מקומות בילוי בעיר התחתית (צילום: בועז כהן)
מקומות בילוי בעיר התחתית (צילום: בועז כהן)

בעלי מקומות הבילוי בעיר התחתית זועמים על העירייה

מינהלת העיר התחתית מבקשת מבעלי עסקים בעיר התחתית להסדיר היתר לילה שבו מצוינות שעות הפעילות הלילית שלהם. שלומי מנגר: "אם זו העירייה וככה היא מתנהגת, אז אוי ואבוי לעיר הזו". גילי פינקוס: "עוד דרך לעשוק אותנו". דני סגל: "בושה וחרפה"

פורסם בתאריך: 8.9.19 07:57

עיריית חיפה מתכננת להתחיל בקרוב לאכוף את שעות הפתיחה של בתי האוכל – מסעדות, בתי קפה ופאבים – על בעלי עסקים בעיר התחתית שלא הסדירו את היתר הלילה, אשר אותו הם התבקשו להגיש עד 15 לאוגוסט למחלקה לרישוי עסקים בעירייה. כך עולה ממייל שנשלח מטעם מינהלת העיר התחתית לבעלי עסקים ושמתזכר אותם לדאוג לכך בדחיפות.

העירייה נשענת על סעיף 3א בחוק עזר לחיפה – פתיחת עסקים וסגירתם התש"ט-1949 שעוסק ב"שעות סגירת בתי אוכל". לפי סעיף זה, אשר מופיע באתר משרד הפנים נכתב, "בימים שאינם ימי מנוחה לא יפתח אדם, ולא ירשה לפתוח, בית אוכל בין השעות 24:00 עד 5:00 אלא אם קיבל לכך היתר בכתב מאת המועצה; המועצה רשאית לתת היתר לפי סעיף זה, לסרב לתתו, לבטלו לחלוטין או למשך תקופה מסוימת, לכלול בו תנאים, להוסיף עליהם וכן לשנותם; רשאי ראש העיר לאסור פתיחת בית אוכל בימים שאינם ימי מנוחה גם בשעות שלא צוינו, כאשר האיסור הוא לטובת הציבור ולמניעת הפרעה לדיירי הסביבה שבה מצוי בית העסק".

בהודעה שקיבלו בעלי העסקים נכתב "אבקש לעדכנך כי לפי מדיניות היתרי לילה בחיפה אשר אושרה על ידי מועצת העיר בחודש אפריל, האזור שבו פועל עסקך מוגדר כאזור משולב (מגורים, עסקים ובילוי), ולכן קיימת אפשרות להגיש בעניינו בקשה לקבלת היתר הפעלת העסק בשעות הלילה". הכוונה היא לישיבת מועצת העיר שלא מן המניין שהתקיימה ב-24 באפריל 2018, כלומר בקדנציה של יונה יהב, שבו אישרה המועצה את מסמך מדיניות שעות פתיחת עסקים אשר מסדיר את שעות הפעילות המותרות להפעלת עסקי מזון ובילוי באזורי העיר השונים.

רוב בעלי העסקים שעמם דיברנו זועמים על בקשתה של העירייה להוציא היתר לילה.

שלומי מנגר, הבעלים של מועדון הוונדרבר ברחוב חטיבת גולני, אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "ברישיון העסק לא הגבילו אותי בשעות. אם הם רוצים להמציא משהו חדש – בסדר. שיוציאו לי צו סגירה פה או שיטילו עלי קנס, ואז תראה איזה רעש יהיה פה. אם זו העירייה וככה היא מתנהגת, אז אוי ואבוי לעיר הזו. אבל אני מאמין שהם לא יעשו כלום. המקום שלי נמצא באזור שאין בו דיירים ושאין לידו שכנים, אז שלא יבואו ויגידו שאני פועל בסביבה משולבת. אם יש עסקים כאלה, שיפנו אליהם, לא אלי. אני מאמין שלא התכוונו אלי אלא לבעלי עסקים שנמצאים במקומות שיש בהם מגורים, ושם באמת זה מפריע לשכנים. הנהלת העיר הקודמת החליטה על העיר התחתית כאזור בילוי תוסס לצעירים, ואחרי זה הוחלט להפוך אותה לשכונת מגורים. אז שיחליטו כבר – או שזה אזור בילוי ואז הוא מביא עמו רעש, או שזה אזור מגורים ואז הוא צריך להיות שקט".

גילי פינקוס, הבעלים של פאב העוגן ברחוב שער פלמר: "זה נראה כמו סוג של תשלום נוסף שאותו הולכים לגבות מאיתנו, בעלי עסקי הלילה שפועלים תחת רישיון. מנסים לייפות את זה כדרישה לסדר, אבל בתכלס זו עוד דרך לעשוק את בעלי העסקים".

 

מקומות בילוי בעיר התחתית (צילום: בועז כהן)

מקומות בילוי בעיר התחתית (צילום: בועז כהן)

 

 

בן ריפתין, מבעלי פיצה לינגה ברחוב יפו: "אם אני לא טועה, החוק קובע שצריך היתר מ-24:00 בלילה, פשוט העירייה הקודמת לא אכפה את זה. זה נראה כמו שינוי מדיניות אכיפה רחב מאוד לאחר שבשבועות האחרונים דרשו גם היתר להוצאת שולחנות וכיסאות ותשלום של אגרות שילוט חדשות. נראה שהוחלט לאכוף עכשיו את הכל, לאחר שבשלטון הקודם זה היה הרבה יותר רך. כל מה שביקשו ממני לעשות עשיתי, הגשתי את המסמכים בצורה מסודרת, ואני מניח ששבוע הבא אקבל את ההיתר. אבל זה מיותר. אם מסמנים אזור בילוי ורוצים שהוא יתפתח ושיהיו בו חיי לילה, אז הקשחת האכיפה תקשה וריכוך האכיפה יקל. עכשיו הוחלט להקשיח את האכיפה. לי אין בעיה לעמוד בתנאים שלהם, אבל מה יוצא מזה? התחושה היא שהעירייה צריכה עוד כסף".

דני סגל, מבעלי מסעדת וניה ביסטרו בר ברחוב שער פלמר: "זה פשוט בושה וחרפה. מדובר בניסיון להוסיף עוד קשיים ביורוקרטיים ועוד דברים שנצטרך להתעסק איתם, והם רק הולכים שנעשים קשים יותר חרף ההבטחות של ראש העיר. לנו אין בעיה כי אנחנו לא עובדים אחרי חצות, אבל זה מעצבן מאוד. אין לזה שום הצדקה. שום דבר לא משתנה אחרי 24:00, סינדרלה לא הופכת ללכלוכית, לא קורה כלום. יש ברים ומסעדות שיכולים לעבוד עד מאוחר, זה לא מפריע לאף אחד".

עופר בולקה, הבעלים של פאב בארקי בדרך העצמאות: "קשה לעבוד בחיפה, ואני חושב שאני לא היחיד שמרגיש את זה. נושא הבדיקות התקופתיות והפיקוח מורגש בתקופה האחרונה מצדם של כל הגופים – מע"מ, מס הכנסה ועכשיו גם פקחי העירייה שפתאום מסתובבים כאן. העיר התחתית לא משדרת רצון להתפתח. הופתעתי לקבל מכתב כזה על היתר פעילות אחרי חצות כי אף אחד לא אמר לנו במה מדובר. אם זה 100 שקל בשנה אז בקטנה, אבל אם זה 1,000 שקל בחודש זה בלתי אפשרי. קיבלנו מייל שמדבר אלינו כאילו זו תזכורת, אבל ישבנו במינהלת לפני כמה חודשים והנושא בכלל לא עלה. ההגשה היא שזה ניסיון לגבות תשלום נוסף ולא מובן למה זה קורה. בכל מקרה, הגשתי בקשה להיתר לילה כמו כל דבר שאני מקבל מהעירייה".

ניתאי טולוצ'ינסקי, הבעלים של פאב אפטר דארק בדרך יפו: "עדיין לא הגשתי את הבקשה ואני לא יודע בדיוק מה מצפים ממני. הבנתי שמשטרת ישראל הגדירה אותנו בתור פאב. כשאמרתי להם שאני לא פאב אלא מסעדה, אמרו לי 'אתה פתוח אחרי 24:00 אז אתה פאב, ואתה צריך אישור כזה וכזה'. אז אם כבר קבעו שאני כזה וכזה ושאני עובד אחרי 24:00, אז מה רוצים ממני עכשיו? עכשיו אני צריך להגיש עוד בקשה? הרי זה היה במעמד בקשת הרישיון. העירייה היא זו שנותנת את הרישיון, וכדי לקבל אישור מהעירייה אני צריך אישור מהמשטרה. המשטרה באה לפה וקבעה שאני לפי סעיף מסוים, וקיבלתי רישיון. לפי מה שאני מבין, ברישיון כבר הגדירו אותי כמי שעובד אחרי חצות, אז למה באים עכשיו ואומרים לי תגיש בקשה לעבוד אחרי חצות? הרי מראש הגדירו אותי ככה. ברור שזו ביורוקרטיה מיותרת".

מיכאל נודל, הבעלים של פאב דוברין 7 ברחוב דוברין: "קיבלתי את המייל בתחילת השבוע שעבר. כבר לפני חודש הייתי במחלקה לרישוי עסקים והגשתי את הבקשה, ונאמר לי שבשלב זה העלות היא 0, שזה לא צפוי להשתנות ושמדובר בעניינים פורמליים. מטופש מאוד שהייתי צריך לגשת לעירייה בשביל זה. בטח מהשנה הבאה יתחילו לגבות מאיתנו כסף. מבחינת הרעיון זה הגיוני כי צריך שתהיה חלוקה של אזורים איפה אפשר לעבוד עד מאוחר. לי אין בעיה עם זה".

תגובתה של עיריית חיפה תפורסם לכשתתקבל.

 

מקומות בילוי בעיר התחתית (צילום: בועז כהן)

מקומות בילוי בעיר התחתית (צילום: בועז כהן)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. חיפאית גולשת

    מופתעת לטובה מכלבו על ההגינות לרשום שזו החלטה עוד מתקופת יונה'לה

  2. סוויסה

    נראה שהעיריה הזו עושה הכל לקלקל את ההישגים שהושגו בעיר התחתית, בקדנציה הקודמת. כבר יש ניצני פעילות של חיי לילה בחיפה – בעיקר בעיר התחתית, וראש העיר שכנראה מבינה מעט מאד בנושאי תרבות …עומדת להרדים את העיר עוד יותר. התגאתה שהיא מומחית לריפוי ערים? כנראה בתיאוריה קיבלה ציון גבוה, אבל בתכלס… אסון.

  3. צעד מבורך

    אנשים גרים שם והעסקים פותחים בשעות שמפריעות לישון.
    זה נחמד מאד לכעוס על העירייה אבל בכל העולם ברחובות שמשלבים גם מגורים או מעונות עושים סדר בשעות הפתיחה.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא יאומן !!!!! עד שסוף סוף העיר התחתית בפריחה ועדנה מחודשת של חיי הלילה וגם את המעט הזה רוצים לחנוק ??? מה נסגר קליש ???

  5. יונה עם עלית של ז...

    הסיבה ברורה, הוחלט למכור את כל הביינים לטובת מגדלי מגורים או האיגרת הנ… או השד יודע מה, אז הוחלט להחזיר את העיר התחתית לימי האבל שלה על מנת לסגור אותה לגמרי ולמכור אותה במחיר של נזיד פרעו….. אבל היי לפחות יש אוויר צלול בעיר וכל תושבי חיפה הינם עם "ראש" גדול,,,,,,,

  6. השופט

    אם הבחירות לראשות העיר היו מתקיימות היום.האם הייתם בוחרים בקליש???

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר