השריפה במפעל שמן בחיפה (צילום: ליאם פרץ)
השריפה במפעל שמן בחיפה (צילום: ליאם פרץ)

העירייה בודקת אם מפעל שמן עמד בתנאי רישיון העסק

בעקבות השריפה שפרצה ביום חמישי במפעל שמן מבצעת עיריית חיפה בדיקה מול גורמי הרישוי ומול שירותי הכבאות וההצלה אם המפעל עמד בתנאי רישיון העסק שניתן לו מטעם העירייה. גם היום נמשכו עבודות השאיבה של השמן שנשפך למי נמל חיפה,, ונציגי המשרד להגנת הסביבה ערכו סיור במקום

פורסם בתאריך: 7.9.19 19:35

בעקבות השריפה שהשתוללה ביום חמישי במפעל שמן פתחה עיריית חיפה בבדיקה מול גורמי הרישוי ומול שירותי הכבאות וההצלה אם המפעל עמד בתנאי רישיון העסק שניתן לו מטעם העירייה.

כזכור, בעיצומה של השריפה, אמר מפקד תחנת הכיבוי בחיפה טפסר משנה חזי לוי כי האש פרצה במחסן של שמן צמחי, ומשם היא התפשטה במהירות לשני מחסנים נוספים. בעקבות השריפה נסגר שער נמל חיפה הסמוך לכניסת משאיות למשך שעות ארוכות, מקטע של כביש 22 נסגר אף הוא לתנועה, ואיגוד ערים להגנת הסביבה הנחה את מחלקת אוויר ומחלקת חומ"ס (חומרים מסוכנים) לבדוק את ההשפעות הסביבתיות מחשש לשריפת גגות אסבסט.

אתמול (שישי) התגלו כתמי שמן במימי נמל חיפה, וההנחה באיגוד הערים היא שהשמן הגיע לנמל דרך מערכת הניקוז של חברת שמן. בימים הקרובים יבצע האיגוד דיגומים באזורים שאליהם הגיע העשן הכבד על מנת לוודא שאין באוויר חלקיקי אסבסט שעלולים לסכן את בריאות התושבים.

יו"ר איגוד ערים עו"ד שרית גולן שטיינברג אמרה ל"כלבו – חיפה והצפון": "האיגוד יעבוד בשיתוף פעולה מלא עם העירייה לבחינת התנהלותו של המפעל ואם הוא מילא אחר תנאי רישיון העסק והיתר הרעלים כנדרש".

 

 

המשרד להגנת הסביבה הוציא אתמול הודעה ולפיה "חברת נמלי ישראל הפעילה את הקבלן מעגן, פרסה חוסם והיא פועלת לניקוי השפך. אנשי היחידה הימית של המשרד נמצאים בשטח וימשיכו לפקח אחר פעולות הניקוי". גם היום נמשכו עבודות השאיבה, ונציגי המשרד ערכו היום סיור בשני המוקדים העיקריים של השמן.

המשרד אישר כי כוחות הכבאות וההצלה בשיתוף עם המשטרה הירוקה פתחו בחקירת האירוע, אך מסר ל"כלבו – חיפה והצפון" כי לא ניתן להרחיב על הממצאים שנאספו עד עתה מכיוון שהמקרה נמצא בחקירה.

תגובותיהם של חברת שמן ועיריית חיפה יפורסמו לכשיתקבלו.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. אזרח מודאג שבחר שינוי הנהגתי

    נחשון תתעוררו.
    אנחנו וילדינו משלמים את המחיר.
    תעשה מיפוי של כל המפעלים הנפיצים בתחום השיפוט ; מי שיש לו גגות אסבסט — או שיפנה אותו על חשבונו ,
    או צו סגירה !! נמאס לנו להיות פראיירים.
    גם עשן שחור מזוהם ,חלקיקי אסבסט באויר ובנוסף השמן השרוף זורם לנו לים !!! מה יהיה ?

  2. מחדל רודף מחדל - של העירייה בלבד

    שהעירייה תבדוק לשם שינוי את עצמה
    למה מהנדס העיר ואגף הרישוי איפשרו אחסון כמויות אדירות של שמן דליק מתחת לגג אסבסט?
    מי נתן את ההיתר? מי חידש את הרשיון? האם הגיע זמן שמהנדס העיר ישלם במחדלים כאלו בתפקידו???

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר