנסה אתמול (שלישי).

בשנת 2010 הוקמה סיירת הביטחון העירונית שנועדה להגביר את תחושת הביטחון בקרב תושבי העיר ולתת מענה מהיר לאירועי הפרות סדר שונים. ראש העיר דאז יונה יהב אמר כי "ההחלטה על הקמת הסיירת התקבלה לנוכח ההבנה כי כוח האדם שעומד לרשות משטרת ישראל אינו עונה על צרכי התושבים".

לאחר הקמתה של הסיירת, שכללה שש ניידות שנרכשו על ידי העירייה, הוחלט לאחד את משאבי האבטחה העירוניים עם המשטרה, ומאז פועלת סיירת הביטחון בשיתוף פעולה עם שוטרי תחנת חיפה ותחנת זבולון. ניידות השיטור המשולב פועלות במהלך כל שעות היממה – במשמרות הצהריים והערב מאוישת כל ניידת על ידי שוטר וסייר עירוני שהוסמך על ידי העירייה, ובמשמרת הבוקר מאוישות הניידות על ידי שוטר ופקח עירוני.

כעת יצטרכו בעירייה לעבור למתכונת פעילות חדשה, וההנחה היא שאת מקומם של השוטרים יתפסו הסיירים, שסמכויותיהם פחותות מאלו של שוטרים. עד עתה קיבלו ניידות השיטור המשולב קריאות ממוקד המשטרה, ממוקד מד"א, ממוקד מכבי האש וממוקד המבצעים בעירייה, אך בשל המעבר למתכונת חדשה ייגרע מהסיירים ומהפקחים הטיפול באירועים חמורים. "מעתה הם יטפלו רק באירועים בתחום טיפולה של העירייה, כלומר מקרים של רעש חריג, ונדליזם וכו'", אומר גורם בעירייה.

 

 

חברת הוועדה למיגור אלימות בעירייה שרית גולן שטיינברג ביקשה להכין תוכנית פריסה והערכה תקציבית להקמת יחידה לשיטור עירוני, כפי שקיימת בערים רבות בארץ. לטענתה, שיטור עירוני בשכונות שסובלות מעבירות של אלימות וונדליזם יוביל להפחתה ממשית של אירועים כאלה ויסייע בשמירה על איכות חייהם של התושבים, שכן השוטרים העירוניים יקבלו סמכויות רחבות יותר מאלו של הסיירים. עלות המעבר לשיטור עירוני נאמדת בשמונה מיליון שקל בשנה.

סגן ראש העיר לזר קפלון, שגם הוא חבר בוועדה, הביע תמיכה בהצעתה של גולן שטיינברג ואמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "אני בעד שיטור עירוני במקום שיטור משולב שנמצא כעת בהקפאה. המעבר לשיטור עירוני יגדיל את מספר אנשי הביטחון העירוניים פי חמישה, וגם המשטרה תומכת בכך".

מדוברות מחוז חוף במשטרה נמסר בתגובה: "בתום בחינה מקצועית הוחלט כי פעילות השוטרים בחיפה ובקרית חיים תהיה בניידות הסיור המשטרתיות, בשונה מניידת משולבת, על מנת לאפשר מענה מבצעי ואפקטיבי לקשת רחבה יותר של אירועים ופניות מצד תושבי האזור, למען שלום כלל הציבור וביטחונו. לצד זאת תמשיך המשטרה לסייע ככל שיידרש לפקחי הרשות המקומית ליישם את החוק ולשמור על הסדר הציבורי".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה קיבלה את הודעת המשטרה על החלטתה לקיים רה-ארגון בכל הקשור לפעילות השיטור המשולב בארץ. העירייה תמשיך להפעיל באופן מלא את כל שש ניידות הסיור העירוני עם סיירי הביטחון של העירייה למען ביטחונם ורווחתם של התושבים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. חילוני שחרד לעיר בשחור

    ככה זה כשמתקצבים 1.3 מיליארד ש"ח לישיבות וכוללים ברחבי ישראל – הלומדים באיזה גודל של אבן מותר בשבת לקנח את פי הטבעת –
    אז אין תקציב לשוטרים.

  2. חיפאית מודאגת

    מה עוד יקחו מאיתנו? אירועים – לקחו! תשתיות וניקיון – לקחו! עכשיו זה

  3. דניאל קאהן

    מצויין.עוד דבר שבוטל. לא מספיק שהעיר במצב תברואתי ירוד ביותר כעת גם זה כי השיר אומר "רק קליש יכולה".אני מחכה לגמר הקדנציה שלה.

  4. נטע

    כל הכותבים כאן נגד קליש והעירייה לא באמת שמים לב למה שכתוב, אלו אנשים קבועים שהזיזו להם שמנת מהצלחת והם מלכלכים על קליש והעירייה בכל הזדמנות ובלי שום סיבה.

  5. צעד נוראי

    הזוי שהעירייה מאפשרת לבטל את זה
    הניידות האלו מחזיקות איכשהו את המצב בהדר מלהיות בכלל קטסטרופה עם כל הפשיעה שם

  6. ירון

    סופסוף נגמר עידן העברניים במדים שהשתלטו על חיפה וחשבו שהם אלוהים

  7. אבי

    צריך לפטר את יאיר זילברמן, סתם אפס שגרם לסיירת להראות כפי שהיא מגייס כפריים ברמה הכי נמוכה שיש.

  8. דין דין

    לא הפסד גדול כאחד שנזקק לשירותיה אני יכול להגיד לא יודעים את החוק לא מנסים לאכוף אותו והתועלת היחידה שלהם היא העברת זקנים את הכביש ורדיפה אחרי ילדים בגנים.

  9. שאלה

    זה אומר שהם יפסיקו להחנות את הניידות בצורה לא חוקית ליד תחנת הדלק, ולא יחסמו לנכים את המדרכה הזאת?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר