פעולות הכיבוי של השריפה במפעל שמן
פעולות הכיבוי של השריפה במפעל שמן

העירייה הודיעה: פקע תוקף רישיון העסק למפעל שמן

במכתב ששלחה לחברת שמן תעשיות הודיעה ראש העיר עינת קליש רותם על פקיעת תוקפו של רישיון העסק של המפעל לייצור שמן שבו פרצה שריפה ביום חמישי. "רישיון העסק פקע מעיקרו, והנכם נדרשים לחדול מביצוע כל פעולה או עיסוק לפי רישיון זה", כתבה ראש העיר

פורסם בתאריך: 9.9.19 15:34

ראש העיר עינת קליש רותם הודיעה לחברת שמן תעשיות על פקיעת תוקפו של רישיון העסק של המפעל לייצור שמן שבו פרצה שריפת ענק ביום חמישי.

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והצפון" ביום שבת, העירייה ביצעה בדיקה מול גורמי הרישוי ושירותי הכבאות וההצלה אם המפעל עמד בתנאי רישיון העסק שניתן לו כבר בשנת 1975. במכתב ששלחה אתמול (ראשון) ראש העיר עינת קליש רותם לחברת שמן היא ציינה את דבר הבדיקה של תיק רישוי העסק, שהעלתה את הממצאים הבאים: "במקור הוגשה על ידכם בקשה לרישיון עסק למפעל לייצור שמן למאכל, שעה שנמצא כי בפועל מתקיימות במקום פעילויות נוספות שבגינן לא הוגשה בקשה לרישיון עסק".

מהבדיקה שערכה העירייה עולה כי הפעילויות הנוספות שמתקיימות במקום הן ייצורו ועיבודו של מזון לבעלי חיים, ואחסון וטיפול בפסולת של חומרים מסוכנים. "בנסיבות אלה", קבעה קליש רותם, "ניתן לומר כי חלו שינויים מהותיים במהות העסק ובסוג העיסוק, מבלי שהוגשה בגינם כל בקשה מתאמה לרישיון עסק – דבר המוביל לבטלות הרישיון ולפקיעת תוקפו".

 

 

ראש העיר הוסיפה כי לנוכח השריפה שפרצה במפעל "חלו שינויים מהותיים במבנים של העסק, שכן שלושה מחסנים נשרפו כליל, ומשך ברור לחלוטין כי התוכנית שנמסרה על ידכם במעמד הבקשה לרישיון עסק אינה תואמת את המציאות".

בסיום מכתבה הבהירה ראש העיר כי "רישיון העסק פקע מעיקרו, והנכם נדרשים לחדול מביצוע כל פעולה או עיסוק לפי רישיון זה", והתריעה כי "ניהול עסק ללר רישיון מהווה עבירה על חוק רישוי עסקים".

תגובתה של חברת שמן תעשיות תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. כסתח נמאס

    איפה היה משרד מהנדס העיר ורישוי הבנייה?
    כמה מפעלים במפרץ חיפה פועלים עם רשיון עסק שפקע?
    מדוע לא נעשה סקר על אסבסט במבנים במפרץ חיפה והעיפו את הגג הזה?
    איך איפשרו את המחדל הזה במשרד מהנדס העיר עכשיו הם נזכרים לבדוק אם יש רשיון??

  2. מאיר

    איזה מפעל זה היה בעבר….. אבי ז"ל עבד בו לפני כמה עשורים והוא פרנס אותנו נאמנה. חבל שהגיע למצב כזה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר