פעולות הכיבוי של השריפה במפעל שמן
פעולות הכיבוי של השריפה במפעל שמן

הושגה שליטה על השריפה במפעל שמן

במפעל שמן במפרץ חיפה פרצה שריפת ענק. מכוחות הכבאות וההצלה שהגיעו למקום ושנאבקים בדליקה נמסר כי המחסן שעלה באש מכיל 80 טונות של שמן. לוחם אש נכווה ברגליו באורח קל, המשטרה חסמה כבישים באזור, השער של נמל חיפה נסגר למשאיות ומפעלים סמוכים פונו

פורסם בתאריך: 5.9.19 14:34

עדכון אחרון: 5.9.19 17:58

מפקד תחנת כבאות והצלה חיפה טפסר משנה חזי לוי הודיע כי בדקות האחרונות הושגה שליטה על האש שפרצה היום (חמישי) בצהריים במפעל שמן במפרץ חיפה.

בסביבות השעה 14:00 פרצה שריפת ענק במפעל, ואל המקום הגיעו כוחות כבאות והצלה בראשותו של לוי, ורק אחרי כארבע שעות הם הצליחו להשתלט על האש.

 

 

 

עדכון (17:58): טפסר משנה חזי לוי הודיע כי בדקות האחרונות הושגה שליטה על האש.

עדכון (17:47): מדוברות שירותי כבאות והצלה נמסר כי עד כה נשרפו כמה מחסנים שהכילו שמן צמחי. לפי ההערכות, במקום מאוחסנים כ-1,000 משטחים של שמן צמחי במשקל של טונה כל אחד. נציב שירותי כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי יגיע בדקות הקרובות למקום האירוע כדי לעקוב מקרוב אחר פעולות הכיבוי. הנציב הנחה את קצין חומ"ס (חומרים מסוכנים) ארצי לערוך ניטור חלקיקים בשכונות הסמוכות באמצעות המשרד לאיכות הסביבה. כעת פועלים בשטח 36 צוותים של לוחמי אש, ושני צוותים נוספים נמצאים בדרכם למקום האירוע. הכוחות בשטח משתמשים בהתזת קצף, ובהנחייתו של שמחי הם נערכים להפעלת תותח קצף ענק בשיתוף עם אנשי מפעל בז"ן.

עדכון (16:16): טפסר משנה חזי לוי, מפקד תחנת הכיבוי בחיפה: "השריפה פרצה במחסן גדול מאוד שמכיל בקבוקי שמן. כל הבקבוקים והמיכלים היו מלאים. השריפה התפשטה במהירות לשני מחסנים נוספים. רוב השמן נשפך כתוצאה מהשריפה, נדלק ואיים על הכבאים. נתתי להם הוראה לעזוב את הזירה ואנחנו עובדים עכשיו מרחוק. עיקר המאמץ הוא על המחסן המרכזי שמלא בכמות גדולה מאוד של שמן. אנחנו עושים מאמץ עילאי כדי לעצור את השריפה מהמחסן המרכזי. זהו עיקר המאמץ שלנו. אני מאמין שבשעה הקרובה נוכל לקבל בהירות לגבי ההצלחה של המאמץ הזה. כוחות גדולים מכל הארץ פועלים בזירה והם פרושים סביב המפעל כדי למנוע התפשטות למפעלים אחרים, שבשלב זה לא נשקפת להם סכנה. אנחנו ממשיכים בפעולות הכיבוי".

עדכון (16:07): המשטרה סיימה כעת הערכת מצב מיוחדת בראשות מפקד תחנת חיפה. בישיבה השתתפו גורמי חירום והצלה, ובהם נציגים משירותי כיבוי והצלה, מנמל חיפה ומעיריית חיפה. בתום הערכת המצב הוחלט כי כביש 22 לכיוון חוף שמן יישאר חסום לתנועה עד לסיום הפעילות במקום לשם שמירה על ביטחון הציבור.

עדכון (15:57): מחברת שמן נמסר: "השריפה פרצה במחסן של סחורה ארוזה. לשמחתנו אין חשש לנפגעים ולאובדן של חיי אדם".

 

רכבי הכיבוי שפועלים בשריפה במפעל שמן

רכבי הכיבוי שפועלים בשריפה במפעל שמן

 

עדכון (15:46): פונו המשרדים של התאגיד העירוני מי כרמל השוכנים סמוך למוקד השריפה.

עדכון (15:29): מדוברות כיבוי והצלה נמסר כי כעת פועלים במקום 18 רכבי כיבוי וכי המשימה של הכבאים בשעה זו היא להגן על המחסנים הסמוכים למחסן הבוער ומלאים גם הם בסחורה. כוחות הכיבוי מתכוונים לאפשר למחסן הבוער להמשיך לבעור. לדבריהם, המשימה תהיה ממושכת ותארך כמה שעות. כוחות כיבוי ממחוז מרכז וממחוז צפון עושים את דרכם למקום כדי לסייע במאמצים להשתלט על השריפה. מפעלים סמוכים פונו מאנשים.

 

 

עדכון (15:11): מינהלת ארגוני הסביבה בחיפה: "אנו מגלים שוב ושוב איך מיליון תושבים במפרץ חיפה חיים על חבית נפץ, וזה רק עניין של זמן מתי תתפתח דליפה או שריפה שמסכנת את המטרופולין. שריפה זו היא מקרה המבחן לסקר הסיכונים החלקי שפרסם המשרד להגנת הסביבה לפני כחודשיים, ולטענתו 'לציבור אין סיכון בלתי סביר כתוצאה מתקלות הנובעות מפעולות שבשגרה'. על רקע סקר הסיכונים ולנוכח השריפה במפעל שמן אנו מדגישים את הצורך הדחוף לקידום תוכנית מפרץ החדשנות להבראת מפרץ חיפה ולפינוי התעשיות המסוכנות מחדר השינה שלנו".

 

השריפה במפעל שמן (צילום: דוברות שירותי כיבוי והצלה, מחוז חוף)

השריפה במפעל שמן (צילום: דוברות שירותי כבאות והצלה, מחוז חוף)

 

עדכון (15:08): מדוברות המשטרה נמסר כי בעקבות שריפה נחסם לתנועה כביש 22 ממחלף חירם לכיוון רחוב אופיר בחיפה. ציבור הנהגים מתבקש להשתמש בדרכים חלופיות ולהשמע להנחיות ולהכוונות התנועה.

 

השריפה במפעל שמן במפרץ חיפה (צילום: ליאם פרץ)

השריפה במפעל שמן במפרץ חיפה (צילום: ליאם פרץ)

 

עדכון (14:56): חברת הכנסת לשעבר יעל כהן פארן, מועמדת המחנה הדמוקרטי לכנסת ונציגת התנועה הירוקה: "בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו מוביל מהלך להפחתת הרגולציה על מפעלים מזהמים ועל חומרים מסוכנים ומחזק את קשריו ואת בריתו עם מנהיגים ששוללים את קיומה של תופעת ההתחממות הגלובלית, במפרץ חיפה נמשכים החיים עצמם ואסון רודף אסון. צמצום הרגולציה אינו הפתרון אלא הבעיה. הפתרון הוא סילוקה של התעשייה הפטרוכימית המזהמת ממפרץ חיפה והגברת האכיפה והרגולציה על תעשייה מזהמת בכל הארץ".

 

השריפה במפעל שמן (צילום: ליאם פרץ)

השריפה במפעל שמן (צילום: ליאם פרץ)

 

עדכון (14:53): שלומי פדר, מתנדב באיחוד הצלה: "הוזעקנו לשריפת הענק. צוותים גדולים של כיבוי פועלים במקום. אנו מבקשים מסקרנים ומתושבים לא להתקרב לאזור בשל חשש לשאיפות עשן רעיל. ההמלצה לתושבי האזור היא לסגור חלונות".

 

פעולות הכיבוי בשריפה במפעל שמן (צילום: דוברות שירותי הכיבוי וההצלה, מחוז חיפה)

פעולות הכיבוי בשריפה במפעל שמן (צילום: דוברות שירותי כבאות והצלה, מחוז חיפה)

 

עדכון (14:48): יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה עו"ד שרית גולן הנחתה את צוותי מחלקת אוויר וצוותי מחלקת חומ"ס (חומרים מסוכנים) לצאת לשטח, לבדוק את הנתונים ולבחון את ההשפעות הסביבתיות והבטיחותיות. לדבריה, הנתונים ייבדקו גם בשטח וגם בתחנות הניטור.

עדכון (14:44): לוחם אש נכווה ברגליו בצורה קלה ופונה לבית החולים. המשטרה חסמה כבישים באזור והודיעה כי אין להגיע לחוף שמן. מנמל חיפה נמסר כי שער הנמל נסגר למשאיות.

 

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. רועי. קרית אליעזר

    אחרי שהכל ייגמר – משלחת מלשכת ראש העיר להודות ללוחמי האש האמיצים !! הם ראויים לכל מילה טובה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר