פעולות הכיבוי של השריפה במפעל שמן
פעולות הכיבוי של השריפה במפעל שמן

התראה לפני ביטול היתר רעלים למפעל שמן

השריפה במפעל שמן גרמה לסכנה ממשית לציבור ולסיכונים סביבתיים בלתי סבירים - כך קובע המשרד להגנת הסביבה שזימן את מנהלי חברת שמן תעשיות לשימוע לפני ביטול היתר הרעלים והוצאת צו הפסקה מינהלי

פורסם בתאריך: 11.9.19 11:18

המשרד להגנת הסביבה מסר אתמול (שלישי) לחברת שמן תעשיות התראה על עיסוק בחומרים מסוכנים באופן שגורם לסיכונים סביבתיים בלתי סבירים, וזאת בעקבות השריפה שאירעה ביום חמישי במחסני המפעל. במהלך השריפה בערו במשך שעות רבות מאות טונות של שמן מאכל וחומרים דליקים אחרים, וכמו כן נשרפו שטחים נרחבים של גגות מחסנים מאסבסט.

בהודעתו של המשרד להגנת הסביבה נכתב כי השריפה גרמה לזיהום אוויר חזק ובלתי סביר וכי שריפת לוחות האסבסט גרמה לפיזור של סיבי אסבסט באוויר והותירה מצבורים של אסבסט פריך במקום. מצבורים אלה מהווים לטענת המשרד "סכנה ממשית וחשש משמעותי לפגיעה בציבור המבקרים במפעל בטווח הסיכון מהמחסנים שנשרפו".

 

 

בהתאם להיתר הרעלים של המפעל מאוחסנים בו גם חומרים מסוכנים דליקים. החזקת חומרים דליקים ללא מערכות כיבוי תקינות יוצרת סיכון משמעותי לסביבה ולציבור והיא בגדר הפרה של היתר הרעלים. מערכות אלה נפגעו בשריפה עצמה, ולכן קובע המשרד להגנת הסביבה כי מדובר בהפרה של היתר הרעלים.

בשל הפגיעה במערכות הכיבוי ובעקבות הודעתה של רשות הכבאות וההצלה על ביטול הרישיון שנתן למפעל, המפעל אינו עומד בהיתר הרעלים שלו. מנהלי שמן תעשיות הוזמנו לשימוע ביום ראשון בפני מנהל מחוז חיפה של המשרד כדי להשמיע את טענותיהם טרם ביטול היתר הרעלים והוצאת צו הפסקה מינהלי.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר