חוף שקמונה (צילום: יוסי מזור)
חוף שקמונה (צילום: יוסי מזור)

הוועדה המחוזית אישרה את תוכנית שמורת הטבע הימית

התוכנית לשמורת הטבע הימית ראש כרמל אושרה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה - חיפה, תוך גריעת שטח קטן יחסית משטחה. מתכננת מחוז חיפה ליאת פלד: "התוכנית תהווה נדבך נוסף לחיזוק התיירות בחיפה"

פורסם בתאריך: 10.9.19 16:11

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה של מינהל התכנון אישרה את התוכנית לשמורת הטבע הימית ראש כרמל שיוזמת רשות הטבע והגנים, תוך גריעת שטח קטן יחסית משטחי השמורה.

התוכנית חלה על שטח של כ-50,000 דונם במרחב הימי של חיפה, והיא נועדה לשימור החי, הצומח והדומם בשטחה של השמורה. השימושים שיותרו בתחומה הם בין השאר שחייה, צלילה, שיט, מחקר, ניטור וספורט ימי לא מנועי.

לתוכנית הוגשו 126 התנגדויות, ובהן התנגדותו של משרד החקלאות שהביע תמיכה בהמשך פעילות דיג חופי בשטח השמורה. התוכנית הופקדה לאחר שוועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה דחתה את חמשת העררים שהגישו הדייגים באזור חיפה נגד איסור הדיג שנקבע בשטחי התוכנית, והעבירה את ההכרעה בנושא לוועדה המחוזית.

 

 

ממינהל התכנון נמסר היום (שלישי) כי הוועדה המחוזית החליטה לצמצם את שטח השמורה ב-3,200 דונם על מנת לאפשר את המשך פעילות הדיג בשטח זה. "הוועדה המחוזית דחתה את מרבית ההתנגדויות לאחר שהשתכנעה כי שמורות טבע ימיות בשטח גדול מיטיבות עם הדיג בראייה ארוכת טווח, שכן ללא התערבות ייפגע ענף הדיג באופן בלתי הפיך בעקבות הכחדת הדגים הצפויה", נמסר ממינהל התכנון, "הוועדה השתכנעה כי כל סוגי הדיג בתחום השמורה פוגעים במיני מפתח אקולוגיים שפגיעה בהם גורמת לפגיעה בכל המערך האקולוגי ובבית הגידול עצמו, כאשר ספוגים, אצות ואף מבני אבן עדינים המשמשים למסתור נתפסים ברשתות ונעקרים ממקומם".

מתכננת מחוז חיפה ליאת פלד: "מדובר בתוכנית חשובה לשמירת הטבע שתהווה נדבך נוסף לחיזוק התיירות בחיפה, כך שנוסף על פעילות של נופש וקיט לאורך החופים תתאפשר גם התבססות על תיירות צלילה המתבססת על ערכי הטבע הייחודיים של מזרח הים התיכון".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר