ד"ר אייל דורון (צילום: ראובן כהן)
ד"ר אייל דורון (צילום: ראובן כהן)

"הסבים והסבתות היום צעירים הרבה יותר ברוחם מאשר בעבר"

בנק לאומי, "כלבו - חיפה והצפון" וקהילת סבא סבתא - הדבר האמיתי יארחו ב-16 בספטמבר ביס פלאנט את ד"ר אייל דורון עם הרצאתו "בואו נדבר על סבא וסבתא במאה ה-21". דורון: "הסבים והסבתות היום הם צעירים הרבה יותר ברוחם מאשר בעבר, וכך גם מהבחינה הפיזית. יש להם הרבה מה לעשות למען הפיתוח האישי שלהם, ובטח של המשפחה"

פורסם בתאריך: 5.9.19 13:22

ביום שני, 16 בספטמבר, בשעה 19:00 יקיים ד"ר אייל דורון הרצאה ביס פלאנט (קניון סינמול לב המפרץ) את הרצאתו "בואו נדבר על סבא וסבתא במאה ה-21". ההשתתפות באירוע שמאורגן על ידי בנק לאומי, "כלבו – חיפה והצפון" וקהילת סבא סבתא – הדבר האמיתי, היא ללא תשלום אך מותנית בהרשמה מראש באתר "כלבו – חיפה והצפון".

ד"ר דורון הוא חוקר ומפתח של חשיבה יצירתית, ראש החטיבה לפסיכולוגיה ורוח וראש המסלול Creativity in Action בבית הספר להכשרת מנהלים במרכז הבינתחומי בהרצליה, ומחברו של רב המכר "להמציא מחדש – הורות וחינוך במאה ה-21". על הספר הוא עבד במשך שלוש וחצי שנים שבהן הוא ביקר בעשר מדינות ברחבי העולם ונפגש עם עשרות חוקרים בנושאים של הורות, טכנולוגיה ומוטיבציה פנימית. דורון מרצה לעתים קרובות בבתי ספר ובמוסדות שונים בחיפה ומקיים שיתופי פעולה עם עיריית חיפה.

בהרצאה דורון יציע להסתכל בצורה יצירתית וחדשה על המשפחה ועל תפקידם של הסבא והסבתא בגידול נכדיהם. לדבריו, תפקיד זה השתנה לחלוטין בשנים האחרונות והפך לפעיל ולדינמי. דורון ימחיש את התפקיד החדש בדוגמאות רבות, והוא מבטיח שהסבים והסבתות שיגיעו להרצאה לא ישמעו פעם נוספת על מבוגרים שלא מבינים את העולם הדיגיטלי, אלא על עולם שבו צריכים ההורים להמציא את עצמם מחדש וגם לעדכן גרסאות לתפקידי הסבא והסבתא.

 

 

"העולם משתנה בצורה מרתקת, ויש אנשים שלשמחתנו בשנות ה-60 וה-70 לחייהם הם עדיין בשיא כוחם", אומר דורון לקראת ההרצאה, "הם מעורבים מאוד במשפחה, ותפקידם הפך להיות חשוב מאוד כי דור ההורים הצעיר נמצא במירוץ של מימוש עצמי ובאתגר תחרותי לא פשוט, ואין לו זמן לנשום. ההורים היום שחוקים, מודאגים ואשמים, ולסבא ולסבתא יש תפקיד חשוב לתמוך ולהיות אוזן קשבת לנכדים. לפעמים יש להם יותר גמישות מחשבתית לעומת ההורים, שלא תמיד מוצאים את הזמן ואת הנחת להקשיב, והסבא והסבתא הם אלה שמאפשרים לנכדים ללכת עם הדמיון שלהם. זה ההיפך הגמור מהסבא ומהסבתא שהתרגלנו אליהם – הם בתוך המשחק ולא מחוצה לו".

לדבריו של דורון, בניגוד לעבר, הסבא והסבתא נמצאים במצב חיוני, סקרני, אקטיבי ומלא אפשרויות של לגמוע את העולם, אך העולם החדש לא נותן לכך מענה: "זה דבר מעניין מאוד ומרתק, אך לא מטופל מספיק. הסבים והסבתות היום הם צעירים הרבה יותר ברוחם מאשר בעבר, וכך גם מהבחינה הפיזית כי תוחלת החיים עלתה ויש להם אפשרויות לפעול בעולם. יש להם הרבה מה לעשות למען הפיתוח האישי שלהם, ובטח של המשפחה".

מבנק לאומי, שמארגן את האירוע ביחד עם "כלבו – חיפה והצפון", נמסר: "אנו בקבוצת לאומי נמצאים בחזית הטכנולוגית עם Pepper – הבנק הדיגיטלי שכולו במובייל, אשר נועד לכל אחד ואחת שרוצים לצרוך בנקאות דרך הטלפון הסלולרי, ועם VIDEA – חברת ניהול תיקים חדשה המאפשרת ללקוחות כלל הבנקים לנהל תיק השקעות מקוון באופן חכם ופשוט באמצעות פלטפורמה דיגיטלית מתקדמת ובדמי ניהול מהנמוכים בשוק. כיום, בכל חברה, וגם אצלנו בלאומי, צריך לדעת לענות על כל הצרכים, גם הדיגיטליים וגם האנושיים והבין אישיים, כדי להעניק ללקוחותינו את השירות הטוב ביותר. אנחנו נמצאים כל הזמן בחשיבה ובעשייה על מנת לדייק את המענה, את ההצעות ואת הפתרונות שאנחנו יכולים לתת ללקוחות שלנו בכל הערוצים. היום בלאומי, אפשר להגיע לבנק דרך האפשרות להזמין פגישה, כמו בקופת חולים. זה שירות ראשוני בבנקאות, חדשני וטכנולוגי, שמחבר לצד האנושי".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר